Maturitate si umanitate

Deja m-am obisnuit sa vad oameni maturi (?) scalimbaindu-se in fata unor desene naive (sau poze ale unor desene naive) cu simboluri religioase sau platind constructia unor cladiri mari si scumpe cu aceleasi simboluri.
Am inteles mecanismul atit de perfid al religiei, acest opium al maselor. L-am inteles pentru ca e vorba de necunoscut, de acel moment cind te pisi pe tine de frica si incepi sa inventezi aberatii care sa-ti sustina moralul… mai ales daca alti pisaciosi (sau profitori) iti „confirma” aceste aberatii si chiar te indeamna sa le crezi.
Religia e o urmare fireasca a faptului ca ne tragem din maimuta: ne place sa-i imitam pe altii si sa nu prea gindim.

Ceea ce nu inteleg insa in ruptul capului este cum de aceiasi/alti oameni maturi (?), uneori intelectuali cu studii, oameni cu IQ mare, bani si o situatie elevata, pot sa fie absolut nepasatori fata de natura care ii inconjoara!
Iata citeva fraze autentice, primite de la cunoscuti sau chiar prieteni pe care ii stiu de ani de zile:
„Si ce daca pe terenul meu e o specie protejata? Nu vezi ca imi maninca legumele?” „Si eu ce sa le fac daca sint pe cale de disparitie, am nevoie de drum peste cuibul lor.” „Zici ca sint niste plante ocrotite? Primesc ceva bani pe ele? Nu? Atunci da-le naibii, mai bine cultiv ceapa!” „Am omorit si o sa omor vipere, chiar daca nu ma ataca, pentru ca… mi-e frica de ele.” „De ce omor serpi, chiar daca nu prezinta nici un pericol si maninca daunatori? Nu-mi place de ei cum arata!” „Oricum vor veni altii si le vor distruge habitatul, deci nu are rost sa ne ingrijoram.” „Lasa ca is destule paduri ramase, ce mai conteaza citiva copaci taiati?”
Dragii mei, eu nu sint o persoana religioasa si nici empatica, pot sa va confirme cei care ma cunosc, dar pur si simplu fac apoplexie cind aud astfel de faze complet irationale, in opinia mea. Protectia Naturii tine de ratiune pura, nu de doctrina sau smiorcaieli sentimentaliste.
Poate sa-mi dea cineva vreo idee ce pot sa fac cu astfel de oameni ca sa le deschid ochii?

Published in: on 28 Aprilie, 2016 at 9:33 pm  Lasă un comentariu  

The URI to TrackBack this entry is: https://goamanu.wordpress.com/2016/04/28/maturitate-si-umanitate/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Lasă un răspuns

