Schimbare sau sperietoare

Am fost acuzat de multa lume ca sint schimbator. Nu sint constant in opinii. De multe ori chiar dadeam tonul unor actiuni, pentru ca apoi sa ”parasesc corabia” cind le era celorlalti lumea mai draga.
Un exemplu concret sint viziunile mele politice. Desi per total m-am straduit sa ramin cit mai rational cu putinta, am valsat destul de mult pe spectrul politic. In fiecare zi asimilez informatii noi si intilnesc oameni noi. In fiecare zi aflu noi definitii, descopar diverse alternative si modalitati de manifestare si actiune. In fiecare zi observ reactiile oamenilor si rezultatul faptelor mele. In fiecare zi analizez lucrurile pe care le vad in jur si caut raspunsuri. Nu ma rezum la o doctrina, nu tin cu dintii de o idee. Sa tii cu dintii, sa devii fanatic, sa-ti imaginezi ca ai gasit toate raspunsurile inseamna stagnare, nu evolutie!
De multe ori raspunsul gasit nu ma satisface. De exemplu… activismul. Acum un an sau doi credeam ca am gasit raspunsul: manifestatii pasnice, axate pe cauze nu pe efecte, a la Occupy Wall Street. Ce poate fi mai frumos decit sa te sacrifici pentru binele omenirii, pentru viitorul planetei, pentru o cauza nobila si rationala? Zis si facut: mi-am luat pancartele si rucsacul si am iesit in strada. La inceput pentru niste cauze: sistemul apoi, cind am vazut ca nu am cu cine, pentru niste efecte: cianuri, fracturari, coruptie, etc.
Peste doi ani de iesit in strada am obosit. M-am asezat febril la birou si am inceput sa-mi creionez consecintele actiunilor mele. Am fost dezamagit! Ii las si acum pe unii sa creada ca este un proces de durata. Ca cei de la Occupy Wall Street (si Salvati Rosia Montana, sa zicem), desi imputinati bine, se vor replia in viitor si vor sfarima lanturile indiferentei, ale tiraniei si lacomiei. Ii las sa creada ca peste vreo 50 de ani societatea isi va aduce aminte de ei si va fi cu mult mai buna (cam cum isi aduce acum aminte de miscarea hippie, cu zimbet ironic pe buze).
Ii mai las sa creada, total ilogic, ca aceste miscari civice vor reusi sa zdrobeasca pentru totdeauna efectele (aici ma refer la SRM, nu la OWS – care se ocupa de cauze in general). Cum poti elimina total un efect daca nu umbli la cauza?
Ii mai las sa creada ca societatea civica nu trebuie sa se implice in jocul politic si ca poate obtine rezultate diferite actionind (sau ne-actionind) in acelasi fel.
Eu vreau sa evoluez! Vreau sa vad de ce merge atit de greu si daca nu se poate intr-un fel grabi procesul de schimbare a sistemului. Vreau macar sa incerc ceea ce toti se feresc si nimeni inca n-a incercat (mai putin Spania): patrunderea in interiorul sistemului intr-un mod organizat, cerebral, pentru a-l schimba de acolo.
Daca schimbarea inseamna evolutie, iar eu sint acuzat de schimbare, sint mindru de asta! Mi-as dori doar sa fie cit mai multi schimbatori ca si mine

Published in: on 23 Septembrie, 2014 at 4:36 pm  Comments (1)  

The URI to TrackBack this entry is: https://goamanu.wordpress.com/2014/09/23/schimbare-sau-sperietoare/trackback/

RSS feed for comments on this post.

One CommentLasă un comentariu

  1. „nu tin cu dintii de o idee”Mintzi. Te auto-scuzi patologic. ––––––––––––– http://www.redbubble.com/people/demigodwww.photoblog.com/demigod http://www.jurnalulraului.go.ro


Lasă un răspuns

