Scrisoare deschisa fratelui meu

Dupa monologul meu despre rolul femeii in capitalism, voi tine unul acum despre fratii romani din diaspora.
Stiu ca la multi prieteni de FB le va pica destul de rau, dar sper sa li se aprinda totusi niste beculete.

Draga frate plecat peste hotare,
Iti multumesc ca m-ai lasat aici fara doctori, profesori, muncitori, oameni de stiinta si in general fara oameni care pot face economia sa inainteze!
Iti multumesc ca ma lasi singur pe strada sa protestez impotriva coruptilor pe care si tu ii alegi pentru mine! (Apreciez enorm totusi vederile pe care mi le trimiti cu turnul Eiffel si pancarta pe care o tii in fata lui.)
Iti multumesc ca te interesezi de mersul tarii, imi trimiti incurajari si uneori trimiti si bani celor ramasi acasa. Si, mai presus de toate, iti multumesc pentru declaratiile de dragoste la adresa familiei noastre, Romania…
…dar stii cum e, e ca si cum ti s-ar fi imbolnavit nevasta si, in loc sa ai grija de ea, tu iti iei o amanta din patul careia ii scrii nevestei scrisorele de incurajare. Sau e ca si cum maica-ta ar fi pe moarte iar tu ii trimiti o scrisoare cu niste banuti si un mesaj motivational.
1. Te rog eu, daca tot ai plecat, macar nu mai fa experimente sociale pe mine!
Nu mai vota tot felul de nenorociti pentru a suporta eu, ramasul, consecintele actiunilor tale. Votezi ampulea oameni pe care aici aproape nimeni nu-i mai voteaza, in afara celor ametiti de pomeni electorale sau cu un coeficient de inteligenta subunitar.
2. Te rog eu, nu mai fii ipocrit si spune ca iti iubesti tara! Aia nu e dragoste, in care iti parasesti iubita pentru o curva mai buna la pat. Fii si tu putin mai onest, in primul rind cu tine insuti.
3. Te rog eu, lasa scuzele cu politicienii/patronii/Sistemul din cauza carora n-ai reusit tu sa traiesti linistit. Politicienii sint alesi de populatie, patronii de angajati si Sistemul este facut de toti!
Ori ne iubesti pe toti (si atunci nu are rost sa pleci), ori nu iubesti pe nimeni in Romania. Sau tu ce consideri, ca Romania is doar cei citiva prieteni ai tai ramasi aici?

Deocamdata consecintele plecarii tale se vad:
Populatie necalificata/nemotivata/inapta/inculta, care slugareste la stapini straini (asa cum faci si tu) sau traieste din ajutor social (sau ce-i trimiti tu).
Copii ramasi in tara fara tutela parinteasca, viitori cocalari/violatori/curve de succes.
Cum te-ai astepta sa o ducem bine? Cum crezi ca pot doar eu, fara tine, sa ma descurc, sa intretin toata familia? Stii bine ca nu la bani se rezuma totul, ci la solidaritate, la faptul de a ne sprijini unii pe altii la bine si la greu.
Imi spui ca-mi vei trimite bani: pot trai si fara ei!
Imi spui ca ai incercat sa ramii: n-ai incercat destul, altii au ramas totusi!
Imi spui ca ne vom descurca si fara tine: poate, dar nu asa de bine!
Imi spui ca vei reveni in tara daca eu iti voi amenaja un loc lejer: esti de-a dreptul nesimtit!

Imi spui ca daca ai fi ramas ai fi dus-o mai prost decit acum: se prea poate. Dar impreuna am fi avut sansa sa facem ceva! Daca ne-am fi unit fortele, nimeni nu ne-ar fi stat in cale, pentru ca iubirea de familie este mai puternica decit orice. Asa, tu esti plecat si eu sint aici, singur… si imi doresc sa te intorci, ca sa fim ca inainte frate-sora si sa rupem lantul asta al slabiciunilor care ne dezbina!
Vrei sa o duci mai bine? Atunci iesi in strada alaturi de mine sa le-o dam ciocoilor, politicienilor, patronilor, Sistemului. Pentru ca si ei sint de-ai nostri, si ne permitem! Sau macar nu vota mizerii, ca sa poti sa te intorci mai repede.
Cu drag,
Fratele ramas

P.S.
Incep sa ii admir pe cei care nu mai vor sa se intoarca, pe cei care divorteaza in loc sa-si ia amante, pe cei care isi lasa parintii sa moara fara sa le mai faca iluzii. Macar aia sint sinceri!

Published in: on 21 Decembrie, 2015 at 9:56 am  Comments (4)  

The URI to TrackBack this entry is: https://goamanu.wordpress.com/2015/12/21/scrisoare-deschisa-fratelui-meu/trackback/

RSS feed for comments on this post.

4 comentariiLasă un comentariu

  1. Numai cine nu a vrut, nu si-a dat seama ca iesitul in strada nu rezolva situatia Romaniei, pentru ca papusarii sunt mai puternici si mai destepti decat atat si nu se lasa manevrati de o turma care urla in strada.
    Exista doar doua variante : ramai in Romania ca sa suferi visand cai verzi pe pereti, ori iti iei lumea in cap . am o singura viata si nu imi permit sa o irosesc cu sperante puerile de mai bine, cu asteptari sa se trezeasca prostimea, ori cu vise pionieresti gen ” sa construim Romania”.

    Din Romania imi amintesc doar foamea, saracia, umilinta, bataile zilnice din copilarie, bajocura, majoritatea romanilor cu comportament de psihopat ( care isi maltrateaza femeile, copiii si animalele ). Sunt fericit ca am scapat de acolo si nu m-as intoarce in vizita, nici legat cu lantul.
    Nu pastrez legatura cu nici un roman care a facut parte din viata mea din Romania, inclusiv parintii. Tot ce ma mai leaga sunt amintirile horror si limba materna. Si nu, nu ma duc la vot nici pentru Romania, nici pentru tara de adoptie ( nu sunt chiar atat de naiv rupt de realitate incat ca cred in vot si democratie ).

  2. Total de acord cu ce scrie „un om”.

    Altfel,Nazdravane, nu inteleg ironia sa numesti „frate” pe cei din tagma emigratilor,pe care de fapt ii urasti/dispretuiesti, fara sa intelegi prea multe…Sunt de parere ca subiectul asta te depaseste,si elegant ar fi sa-l eviti.
    Parerile,principiile aici afirmate (pe blogul tau,zic) mi se par corecte si de bun simt in general,insa cand atingi diaspora cobori sensibil de nivel, si,pur si simplu,dai cu bata´n balta

  3. E adevarat ca iesitul in strada nu rezolva mare lucru (desi unii ciobani ne-ar contrazice).
    Articolul meu se adresa ipocritilor care isi imagineaza ca iubesc Romania de pe alte meleaguri. Nu este cazul lui Un om, de exemplu. Si eu sint destul de scirbit de poporul asta, dar nu intr-atit (si nu am atitea traume majore) incit sa plec la niste straini care ma scirbesc relativ la fel de mult. Poate in viitor…
    Capsunar, nu, nu ii dispretuiesc pe toti emigrantii, doar pe aia care se mint.
    Nici eu nu cred in vot dar cred totusi in solidaritate. Si aici ma gindesc la modelul evreiesc sau arabesc.

    • Aici ai dreptate.La capitolul solidaritate suntem zero barat.


Lasă un răspuns

