Cum (re)devin eu „de dreapta”

Dragii mei, acest articol e un strigat de disperare si de ajutor si va rog sa-l luati ca atare.
A fost o vreme cind nu intelegeam cauzele multor probleme in lume, o vreme cind admiram spiritul vizionar al lui Tepes sau chiar Hitler, cind credeam ca doar o anumita factiune, bine definita, este responsabila de toate relele.
Acea vreme a trecut!
A venit apoi o perioada de mari sperante si incredere, atunci cind mi-am dat seama de faptul ca oamenii in general isi doresc binele, ca lucrurile trebuie privite mai in profunzime si ca exista unii oameni preocupati de adevar, ca si mine.
Apoi a venit perioada mea de „stinga”, in care optica mi s-a schimbat radical in functie de cele invatate si gindite. Am ajuns sa dau oamenilor intregul meu credit, sa-i consider pe toti egali si sa depling conditia lor de sclavi.
Autoritatea a ajuns sa ma irite la maxim si, astfel, am gindit ca autoritatea nu e buna: deci anarhist.
A trecut si perioada aia si apoi…
…a venit o perioada de incertitudini. Desi am invatat multe, ceva lipsea! Acel ceva s-a dovedit a fi experienta personala, „in teren”, cu masele de oameni. Nici o teorie nu are importanta daca nu e valabila si in practica, nu?
Aceasta experienta a fost si cea mai dureroasa, caci iata ce am invatat din ea:
1. Oamenii NU sint egali! Fiecare are un anumit coeficient de inteligenta si o anumita experienta interpretata intr-un anumit fel. Multi oameni ajung ca din prostie sau rea-vointa sa-i incurce efectiv pe ceilalti. Si nu prea ai ce sa le faci. Multi oameni nu vor intelege ce inteleg eu pentru ca ori sint prea prosti, ori nu au informatiile necesare (iar eu nu am cum sa inteleg ce inteleg altii, din acelasi motiv).
2. Oamenii asculta doar de autoritate, in detrimentul ratiunii sau al bunului simt. Acest lucru nu ar fi rau in sine, daca „autoritatea” ar fi reala, pe merit. Dar de obicei nu este, datorita unui sistem artificial si corupt.
3. Oamenii, toti, creeaza sistemul! Ei manipuleaza, se lasa manipulati, voteaza, accepta, construiesc sau darima. Toti au „o vina”, inclusiv eu.
4. Oamenii nu pot fi schimbati de mine! Oamenii se schimba in functie de capacitatea lor analitica si de dorintele lor. Eu as putea eventual sa ii influentez putin, dar doar atit. Zic putin, pentru ca s-a dovedit ca nu am carisma.
5. Oamenii in grup se conformeaza instinctului de turma. Asta nu ar fi rau daca, in acelasi timp, nu si-ar dori din cauza fricii de necunoscut sa aiba un lider. O turma cu un lider este o stina de oi cu un cioban…

