Stirpiti alte reptile…

Din ce in ce mai multa lume mi se lauda cu faptul ca omoara… serpi. Odata cu mutarea orasenilor (in general corporatisti) la periferie, omul dintre blocurile gri se trezeste fata in fata cu necunoscutul… adica Natura! Aud tot mai des fapte de o vitejie incredibilia, in care un homo sapiens inarmat cu o lopata se lupta cu o fiara tiritoare cu solzi care ii incalca ”proprietatea”. Fiara are cam 30 de centimetri si moare in chinuri spintecata in doua sau mai multe parti, pur si simplu pentru ca ”nu-i frumoasa”. De multe ori aud si ca e extrem de periculoasa…
Fratii mei umani, hai sa va explic: in Romania exista trei specii de reptile veninoase – vipera comuna, vipera cu corn si vipera de stepa. Viperele isi duc veacul in partea de sud a tarii, pe la munte: clisura Dunarii, muntii Mehedinti, Retezat, Dobrogea si rar le gasim prin Apuseni sau Maramures. Eu nu stiu pe nimeni care sa fi fost muscat si am intilnit vipere in drumurile mele montane. Am considerat asta ca fiind o onoare si un noroc, pentru ca sint animale rare, frumoase si deosebit de pasnice. Nu ataca decit atunci cind se simt atacate (de multe ori omul calca pe ele din intimplare) si in general se feresc de om – ii simt vibratiile pasilor. Asta stie orice om obisnuit cu natura. Viperele sint extrem de usor de identificat datorita modelului in zig-zag de pe spinare.
In rest toti serpii sint absolut inofensivi! Sarpele de casa, comun in zona Banatului, poate fi folosit ca animal de companie, atit e de blind. Napirca din zona Apusenilor e de fapt o sopirla fara picioare si seamana doar cu un sarpe. I se rupe coada daca e prinsa de ea si abia se misca (fiind sopirla). Am vazut zeci de napirci omorite pina acum…
Fratii mei umani, serpii sint animale benefice! Se hranesc cu insecte si mici rozatoare. Ei va traverseaza gradinile in cautarea hranei, sau in drum spre cuibul lor, sau pur si simplu pentru ca v-ati pus ”proprietatea” luata cu rate din banca pe 20 de ani pe casa lor!
NU MAI OMORITI SERPII !

Published in: Fără categorie on 13 Mai, 2014 at 11:14 am  Lasă un comentariu  

The URI to TrackBack this entry is: https://goamanu.wordpress.com/2014/05/13/stirpiti-alte-reptile/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Lasă un răspuns

