Sexitalism

Citesc romane din perioada interbelica si ma mir ce mentalitate (sexuala) diferita aveau oamenii pe atunci!
La prima vedere ai putea zice ca oamenii erau mult mai (f)rigizi decit azi, dar nu e deloc asa. Doar masca lor sociala era mai elaborata si se ascundeau mai bine din cauza conventiilor.
Ce e insa diferit e perceptia contactului fizic. Astazi majoritatea atingerilor intre persoane de sex opus se consuma dupa contactul sexual (paradoxal). Adica azi pina nu faci sex, nu ai ce sa pui mina pe o persoana (nu neaparat de sex opus), sa o iei de mina, de brat, de umar, etc. fara sa se interpreteze ca ai anumite intentii.
Pe atunci se pare ca anumite contacte fizice (in anumite limite) nu aveau conotatie sexuala atit de puternica. Oamenii se imbratisau, se luau de miini, isi atingeau obrajii sau umerii, asa cum e firesc sa faca orice mamifer de grup.
E interesant sa ne gindim cum s-a ajuns azi la aceasta situatie si cit e ea de „normala”.
Cred ca un motiv ar fi sexualizarea exacerbata a societatii datorata capitalismului, petrecuta in timp. Instinctul sexual, fiind un instinct primar, este capitalizat la maxim! Sexul vinde si, cu cit placerile sexuale sint mai bine cunoscute, cu atit efectul aducerii lor in prim plan va fi mai puternic.
Toate reclamele, de fapt toata educatia noastra, ne indeamna sa facem sex si sa gindim intr-o maniera sexuala. Dorinta sexuala ne este inflamata prin orice mijloace: in reclame, la televizor, in ziare, la concertele de muzica moderna, in moda vestimentara.
Sexul este folosit de catre mass-media si ca anestezic. Nicicum nu e mai usor sa distragi atentia lumii decit cu citeva bebeluse la TV sau intr-un ziar.
Asa am ajuns sa vedem peste tot numai SEX! Daca cutare ma atinge, e clar ca vrea sex. Daca cutare se uita la mine, e clar ca vrea sex. SEX, nu afectiune, respect, intelegere, in primul rind SEX!
Cu sexul incep si, din pacate, cu el se termina cele mai multe relatii moderne! Pentru ca sintem invatati sa gindim sexual si sa uitam ceea ce de fapt conteaza!
Practic sintem adusi de catre capitalism la nivelul unor animale sexuale frustrate tot timpul si indiferent cit sex am face, tot nu e suficient. Asa se defineste Consumerismul…
P.S.
Ar fi interesanta o istorie a publicitatii erotice. Din ce am vazut eu, in perioada ante si inter-belica, reclamele se axau pe tehnic (inventii, utilitate) sau pe placeri usoare relativ nevinovate (cabaret, teatru).
In anii 50 reclamele erau in mare cu niste gospodine cochete, cuminti si ele.
Dupa revolutia sexuala insa teava s-a spart iar pornografia aproape ca a inlocuit publicitatea. Erotismul dezlantuit a fost gura de aer ce ii lipsea capitalismului astmatic.

Anunțuri
Published in: on 20 Noiembrie, 2016 at 3:07 pm  Lasă un comentariu  

The URI to TrackBack this entry is: https://goamanu.wordpress.com/2016/11/20/sexitalism/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: