Block Black

Intr-o vreme imi doream sa fac parte din Black Block!
Aveam toale negre, o cirpa dupa care sa-mi ascund mufa si chiar un steag anarho-comunist pentru care m-am certat ingrozitor cu maica-mea sa mi-l coasa. Aveam chiar si conditie fizica!
Caci ce poate fi mai atragator pentru un burlac trecut de prima tinerete decit sa-si descarce frustrarile pe… capitalism? Imi creasem in jurul meu o aura mintala in care eram un fel de cavaler nobil anti-Sistem, un Lancelot al extremei stingi oropsite si, vai, atit de progresiste si neintelese!
Unde mai pui ca in jurul meu era plin de gagici „deviante”, cu tatuaje, par colorat tipator si piercing, exact cum (credeam ca) imi plac mie! (Pina la urma s-a dovedit ca erau frigide, lesbiene sau macar bisexuale. Iar daca ma insel cu frigiditatea, va pot spune ca cel putin erau mega-isterice.)
Aparent n-am reusit sa fiu destul de convingator, cu tot harnasamentul meu. N-am agatat decit citeva ametite fara culori in cap si chiar am fost dat afara dintr-un „camp” anarhist pe motiv ca am zis un banc cu… tigani. (De fapt adevaratul motiv era ca m-au „mirosit”. Nu puteam fi de acord cu multe dintre aberatiile debitate acolo si cu multitudinea de constringeri in numele „binelui comun”.)
Ditamai cavalerul cazut in disgratie, am fost nevoit sa abandonez lupta de clasa si sa-mi iau gindul de la o familie netraditionala si corecta politic. De fapt asta a fost un dus rece, prin care mi-am dat seama de ipocrizia si idealismul periculos vehiculat in cercurile extremei stingi!
Ca si anarho-pacifist declarat (hai, recunoasteti, nu poate fi ideal mai frumos decit anarho-pacifismul) dar plin de patos, sufeream de o disonanta cognitiva in privinta Black-blockului. Cum dracu pot niste oameni sa afirme ca vor egalitate, iubire, pace si domnia legii prin consens iar in acelasi timp sa dea cu bita, sa incendieze proprietatile altora si sa discrimineze pina la expulzare sau atac fizic?

Azi imi este greata de ei si, in acelasi timp, mila! Nu sint decit o copie opusa dogmatic hoardelor neo-nazi sau popoarelor barbare. Sint elementul reactionar care tiraste stinga in derizoriu, care asociaza anarhismul cu haosul si comunismul cu desfriul. Sint niste oameni irationali, tristi si manipulati, dedati instinctelor, care merita ceea ce intotdeauna li se va oferi: gloante de cauciuc si tunuri de apa. (Sper ca nu isi imagineaza cineva ca Sistemul va fi schimbat de niste huligani cu idei neo-marxiste! Sper ca nici macar acei huligani nu sint atit de prosti incit sa-si imagineze ca li se vor alia cei carora le distrug masinile, sau magazinele, sau casele.)
Nu as putea intelege manifestarile de la Hamburg decit ca si o descarcare nervoasa, irationala, a unor oameni frustrati de Sistem (pentru ca da, Sistemul pute ca un cacat!). Dar mie nu-mi plac oamenii irationali si, cu atit mai putin, violenti!
(Hai sa zicem ca incendierea unor sedii de banci ar fi putin mai explicabila dar si aia e complet inutila, cit timp seifurile ramin sau cifrele de pe calculatoare. Sau marii bancheri si proprietatile lor.)
Pentru ca vajnicii cavaleri plini de energie revolutionara mi-au facut un serviciu si nu m-au primit in rindurile lor, am sa le dau o tema de gindire care e in pericol sa-i faca sa evolueze: ia ginditi-va voi pe sub baticurile alea cum v-ati putea folosi energiile impotriva Sistemului fara violenta! (Hint: va trebui sa va miscati curul de linga McDonalds!)

Published in: on 9 Iulie, 2017 at 5:34 pm  Lasă un comentariu  

Alta idee!

Cum ar fi daca, la alegeri, am putea sa ne alegem inclusiv… sistemul politic? Nu doar oamenii care sa pedaleze in actualul sistem.
Cred ca asta ar fi cea mai simpla cale de a rezolva toate problemele cu care ne confruntam: propaganda electorala sa fie facuta nu doar pentru alegerea unor oameni/idei/actiuni care sa se incadreze in actualul sistem, ci propaganda sa incerce sa convinga oamenii si de avantajele unui nou sistem!
Eu de exemplu as vota pentru dictatura constitutionala iar ca dictator as alege un tip care sa promita reforma si prioritizarea educatiei.
Apoi, daca nu merge treaba, la urmatoarele alegeri schimbam… sistemul!

Published in: on 9 Iulie, 2017 at 10:35 am  Lasă un comentariu