Si acum sa vorbim despre ciobani si motivul pentru care am pus titlul de mai sus.
Odata ce am ajuns la cele 5 concluzii, e greu sa mai fiu de „stinga”. Eu prefer acum sa ma consider „pragmatic”. Insa definitia politicii de dreapta („Right-wing politics are political positions or activities that view some forms of social stratification or social inequality as either inevitable, natural, normal, or desirable.”) imi da de inteles ca nu mai am mult pina sa devin un mic fascist (iarasi, insa pe cu totul alte coordonate).
Hai sa nu o mai intind, ceea ce vreau sa va fac sa intelegeti este extrem de simplu si au mai zis-o si altii inainte: daca te comporti ca o oaie, te vor minca lupii! O simt pe pielea mea, pe masura ce… ma transform in lup. (Ar fi bine sa cititi asta pentru ca, odata ce transformarea va fi completa, probabil nu voi mai considera ca e nevoie sa scriu in public.)
Da, lupii desconsidera oile, manifesta fata de ele un dispret suprem, pentru ca realizeaza ca impreuna cu ele numai s-ar incurca si ca e mai bine sa se foloseasca de ele, de slabiciunile lor de oi. Dupa ce majoritatea oamenilor m-au dezamagit prin indiferenta, prostie, conservatorism, rautate, nu mi-a mai ramas decit sa-i desconsider. Cu cit ma simt mai presus de ei (pentru ca sint, din anumite motive), cu atit dispretul meu se adinceste. Ii dispretuiesc pentru ca, daca ei nu ar fi atit de ametiti, viata mea ar putea fi mult mai frumoasa. Daca toti ar fi inteligenti, educati si bine-intentionati, lumea ar fi un Paradis. Dar nu sint si nici nu pot sa fie, majoritatea! Si atunci… nu ca trebuie omoriti, dar trebuie macar cumva sa compensez raul pe care il fac ei implicit prin atitudinea lor, prin a-i… exploata.
Ce vreau sa subliniez: daca eu gindesc acum asa (un pirlit aproape somer care sta si impute locul de sub el in casa, cu pretentii de filozof), cum ar gindit un individ care e pe bune deasupra tuturor prin pozitie si/sau avere?
Masele de oi sa nu-si faca NICI O ILUZIE ca elitele actuale le-ar privi intr-un fel interesat sau macar condescendent. Nu! Elitele probabil ii considera pe restul niste jeguri patetice, numai bune de muls/ucis/folosit.
Asta e rezultatul ierarhizarii societatii si al inegalitatii incurajate de sistem. Desigur, nu imi doresc sa gindesc asa, sa ma transform intr-un infatuat respingator dar… nu am de ales! Va amintiti de punctul 3? Cit timp oamenii MENTIN acest sistem care nu-i avantajeaza pe majoritatea, cit timp se comporta ca niste oi blege, vor fi condusi de ciobani si/sau mincati de lupi.
Asa e in Natura!
(Pentru linistirea unora: nu, nu am de gind sa laud vreodata elitele actuale. Mi se par complet incompetente, aflate acolo fara nici un merit si cu o inteligenta medie. Elitele sint, din pacate, produsul societatii de ovine in care ne aflam, fiintele pe care oile le accepta si le apreciaza, orbite de puterea lor.
Adevaratele Elite inca traiesc si mor in mizerie, nerecunoscute de nimeni, din pacate.)

Published in: on 7 Ianuarie, 2016 at 7:57 pm  Comments (1)  

The URI to TrackBack this entry is: https://goamanu.wordpress.com/2016/01/07/cum-redevin-eu-de-dreapta/trackback/

RSS feed for comments on this post.

One CommentLasă un comentariu

  1. Nu dispera, prietene, continua lupta chiar in lipsa de confirmari si incurajari.Stiu ca te copleseste senzatia ca te bati in zadar cu morile de vant…
    Stiu ca in viata treci prin stari contradictorii si nesiguranta ideologica.Toti patim asta: cu cat crezi ca intelegi/cunosti mai mult, cu atat recunosti intr-o zi ca nu esti sigur de nimic.Necunoscutul este constant, informatia diversa,treci prin multe stari, schimbi tabara frecvent, imbratisezi mereu ideile altora,care ti se par viabile/logice/adevarate…Nimic nu-i original,cadem din cliseu in cliseu, luam credintele/succesele altora drept proprii,ne entuziasmam ca suntem diferiti (inteligenti,informati,capabili,de partea corecta a baricadei/logicii)
    Te-ai saturat precum Sisif, esti convins ca nu ajungi nicaeri,ofticat ca nu poti schimba lumea (oile) Nici tu nu mai stii al cui partizan esti, ce sistem/ideologie te-ar caracteriza.
    Culmea, te invadeaza o nesfarsita lehamite,ti se rupe de toti,nu te cunosti nici macar pe tine insuti, nu intelegi sensuri pana ieri foarte clare… :))
    Te gandesti serios sa nu mai scrii pentru oi.Multi bloggeri au simtit la fel si au abandonat.N-ai cu cine/pentru cine, nici macar dezbateri nu-s, nimeni nu pare interesat,doar din joi in paste cate-un Gica-contra, poate la misto.
    Ajutor ?? Astepti ajutor de la oi ?Nu,amice, ramai singular,tu esti un lup singuratic,neinteles,incomod.Esti altfel si o stii.
    Lasa turmele sa pasca pasunile piscotarilor, e trendy, sunt intre ai lor.
    Dar sunt aceiasi, nu castiga adepti,nu au principii,nu cred in nimic,au doar nevoie de confirmare ca respira.
    Sorry, tre´sa plec acum.Revin.

    Nu te da batut,limpezeste-ti gandurile.Uite ceva aici .

    http://reactii.ro/de-lupt-cu-prostia-pe-net/

    Stima


Lasă un răspuns

