De ce nu am mers la vot

Ca sa lamurim treaba, ca tot vad discutii pe majoritatea paginilor, iata un motiv simplu pentru care nu m-am dus la vot: nu sint de acord cu sistemul „democratiei reprezentative”.
Nu sint de acord sa aleg un mini-dictator care sa ajunga intr-o minoritate care conduce absolut! Nu sint de acord ca exista oameni cu „viziuni mult deasupra altora”, care „se pricep sa conduca”, care au o „idee geniala de schimbare ce numai lor le-a trecut prin cap (vezi primarul-ctitor Robu, care modifica Timisoara dupa gusturile lui sinistre fara sa tina cont de nimeni)”, care „stie ce e bine pentru popor”, etc.
Pur si simplu imi e greata de oameni din astia care se cred mai cu mot, lideri de turma, atotcunoscatori fara de care intreaga societate s-ar prabusi. (Cica peste 50% dintre primarii alesi ar fi infractori sau urmariti penal.)
Inca nu am vazut un candidat sa isi doreasca participarea populatiei la actul politic (altul decit transhumanta la urne). Nu am vazut un candidat care sa promita un sistem electronic de vot (sau macar consultanta) pentru primarii, astfel incit populatia sa poata sa-si dea cu parerea. Nu am vazut pe nimeni sa isi doreasca sa implice omul de rind in validarea ideilor lor „marete”, sa isi doreasca un DIALOG cu populatia!
Tot ce am vazut este „Voteaza-ma, caci stiu EU ce e bine pentru tine!”
Trist este ca populatia chiar crede (sau isi doreste sa creada) ca altul stie mai bine decit tine ce-ti face tie bine. De aici pleaca totul: nu voi permite (prin votul meu) altuia sa se exprime in locul meu, in timp ce-mi interzice dreptul la exprimare!
Acum e clar de ce nu merg la vot?

Partidul Democratie Directa Romania ar fi ok, in opinia mea, desi e putin cam radical pentru gusturile mele. Nu imi doresc democratie directa, ci doar participativa. As vota cu ei pentru ca aduc in prim-plan acea idee de schimbare in mentalitatea de oaie a romanului.

Published in: on 7 Iunie, 2016 at 10:16 pm  Comments (1)  

The URI to TrackBack this entry is: https://goamanu.wordpress.com/2016/06/07/de-ce-nu-am-mers-la-vot/trackback/

RSS feed for comments on this post.

One CommentLasă un comentariu


Lasă un răspuns

