Sperante

La protestul din 4 aprilie am cunoscut multi oameni frumosi. Au venit in numar atit de mare, incit eram dezorientat. Am fost cei mai multi din tara! Am zimbit, am cintat, am dansat, am glumit, am vorbit. Ne-am comportat ca o comunitate, ca niste OAMENI, nu ca niste ”homo capitalistus”, indoctrinati de televizor si obositi de o munca in care nu ne regasim.
Au fost multi tineri! M-am simtit si eu tinar, printre ei. Au fost si oameni trecuti prin viata, care au vorbit, au semnat si au plecat, poate putin mai fericiti decit au venit. Pentru ca nu aveai cum sa nu fii fericit, atunci cind totul in jurul tau vibreaza, cind stii ca sutele de oameni intre care te afli au aceleasi ginduri si simtaminte ca si tine. Si mai mult, le impartasesc tuturor, cu fruntea sus, avind constiinta ca ceea ce fac este bine. Este bine sa fii sincer! Este bine sa fii vesel! Este bine sa fii LIBER!
Sute de timisoreni au hotarit sa-si ia, din nou, o mica portie de libertate. De data asta nu smulsa cu forta din bratele si armele altora, ci din propriile lor suflete. Pentru ca sistemul de acum asta face: ne inrobeste subtil, ne induce angoase, ne distrage atentia in timp ce, pe la spate, ne pune catuse invizibile. Securistii de azi poarta nume de corporatii. Nomenclatura comunista a fost inlocuita de mafia capitalista. Nu s-au schimbat decit actorii, dar piesa e aceeasi. Sau nici macar actorii…
Timisorenii au reusit sa se elibereze si de aceasta data. Acum, putini si timizi. Nici macar nu au avut constiinta sa calce peste hotarirea primarului si sa protesteze acolo unde se cuvenea, adica in Piata Operei. Dar cronometrul ticaie… 🙂

Published in: Fără categorie on 10 Aprilie, 2013 at 3:37 pm  Lasă un comentariu  

The URI to TrackBack this entry is: https://goamanu.wordpress.com/2013/04/10/sperante/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Lasă un răspuns

