La farmacie

Mi-am luat de la farmacie un medicament de care mi-am dat seama mai tirziu ca nu aveam nevoie. A costat 25 de lei. A doua zi m-am dus cu medicamentul nedesfacut si cu bonul inapoi, sperind sa pot lua alt produs de banii aia (nu-mi faceam iluzii ca se mai pot returna banii). Am fost refuzat destul de brutal („e vina mea, trebuia sa fiu mai atent, de ce l-am luat” etc) desi n-am acuzat pe nimeni si eram perfect calm si bine-dispus. Mi s-a spus ca nu poate fi returnat medicamentul si nici nu pot sa iau alt produs pentru ca deja e in gestiune, bla bla. Am spus ca in acest caz mi-as dori sa donez medicamentul pentru cineva care are intr-adevar nevoie de el si ca pot sa-l tina la ei pina apare un client. Am fost din nou refuzat cu o privire scandalizata, ca „nu au voie sa primeasca medicamente care au parasit farmacia”.
Cineva de la coada m-a asigurat ca nu are rost sa ma agit, ca lui si medicul de familie i-a refuzat medicamentele pe care voia sa le returneze.
Apoi am stat putin si m-am gindit:
Mai demult am vrut sa donez niste haine care nu mi se mai potriveau, la biserica. Am fost refuzat pe motiv ca „ei nu sint depozit de haine second”.
Desi eu imi sortez gunoiul si incerc sa arunc reciclabilele separat, nu am unde sa le arunc. De citiva ani a fost adusa o singura euro-pubela per bloc, cu un abtibild pe ea unde cica se arunca reciclabile, dar pina acum n-am vazut sa respecte cineva asta. Tot timpul e plina de resturi biodegradabile.
In cazul medicamentelor si a hainelor second pur si simplu nu ai posibilitatea sa-ti ajuti semenii si sa faci fapte bune. Desi hainele si medicamentele sint foarte scumpe si sint esentiale (familia mea arunca „tone” de medicamente expirate pe an), sistemul nu iti ofera posibilitatea sa le dai mai departe.
In cazul materialelor reciclabile se impleteste nepasarea autoritatilor cu nepasarea cetatenilor. Daca s-ar pune recipiente din plasa metalica, asa cum am vazut in alte cartiere, pentru felurite materiale reciclabile, lumea nu si-ar mai permite sa arunce oua si coji de cartofi peste sticle si conserve.
In fine, ma gindesc ca macar la medicamente si haine s-ar putea face ceva, un fel de ONG sau organizatie cetateneasca locala care sa se ocupe cu colectarea si transferul produselor de la si inspre populatie.
Ar fi important sa incepem sa ne dezvoltam un spirit civic, sa intelegem ca nu sintem singuri in nevoile noastre, ca e mult mai simplu sa fim uniti decit individualisti. Si e mult mai ieftin!

Published in: on 20 Decembrie, 2014 at 3:07 pm  Lasă un comentariu  

The URI to TrackBack this entry is: https://goamanu.wordpress.com/2014/12/20/la-farmacie/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Lasă un răspuns

