La cules de coarne

Majoritatea activistilor se comporta de parca am trai deja in anarho-comunism sau cel putin intr-o democratie participativa. Isi imagineaza ca daca dau din PET, gata: orice doleanta le va fi ascultata de catre clica de mafioti si, prompt, rezolvata. Probabil unii chiar cred ca mafiotii se caca pe ei de frica cind vad o multime pestrita cu niste pancarte in miini.
Aici au esuat toate miscarile gen Occupy din lume. Si-au imaginat ca daca fac suficienta gargara, umflatii psihopati de la putere se vor vindeca de psihopatie, vor incepe sa plinga cuprinsi de remuscari si isi vor da demisia in bloc. Surpriza, nu si-au dat-o! Ba mai mult, au tinut sa le arate hipsterilor cine e mai tare… de cap si in bastoane. Ca urmare, ciini latra din ce in ce mai incet iar caravana trece. Nu tu solutii concrete, nu tu strategii de viitor, nu… nimic, numai gargara si frustrari.
O vreme am fost si eu in barca idelista: nu-mi trebuie politica, nu vreau sa am de-a face cu Puterea, pentru ca corupe si e plina de vipere. Sistemul visat de mine este fara conducatori (cel putin la nivel politic), deci nu vreau sa am de-a face cu conducatorii. Am uitat efectiv pe ce lume traiesc!
Acum m-am trezit si imi dau seama si de restul utopiilor: actionam la nivel micro, ne facem gradinite de zarzavat, permacultura pe 10 metri patrati, apoi invitam citiva hipioti sa fumam si sa ne admire ”curajul de a iesi din sistem”. Asta bineinteles, dupa ce ii tratam cu bere corporatista de la magazinul din colt. Visam cu ochii deschisi ca TOTI oamenii vor imbratisa noua noastra ideologie, isi vor da demisia din corporatii si se vor apuca de gradinarit. Bineinteles, in timp, nu brusc! Facem banci de seminte si convingem vreo 3 fermieri sa le foloseasca, ca restul vor productii record, nu se joaca cu soiuri nemodificate genetic. Ne uitam cu scirba la multimile care invadeaza supermarketurile, mall-urile, la corporatisti, bugetari, sefi si in principal la orice angajat la patron, in timp ce ii plingem pe someri. Urim tot ce tine de capitalism, consumerism, afaceri, bani, profit, liber-intreprinzatori. Nu vrem decit gradinita noastra de zarzavat si niste bani de ulei, zahar, curent, piine, bere, taxe, etc, nu multi, numai cit sa traiesti decent ”afara din sistem”. Vrem casute de namol cu nisip, cu o camera si ne oripilam la vilele hidoase aparute ca ciupercile otravitoare dupa ploaie, cu Mertan sclipitor in garaj. Ne mintim urit ca romanii sint saraci, totusi, si cautam cu orice pret sa ne demonstram asta, uitindu-ne in gura unor minoritati fara educatie, care pur si simplu… refuza sa faca parte din sistem. Si ii admiram!
Da, sistemul e de cacat! Am vazut asta de mic, de pe vremea lui Ceasca. Acum e si mai de cacat! Sintem condusi, ca niste papusi nevolnice, de niste derbedei. Nu numai noi, ci tot globul! Cu toate astea, nu vrem sa ne abandonam nevolnicia. Ii urim pe toti care au initiative, ne refugiem in spatele zarzavaturilor si visam la o lume mai buna. Visam!
Mi-am dat seama ca, de fapt, majoritatea fug de responsabilitate! Nu e usor sa schimbi un sistem, mai ales cind faci si tu parte din el. Nu e usor sa schimbi mentalitati, sa oferi solutii. Nu e usor sa te iei in piept cu aia care conduc. Probabil v-ati inselat, ca si mine, ca v-ati luat in piept cu conducatorii atunci cind ati iesit in strada. V-ati inselat ca mai mult nu se poate sau nu are rost. V-a fost frica de Putere, de coruptia din jurul ei, ati devenit dezbinati si slabi. PET-urile s-au transformat in postari frustrate pe Facebook. De fapt, nu v-ati luat in piept cu nimeni! Poate citiva jandarmi, pentru ca blocati circulatia. Tot ce am obtinut, in acest sistem, dupa 3 luni de proteste saptaminale, a fost o aminare a legii minelor. Atit, o aminare, pina vor gasi o solutie cu care sa ne inchida ochii, pe veci daca se poate. Trei luni de proteste pentru aminarea unei legi de cacat! Am stat ca boul la cort, in Piata Unirii, m-am facut de tot ridicolul in fata cunoscutilor, mi-am subrezit sanatatea, am ragusit in fiecare week-end ca sa vad acum din nou aceleasi fete smechere la televizor, sa aud aceleasi minciuni, sa inghit acelasi rahat zilnic.
Nu fratilor, nu asta e solutia, sa dam cu PET-ul si sa visam ca niste domnisoare de pension. Solutia e sa luam cu adevarat taurul de coarne. Sa patrundem in arena, acolo, linga el! Sa ne luam la harta cu proprii demoni, frici, idei, apoi sa ne luam la harta cu Puternicii! Acolo, la EI pe teren, nu pe strada, ca niste boschetari!
Eu stiu acum ca asta vreau sa fac! Le-am spus-o deja citorva ”lideri” de proteste si s-au uitat mirati la mine (poate unii chiar cu repros). N-au inteles. Inca! Poate vor intelege, totusi.
Am propus un partid umbrela, axat pe doar 3 puncte comune, clare si simple. Fara ideologii sau dogme. Am propus sa fie alesi niste candidati care sa penetreze sistemul, sa fie ochii, urechile, PET-urile si gurile noastre acolo, in arena. Sa nu fie lasati niciodata singuri, pentru ca ispitele sint mari si e extrem de greu. Am fost refuzat de majoritatea, ca cica ei nu se baga in politica. Neinformati? Orgoliosi? Lasi? Nu stiu, si nici nu ma intereseaza. Ceea ce stiu e ca acum traim intr-un sistem bazat pe ”reprezentanti” si ca imensa majoritate a romanilor nu au pe cine sa mai aleaga, nici macar teoretic. Arena e plina de excremente, pute si nu o mai curata nimeni. Mai stiu ce vreau sa fac eu, si o voi face, chiar daca pare o treaba al naibii de scirboasa! Cine e cu mine, e binevenit 🙂

Published in: Fără categorie on 21 Iulie, 2014 at 11:11 pm  Lasă un comentariu  

The URI to TrackBack this entry is: https://goamanu.wordpress.com/2014/07/21/la-cules-de-coarne/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Lasă un răspuns

