99% made in Romania

Timp de doua saptamini am realizat un experiment social, fara ca macar sa-mi dau seama. Dorinta de normalitate ce ma consuma de ani buni, cuplata cu o exasperare latenta, m-au facut sa ma implic pentru prima oara intr-o actiune civica organizata la scara larga: miscarea Occupy.

Viata m-a invatat ca, de cele mai multe ori, rasplata nu este pe masura efortului iar ceilalti oameni apreciaza de multe ori lucrurile cu totul altfel decit le apreciez eu. De aceea de felul meu sint mai comod si prefer sa traiesc intr-un univers comprimat, in care nu are loc multa lume. Ma preocupa destul de putine chestii, incerc sa nu ma implic in activitati inutile si incerc sa nu deranjez pe nimeni. Unii ar spune ca sint un inadaptat si ca, pentru a evolua si a-mi indeplini menirea pe acest pamint, trebuie sa fiu combativ, sa ies in teren, sa lupt si sa… respect regulile jocului. Ca tot veni vorba de reguli, ele sint facute de invingatori. Ele se schimba permanent, nu se aplica tuturor si in general cei ce le respecta nu au nici o sansa de cistig, deci putem spune cu usurinta ca regulamentul este absolut inutil.

Tocmai acest paradox m-a facut sa ies in strada. Mie mi se cere sa fiu combativ, activ, sa evoluez si sa fiu fericit intr-o lume haotica. Este putin absurd. Cel mai grav este insa ca orice incercare de a aplica regulamentul conduce la o catastrofa. In timp ce eu ma straduiesc sa fac cum mi se spune, descopar ca regulile sint facute IMPOTRIVA mea. Cersetorii fac apel la bunatatea si spiritul meu de compasiune, pentru a stringe averi fabuloase si a avea o viata de huzur. Autoritatile fac apel la bunul meu simt, sa nu cumva sa fur sau sa incalc legea, in timp ce ei string averi fabuloase ilicite. De mic s-a facut apel la inteligenta mea, pentru a invata si a lucra cit mai bine si mai mult in folosul societatii, in timp ce patronul meu cu patru clase stringe averi fabuloase doar pentru ca a reusit ”sa se invirta cind era cazul”, incalcind toate regulile.

Din toate acestea, daca ati fost atenti, putem totusi desprinde O REGULA: in marele joc al vietii, cistiga cel ce incalca regulile! Mai sint norocosii, dar ei sint foarte putini. Practic, pentru a trai bine in ziua de azi, trebuie sa n-ai scrupule. In jungla, cu cit esti mai salbatic, cu atit esti mai… norocos.

Dupa cum am spus, regulile sint facute de invingatori. Motivul este evident: atita vreme cit va exista cineva sa le respecte regulamentul, va exista si prada. REGULILE LOR II FAC VULNERABILI PE CEI CE LE RESPECTA. Daca nimeni nu va mai respecta regulile, toti se vor transforma in pradatori si jungla va lua foc. Deocamdata jungla functioneaza in parametri normali. Pradatorii sint in proportie de 1% si pot linistiti sa-si vada de treaba, adica sa-i exploateze cum vor pe ceilalti 99%.

Ce fac cei 99%? Ei bine, iata ca unii au ales sa se rascoale si sa ceara pradatorilor reguli noi. Unii vor ca pradatorii sa mai renunte la o parte din vinat. Citiva doresc disparitia sistemului bancar si chiar disparitia banilor. Cei mai multi isi doresc insa o viata decenta, in care sa fie recompensati daca aplica… regulile. Sa nu mai fie haituiti de tot felul de fiare nesatule, sa nu mai fie fortati sa suporte tot felul de paradoxuri si, in primul rind, sa nu mai traiasca in HAOS! Asta este impresia mea: omenirea are nevoie in sfirsit de LINISTE! Rasa umana a obosit sa se mai lupte, mai ales ca, de citeva mii de ani, singurul dusman al oamenilor sint… oamenii.

Sa vedem ce fac totusi cei 99% dintre romani. In Romania avem o situatie deosebita, datorita istoriei noastre. Dupa cum stiti, romanul este un animal destul de adaptabil. El s-a adaptat pe vremea comunismului sa-si ia piine pe cartela, stind cite 6 ore la coada, in timp ce munca lui folosea la plata (pina la urma complet inutila) a datoriilor catre pradatori. Sperind ca dupa aceasta plata vor veni vremuri mai bune, romanul nu a zis nici PIS! A zis pina la urma un… revizionist ungur. Si niste agenturi straine, experte in zis PIS! (Sper ca nimeni nu-si mai imagineaza ca Revolutia a fost miscarea spontana pentru aducerea criminalului Iliescu si a altora la putere.) Asa, deci romanii au primit o revolutie gratis (daca se poate numi asa dupa 1000 de morti, majoritatea ucisi din greseala sau cu intentii subversive). Dupa ”revolutie” romanii au incercat sa se trezeasca si au organizat poate prima iesire de sub asternut din ultimul secol. Insa, surpriza: la iesire ii asteptau… minerii. Cu bite. Si pumni. Tocmiti tot de criminalii care l-a ucis pe Ceausescu. Romanii au fost batuti bine de catre confratii de sub pamint, apoi au mai fost batuti o data. Si pina la urma s-au linistit. Si, putem spune, s-au ”adaptat” noilor vremuri.

Adica s-au obisnuit sa fie condusi de niste infractori, mai ales ca acei infractori acum nu-i mai obliga sa stea la cozi la piine. De fapt, acei infractori, in afara de mincare ne-au luat TOT.

(va urma)

Published in: Fără categorie on 27 Octombrie, 2011 at 4:22 pm  Comments (11)  

The URI to TrackBack this entry is: https://goamanu.wordpress.com/2011/10/27/99-made-in-romania/trackback/

RSS feed for comments on this post.

11 comentariiLasă un comentariu

  1. daca, cel ce incalca regulile invinge, voua celor 8 (opt) oameni dc va trebuieste autorizatie de manifestatie la occupy tm?

  2. Pentru ca noi nu dorim sa incalcam legea si pentru ca n-am fi avut nici un cistig daca o faceam.

  3. in 89 noi am incalcat legea….n-am cerut autorizare, bine, nici n-am fi primit-o. daca big brother isi va da seama de puterea miscarii occupy, sigur nu ati primi autorizare. dar astfel occupy tm cred ca devine un non-sens

  4. sunt convins ca bogdan n-o fost niciodata si nici nu va fi vreodata liber. cei care am facut o revolutie am gustat libertatea, fapt pe care dumneata bogdan nu il vei gusta in veci. am remarcat faptul ca daca un comentator, macar mai rar iti da dreptate continui discutia, dar daca e impotriva-ti, taci malc.

    • De obicei tac cind simt ca discutia nu are rost sa continue, cum este si in acest caz. Decit sa-ti spun ca vorbesti prostii (dupa parerea mea), mai bine nu-ti spun nimic. Daca tot m-ai provocat, iti voi raspunde. De ce vorbesti prostii? In primul rind, desi nu te cunosc, tu nu ai facut nici o revolutie. Ai participat la o lovitura de stat orchestrata, mai precis ai fost manipulat. Dovezi in sprijinul afirmatiilor mele gasesti oriunde ai cauta, inclusiv in surse oficiale. S-au folosit de voi, de energia, naivitatea si sperantele voastre, pentru a darima un sistem si a-l inlocui cu unul mai perfid, din care puteau sa mulga cit vroiau. Ceea ce ai simtit tu nu era decit exaltarea ciinelui scapat din cusca si da, era libertate, numai ca era falsa, dupa cum s-a dovedit. Am simtit si eu acel sentiment, dar mai estompat si nu vad ce m-ar opri sa mi-l doresc din nou. Mai interesant este ca voua, adevaratilor revolutionari, se pare ca v-au ajuns zilele acelea pentru toata viata. Nu mai doriti sa faceti nimic 😦

  5. Ooo – dezastru! Te-ai aprins tare! Previzibil, dar de compatimit esti tinere domn. Imi pare rau, dar se pare ca lumea ta nu e aici ci acolo, undeva in scrierile tale, undeva foarte departe. Nici eu nu te cunosc personal, desi iti urmaresc tacut al tau blog de ceva vreme. Pare-se ca din tonul tau relativ nepoliticos si neprietenos nici nu as avea ce cauta aici. Tin insa sa iti reamintesc tinere, ca palavra noastra de aici e posibila datorita unora nu ca tine – care precis nu ai fost „lasat afara” de parinti – ci unor oameni cu un alt soi de constitutie si constiinta. Daca cei din orasul tau nu rabufneau noi nu am vorbi acum. Desigur, era necesara si explozia capitalei – dar lucrurile astea sunt prea complexe pentru tine ca banatean. Am o serioasa umbra de indoiala insa ca voi, chipurile 99%, de fapt sunteti cu mult mai putin de 1%. Voi nu aveti energie – acest lucru l-au estompat parintii vostrii. Din pacate. Pentru ca tu, tinere domn cand vezi oameni in uniforma fugi. Superficial.

    Pe de alta parte in tumultul vorbelor tale te si contrazici. „REGULILE LOR II FAC VULNERABILI PE CEI CE LE RESPECTA” pai regula lor e sa va ceara autorizare, tu o respecti deci esti vulnerabil! Of, of….la buna vedere

    • Nikolas, te rog sa-ti recitesti cu atentie comentariul, apoi sa-mi spui ce ar trebui eu sa-ti raspund. Tragi concluzii pripite, ma cataloghezi, imi tii lectii de viata, etc, toate astea pentru ca eu am afirmat un adevar incomod si ti-am pus o intrebare incomoda. Adevarul e ca ”revolutia” la care ai participat a fost cu totul altceva iar intrebarea era unde a disparut energia voastra, a ”adevaratilor revolutionari”. In loc sa-mi scrii mie lectii si sa ma compatimesti, mai bine mi-ai arata cum se face. Ca deocamdata eu am iesit in strada iar tu probabil ai stat frumos la televizor, visind zile revolutionare cu Iliesti, Brucani si Voicani. In 89 aveam 15 ani si eram putin prea tinar ca sa mor. Acum ma felicit ca n-am iesit atunci, ca nu am pus umarul la mizeria in care sintem acum. Probabil nu mi-as fi iertat-o niciodata. Cu toate astea, ii apreciez pe oamenii manipulati care au facut-o si i-as aprecia si mai tare daca ar continua s-o faca, nu numai sa-i provoace pe aia ”tineri”. Din pacate oamenii manipulati de ieri sint la fel de manipulati si azi, numai ca in directia diferita, sa stea in casa si sa se indoape cu E-uri. Si daca tot m-ai provocat, hai, lupta-te cu mine, amaritul fara energie. Sau iti este frica sa nu cumva sa ajungi sa-ti schimbi ideile?
      Daca nu iti vei schimba ideile, poate macar vei intelege de ce uneori prefer sa tac.

  6. are rost?

  7. parerea mea ca prea multa lume nu intelege NIMIC, absolut nimic, zero din tot ce ar trebui sa fie ” The Awakening”. Lumea inca scrie referitor la acest aspect, al revolutiei, despre Timisoara, 89′, Romania. Nu este vorba deloc despre asa ceva, este vorba despre revolutie GLOBALA si cu efect imediat, care probabil nu se va realiza prea curand. Cine crede ca nu se va realiza niciodata greseste amarnic. 2012 este cu totul si cu totul special, este un punct de inflexiune, un punct de rasucire a situatie, un punct in care oamenii INCEP ( a nu se confunda perioada de incipit cu realizarea celor propuse, lucru care va necesita timp si sacrificii). Dar, asa cum ne este prezentat 2012 in multe civilizatii stravechi, este un punct important in habitatul planetei noastre. Acest lucru nu se refera la vreun extraordinar meteorit, vreun fenomenal dezastru natural care va eradica viata s.a.m.d. , ci se refera la schimbarea radicala in conceptia oamenilor, conceptia asupra realitatii, conceptia asupra societatii bolnave in care traim si care ne imbolnaveste la randul nostru pe fiecare. THE AWAKENING 2012 . Respect pentru acest blog.

    Matei

  8. Apropo, sunt atatea lucruri interesante si care chiar sar in ochi, dovezi clare ( simbolism ) care ne arata clar ce fel de oameni conduc lumea din umbra si care sunt exact dorintele lor diabolice. Sunt atat de multe lucruri de descoperit si aflat, doar ca noi, cei 99% suntem prea ocupati cu bucatile de carne aruncate din cand in cand de stapani, si nu mai vedem padurea de copaci.


Lasă un răspuns

