Din nou despre oi

Eu nu am primit o educatie religioasa. Parintii mei m-au lasat sa gindesc liber, sa ma intreb si sa obtin propriile raspunsuri (si le multumesc pentru asta). Am fost si am ramas agnostic.
Oare cum ar fi aratat universul meu interior daca primeam educatie religioasa? Oare as fi gindit la fel ca acum? Am inteles ca exista multi oameni care au devenit atei desi inainte erau credinciosi (in mare parte datorita indoctrinarii din familie). Am ”cunoscut” si eu citiva, in mediul virtual. Pe acei oameni ii respect enorm.
Nu e usor sa recunosti ca ai gresit toata viata.
Nu e usor sa renunti la comoda notiune de ”protectie divina”, la ideea vietii de dupa moarte si la o religie care promite pedepse ingrozitoare celor ce indraznesc sa n-o mai ia in seama.
Acei oameni sint adevarati revolutionari!
Cred ca orice revolutie trebuie sa inceapa inainte din interior. Fiecare om trebuie sa scape de dictatura care se ascunde inauntrul lui, de idei preconcepute, autoconstringeri, fobii, orice balast dobindit sau fabricat in regie proprie care ingradeste ratiunea. Si abia apoi se poate revolta cu adevarat, pentru o lume mai buna. Doar dupa ce isi va vedea propriile defecte.
De aceea majoritatea activistilor sint atei sau agnostici.
De aceea oamenii credinciosi, care sufera alaturi de noi constantele unui sistem opresiv si nedrept, prefera sa actioneze ilogic sau de-a dreptul penibil: rugaciuni, resemnare, de multe ori masochism, toate datorate ingustimii orizontului de care dispun.
Iar celor care ne conduc le convine de minune asta. De aceea veti vedea fetele bisericesti intotdeauna in spatele politicienilor, ca niste lilieci negri cu aripile desfacute. De aceea ”Dumnezeu” este nevoit sa accepte razboaie, nedreptati, coruptie, crime. De aceea ceilalti atei, aia smecheri, stiu sa-si construiasca palate si o viata opulenta, in timp ce le arunca credinciosilor cite un os de ros.
De aceea adevarata Revolutie intirzie sa apara: pentru ca oile insista sa ramina oi.

Published in: Fără categorie on 21 Februarie, 2013 at 10:48 am  Lasă un comentariu  

The URI to TrackBack this entry is: https://goamanu.wordpress.com/2013/02/21/din-nou-despre-oi/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Lasă un răspuns

