Sistemul si noi

Aud tot mai des afirmatia ”noi sintem Sistemul”. Am sa incerc sa analizez putin acest adevar.
Da, este un adevar, este indiscutabil! Sistemul nu este ceva exterior, pe care il privim hipnotizati cum ne domina si ne controleaza. Sistemul nu a crescut independent de noi, fara stiinta noastra, ca sa ajunga ceea ce este acum. Sistemul sintem NOI, cei ce locuim pe aceasta planeta, ce consumam, construim si traim in mijlocul lui.
Cumva ma simt vinovat sa tot dau vina pe Sistem. ”Sistemul e de vina pentru aia si pentru aialalta!”, ”Din cauza Sistemului am patit asta!”, ”Daca nu era Sistemul asta de rahat… etc.” E parca m-as injura pe mine, intr-un fel. Ma simt ipocrit si iresponsabil. Este corect?
Eu cred ca este! Doar mortii nu afecteaza cu nimic sistemul (desi si aia creeaza niste ritualuri prin care se alimenteaza niste indivizi din Sistem, mortii mai voteaza, etc.)
Intrebarea care se pune este: cit de mult particip eu la propagarea Sistemului, cit de mult ajut eu Sistemul sa se mentina! Eh, aici deja incep sa ma simt mai bine.
E o ipocrizie sa lupti contra otravirii mediului, cind tu arunci nonsalant ambalaje pe jos. Sau cind nu sortezi gunoiul. Deci eu nu arunc pe jos nimic si imi sortez gunoiul!
E o ipocirizie sa urli impotriva clasei politice apoi sa mergi la vot. Deci eu nu votez!
E o ipocrizie sa urli impotriva capitalismului dar sa lucrezi la corporatie. Si eu nu lucrez la corporatie!
E o ipocrizie sa vociferezi impotriva consumerismului, dar sa-ti faci plinul prin mall-uri saptaminal. Deci eu nu vizitez astfel de locatii si nu-mi iau decit strictul necesar, de obicei lucruri de calitate care sa ma tina cit mai mult!
E o ipocrizie sa urli impotriva exploatarii omului de catre om dar sa imbraci fericit haine ieftine facute de persoane flaminde din lumea a 3-a. Si eu… mai port!
E o ipocrizie sa tipi impotriva bancilor dar tu sa ai rate sau card. Eu nu am rate, dar am card!
E o ipocrizie sa te declari nemultumit de prestatia politicienilor, dar sa nu vrei sa intri in politica. Da, veti spune ca nu toti pot face politica. La care Pericle deja v-a raspuns, acum citeva milenii: ”Daca tu nu esti interesat de politica nu inseamna ca politica nu e interesata de tine.” sau spus altfel, daca tu nu faci politica, o vor face altii pentru tine.
Deci da, fac parte din sistem, intr-o oarecare masura. Si ma simt vinovat. Si incerc sa ma schimb. Voi?

Published in: on 8 Decembrie, 2014 at 8:03 am  Lasă un comentariu  

The URI to TrackBack this entry is: https://goamanu.wordpress.com/2014/12/08/sistemul-si-noi/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Lasă un răspuns

