Clipa de sinceritate

Probabil nimeni nu e rau in adincul sufletului. Nici macar ISIS sau Boko Haram. Probabil ca societatea asta pe care noi o simtim artificiala (oare chiar este?) este principalul factor de modificare a unui om.
Si, cum ziceai, din societate facem parte si noi. E cazul sa incetam sa fim doar apostoli ai schimbarii si sa fim insasi… schimbarea.
De exemplu: de cite ori am cumparat de la piata, de la fermieri, in loc de super-market? Recunosc, rareori fac asta, din comoditate si lipsa de bani.
De cite ori mi-am cultivat singur mincarea? Rareori si ineficient, intr-o gradina paraginita, tot din comoditate.
De cite ori am incercat sa ma retrag din sistem si sa creez ceva nou? Niciodata… dar ma indrept intr-acolo… zic eu!
De cite ori m-am zbatut sa realizez ceva in politica, sa ma duc sa vorbesc cu politicienii, sa dau un telefon sau sa particip la o sedinta de cartier? Niciodata! Am preferat sa-mi rup plaminii prin centru si sa iau amenda.
De cite ori am candidat sau mi-am facut vreun partid pentru schimbare? Am citeva incercari timide, oprite in fasa.
De cite ori am organizat vreo conferinta pe o tema importanta/disputata? Cred ca o data sau de doua ori… dar eram un grup.
De cite ori mi-am schimbat EU viata, inainte sa le-o cer altora? Rareori, pentru ca e cel mai greu sa schimbi tu ceva la TINE!
De cite ori am citit ce ti-am cerut sa imi trimiti despre sisteme alternative? Niciodata, tot pentru ca amin de pe o zi pe alta…
Intelegi unde bat? Oare nu faptul ca sint nemultumit de MINE ma indeamna sa-i culpabilizez pe altii? Oare nu imi rasfring propria neputinta in circa altora?
Oare nu imi doresc, pe nedrept, sa fie ceilalti mai buni ca mine, pentru ca ma reflect perfect in imaginea lor?
Tot spun ca lumea nu e solidara! Dar eu sint, din moment ce ii injur pe toti?
Poate ca daca voi deveni echilibrat, eu cu mine insumi, si voi gasi directii si citiva, putini oameni cu aceleasi griji ca mine, poate atunci voi mai inceta sa-i privesc pe toti ca pe niste inapti si ii voi privi doar ca pe niste fiinte care trec prin etape intermediare, ce au nevoie de ajutor, nu de bici. Si, cind voi stii cum sa le ofer ajutor (pentru ca mi-am oferit mie, in prealabil), li-l voi da cu placere. In nici un caz cu forta!

Published in: on 22 Aprilie, 2016 at 8:41 pm  Comments (3)  

The URI to TrackBack this entry is: https://goamanu.wordpress.com/2016/04/22/clipa-de-sinceritate/trackback/

RSS feed for comments on this post.

3 comentariiLasă un comentariu


Lasă un răspuns

