Nebunii istoriei

De ”sfintele” Pasti am ales sa-mi urmez obsesia mea fata de viata elitelor si am citit cartea lui Paul Stefanescu – Nebunii Istoriei.
Omul face acolo o analiza (la propriu) a dementilor care ne-au condus timp de mii de ani. Concluzia mea e extrem de clara: toti, dar TOTI marii conducatori de care a auzit lumea au suferit de cite o boala psihica sau cel putin o boala care ii afecta psihic.
Am citit despre regi dementi, psihopati, schizofrenici, retardati, despre regine nebune, isterice sau depresive. Pentru a va face o idee despre ce vorbesc, Paul pune diagnostice din perspectiva medicului psiholog/psihiatru iar Vlad Tepes este diagnosticat ca fiind… normal.
Am citit despre zeci de regi criminali, care isi omorau proprii copii sau frati (un fapt absolut banal pe vemea monarhiilor absolutiste). Am citit despre regine care faceau peste 10 copii, uneori cite unul pe an, doar pentru a asigura continuitatea dinastiei la tron. Am citit despre incesturi, orgii, intrigi si asasinate, toate relativ trecute cu vederea in manualele de istorie.
Am citit despre bolile grave a cel putin zece presedinti ai Americii, boli ascunse de ochii presei. Am citit inclusiv despre hemofilia care si in prezent face ravagii printre familiile regale dar este considerata ”secret de Stat”.
Practic cea mai mare parte a vietii elitelor politice si militare din ultimii 6000 de ani s-a desfasurat sub semnul unei boli psihice sau a alteia. Un viespar infect de oameni defecti care impinge lumea de la spate!
Cartea nu face decit sa-mi confirme parerea pe care o aveam despre degeneratii care ne conduc destinele. Din pacate autorul se fereste de o analiza globala, analiza pe care voi incerca sa o fac eu aici, pe scurt, impulsionat de un citat din Freud aflat din aceeasi carte:
1.(Citez din memorie: ) ”In general ajung la putere oamenii cu probleme, inconstientii, insistentii, psihoticii, cei care au de demonstrat ceva lor insisi. Doar asa pot gasi resursele necesare luptei pentru a ajunge in fata!”
De obicei acesti oameni lupta pentru un interes propriu, o obsesie sau o iluzie.
Deci inclusiv parintele psihanalizei ne lamureste cine ne sint ”alesii”. Un om ”normal” nu ar reusi sa se strecoare printre viespi.
2. Chiar Paul Stefanescu pomeneste la un moment dat aspectul social al elitelor. Oamenii apreciaza in fiecare epoca anumite caracteristici care ii definesc inclusiv pe ei. Deci sa nu ne miram ca astazi sintem condusi de cine sintem condusi. Multi conducatori bolnavi reusesc sa ”infecteze” masele cu energia lor malefica iar masele se lasa infectate extrem de usor. Este o interdependenta intre alesi si alegatori (daca masele nu i-ar alege sau accepta pe alesi, n-ar mai exista acei alesi). Nu de putine ori masele au idolatrizat conducatori intirziati mintal sau bolnavi psihic extrem de grav (Charles 6, care a avut 12 copii de la Isabella, transmitindu-si astfel genele bolnave in virtutea traditiilor dinastice.)
Pe de alta parte autorul remarca pericolul extrem reprezentat de elitele bolnave in epoca moderna, cind toata planeta poate fi pirjolita doar printr-o apasare pe buton.
3. As adauga o nota personala: pe linga faptul ca puterea atrage in mod inerent dementi, ii mai si formeaza! Sa nu uitam ca ”febra puterii” poate sa faca din orice om un monstru, prin inflamarea orgoliului si cultul personalitatii. Cum spun de mai multi ani, singura varianta de a scapa planeta de… nebunie este limitarea si distribuirea puterii, prin Democratie Directa!

P.S.
E interesant de remarcat procentul urias de presedinti ai Americii bolnavi in ultimul grad, inca din tinerete, incepind chiar cu primul, Washington. Asta denota dupa parerea mea statutul de marionete al presedintilor.

Published in: on 14 Aprilie, 2015 at 3:06 pm  Lasă un comentariu  

The URI to TrackBack this entry is: https://goamanu.wordpress.com/2015/04/14/nebunii-istoriei/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Lasă un răspuns

