Acum doi ani…

Toata lumea din lista de prieteni posteaza despre cit de frumos a fost acum doi ani la proteste.
Nu am de gind sa-i contrazic, pentru ca in acele momente s-a facut simtita un fel de ”normalitate” de care avem toti nevoie. Acea solidaritate in spiritul unei idei bune, acea Activitate (pentru ca am fost Activi, nu pasivi) a fost pe cit de sublima, pe atit de trecatoare.
Insa ce se intimpla acum? Practic de cind s-au terminat protestele, eu incerc sa explic lumii… ce fain a fost la ele. Mai mult, incerc sa prezint lumii modul in care vad eu lucrurile, in speranta ca le vor vedea si ei la fel si astfel vom reitera acel sentiment sublim de Unitate (si utilitate) din toamna lui 2013. Poate chiar vom obtine si ceva rezultate mai vizibile pe plan politic si economic.
Mi-am dat recent seama ca totul e in van! Oamenii care n-au fost la proteste nu vor stii niciodata cum a fost la proteste iar oamenii care nu gindesc ca mine au mii si mii de motive sa nu gindeasca la fel ca mine.
In primul rind eu nu am ajuns sa gindesc intr-un anume fel sau sa simt ceva anume pentru ca altcineva mi-ar fi zis sa gindesc sau sa simt asa. Ci pentru ca am trait si am simtit niste lucruri pe pielea mea, lucruri pe care le-am judecat cu creierul meu. Altii traiesc altfel si au alt creier.
In al doilea rind nici macar eu nu sint convins ca detin Adevarul sau macar o parte din el. Pe masura ce trece timpul imi dau seama ca stiu din ce in ce mai putin, de fapt. Si asta cred ca ar trebui sa fie o masura a intelepciunii!
Ce planuri de viitor am, la acest ceas de bilant?
1. Sa-mi perfectionez modul de actiune conform modului de gindire. Sa fiu in continuare Activ! De exemplu ieri am asteptat pentru prima oara cu pungile de gunoi reciclabil in holul apartamentului, sa se goleasca containerele dimineata. Pina ieri, daca era plin containerul cu reciclabile, aruncam reciclabilele la gunoi degradabil, injurind Sistemul. Cred ca e mai bine sa ne mulam la Sistem si sa facem cit de bine putem in cadrul lui, aducind astfel Schimbarea! Sistemul sintem noi! Apropo, la urmatoarea sedinta de bloc voi insista sa se mai adauge o pubela pentru reciclabile.
2. Sa ma folosesc mai bine de ceea ce ne-au oferit aceste proteste, un lucru de multe ori trecut cu vederea: contactele! Protestele i-au apropiat pe oamenii cu aceleasi idei si preocupari. E important sa stim unii de altii, chiar daca am avut fiecare asteptari mari de la ceilalti si nu am stiut sa apreciem momentul. Nimic nu e mai important decit sa nu fim dezbinati (asa cum din pacate sintem acum). Din fericire pastrez contactul cu cel putin zece persoane pe care le-am cunoscut atunci, persoane care sper ca pastreaza si ele contacte cu altii!
3. Sa-mi continui actiunea de informare voluntara pe care o fac, dar fara sperante si nervi inutili. Fiecare e liber sa-si aleaga calea in viata, DAR fiecare ar trebui sa Gindeasca si sa caute Informatii cit mai corecte. Prin ”gindire” eu inteleg Ratiune pura, deci voi continuna sa prezint lumii interesate modul meu de a rationa si informatiile pe care le detin. Nu o fac cu un scop profund altruist ci as fi interesat in primul rind de schimb de informatii, pentru o eventuala evolutie personala.
Acestea fiind zise, da, sper sa aveti dreptate dragi prieteni: protestele din 2013 sa fi fost doar inceputul!

Published in: on 2 Septembrie, 2015 at 9:22 pm  Lasă un comentariu  

The URI to TrackBack this entry is: https://goamanu.wordpress.com/2015/09/02/acum-doi-ani/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Lasă un răspuns

