Un mic comentariu

Am sa incerc un exercitiu de sinceritate:
Scopul meu e sa o duc EU bine! Problema este ca EU sint legat de TOTI (nu sint singur pe Terra). Eu nu pot sa o duc bine intr-o societate debusolata, haituita, invrajbita, alienata, etc. Clar, nu?
”Neamul Romanesc” e doar o eticheta pusa unui grup de oameni, ce in acest moment sint administrati de un grup mai mic (Statul national). Acest grup mare de oameni (homo sapiens nascuti in estul europei) este de fapt definit prin educatie: limba-care se invata, traditiile-care se invata, istoria-care se invata, religia-care se invata. (Nu ne nastem romani, indieni sau altceva – ne nastem doar oameni, ci devenim incet, dupa nastere, romani, indieni sau altceva.)
Aceste invataturi ne leaga, dar doar pentru ca am avut norocul (sau nenorocul) sa ne nastem in acelasi areal geografic si sa asimilam aceleasi informatii.
Grupul mic de oameni (Statul) este organismul care vegheaza la pastrarea coeziunii grupului mare (pe care il mulge), prin manipulare la scara larga (nationalism). In general e bine pentru grupul mic ca grupul mare sa nu fie prea independent sau prea educat, pentru a nu deveni independenti de grupul mic si astfel sa-si piarda oile de muls.
Bun! Acum trebuie sa fim sinceri mai departe si sa recunoastem ca, fiind oameni ca ceilalti oameni, nu sintem cu nimic mai presus decit alti oameni. Si alti oameni s-au grupat pe tot felul de criterii si au facut tot felul de fapte, nu? (Teoriile ca natiunile ar fi diferite genetic sint un bull-shit complet, infirmat de genetica elementara)
Pe scurt, sint de acord ca trebuie sa militez pentru ca aceasta comunitate uriasa in care traiesc (Romania) sa o duca bine si sa fie liniste. Dar asta doar pentru ca EU vreau sa o duc bine! Daca EU as duce-o bine si nu m-ar afecta comunitatea (ceea ce e imposibil), m-ar durea in 14 de ”neamul romanesc”, niste oameni de care sint legat doar geografic si, eventual, ca informatii impartasite (educational).
Intr-adevar, neamul romanesc (grupul mare) nu trebuie confundat cu Statul (grupul mic).
Eh, natura umana, tehnologia si societatea evolueaza. Eu vreau doar sa ma asigur ca aceasta evolutie se petrece firesc, fara sa fie alterata de interesele unor mici grupuri. Sint pregatit sa accept lacomia, cruzimea si instinctele animalice ale naturii umane, dar as vrea ca pe linga asta sa pot vedea si compasiunea, ratiunea si dorinta de progres care ne defineste.
Am facut aceasta uriasa paranteza ca sa-ti explic ca nu prea conteaza pentru cine vrem noi ceva (sau credem ca vrem) ci conteaza CE vrem!
Eu cred ca nu exista alt raspuns sincer la intrebarea ta (in folosul cui?) decit acesta: in folosul MEU!
Sa ma exprim si mai clar: eu vreau sa o duca bine INTREAGA omenire (schimbare de Sistem), pentru ca astfel o vor duce bine implicit si ROMANII, deci implicit si EU. EU sint interesul meu suprem (autoconservare)!
Daca omenirea nu o duce bine, nu am cum sa o duc eu bine.
Pe de alta parte, datorita particularitatilor legate de organizarea sociala a omenirii, cel mai simplu e sa schimbi ceva la nivel national (de Stat – administratie locala) decit la nivel mondial (Desigur, schimbarea trebuie sa inceapa cu MINE!).
Tocmai de aceea insist atita sa stabilim relatii cu grupari internationale, pentru ca este necesara schimbarea GLOBALA a Sistemului. Axarea doar pe national e gresita!

Published in: on 22 Octombrie, 2015 at 2:36 pm  Lasă un comentariu  

The URI to TrackBack this entry is: https://goamanu.wordpress.com/2015/10/22/un-mic-comentariu-3/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Lasă un răspuns

