PreFanFest

De 2 luni ma straduiesc sa unesc fortele activiste in jurul a 3 puncte simple comune, pentru crearea unui partid umbrela si propunerea unor candidati la locale, presedentie si parlament.
Am reusit sa adun cam 9 oameni iar acum am ramas eu cu vreo 2 persoane din Bucuresti. Restul mi-au dat de inteles, mai mult sau mai putin voalat, ca nu vor sa-si asume asa o responsabilitate sau ca mai mult conteaza imaginea lor in ochii lumii. Nici vorba sa isi doreasca cineva sa patrunda in arena cu Lei (la propriu si la figurat)! In primul rind asta s-ar putea face doar cu sprijinul unui grup unit si determinat.
Practic sint fortat sa-mi accept infringerea: 3 luni din viata m-am agitat, expus, irosit, pentru… aproape nimic. Alte luni bune m-am complacut in intilniri bahice si sedinte interminabile, bune pentru studiul psihologic al conflictelor de grup. Rezultatul a fost cel putin dezamagitor: o singura lege aminata, o eticheta atirnata de git (securist) impletita cu expulzarea dintr-o locatie unde am facut eforturi mari sa ajung, oboseala si stres. Partea buna e ca am cunoscut niste oameni interesanti si am luat parte la actiuni interesante.
Activismul civic din Romania continua acum probabil linia trasata de adevaratii securisti: dezbinare, neincredere, actiuni incoerente sau cu impact minim, enclavizare (desprinderea de marea masa a populatiei si o atitudine elitista), radicalism. Desi toata presa ii critica din aceleasi considerente, activistii civici din Romania par construiti din piatra: nimic nu-i atinge! Pina si presa de stinga (ex. Vice) le spune in mod repetat unde gresesc, iar daca unul dintre ei (ex. eu) se apuca sa-i critice, are toate sansele sa devina persona non-grata (in loc sa i se multumeasca pentru sinceritate si/sau sugestii).
Sublimul activism se pare ca a devenit o auto-bataie pe umar, o mingiiere erotica a orgoliilor si un prilej de socializare intre diferite tribulete radicale, imprastiate pe teritoriul Romaniei. Iar parazitii de la conducere au constiinta datoriei indeplinite: i-au ciuruit!
Acum ne pregatim de FanFest: alte betii, dat din miini si picioare, consumat energie. N-am nici un chef sa merg, nu pentru ca probabil n-as fi bine primit (deja is obisnuit sa ”zbor” de la Rosia), dar pentru ca nu prea am ce sarbatori.
Sa nu se inteleaga ca minimizez efortul facut, mai ales la FanFest! Spun doar ca nu vad diferenta intre ”asumarea responsabilitatii” de a patrunde pe scena festivalurilor internationale (cu zeci de wokshopuri si formatii muzicale) si ”asumarea responsabilitatii” de a patrunde pe scena politica, acolo unde tintim noi de fapt.
M-am saturat doar sa urlu si sa dau din miini sub privirea ironica a stapinilor!

Published in: Fără categorie on 30 Iulie, 2014 at 11:20 pm  Lasă un comentariu  

The URI to TrackBack this entry is: https://goamanu.wordpress.com/2014/07/30/prefanfest/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Lasă un răspuns

