Reflectii

Ni s-a dat semnalul sa iesim poimiine in strada. Problema mea (si a celorlalti romani) este ca mi se pare cel mai greu lucru de pe pamintul asta. Cum adica sa ies eu in strada? Pentru ce? Ce rost are? Daca voi fi ridicol? Daca va ploua? Daca va iesi cu scandal? Pina la urma merita sa ma agit pentru ceva in care majoritatea lumii nu crede? In plus, n-ati vazut ca iesitul in strada nu rezolva absolut nimic? Cel mult ne putem procopsi cu o alta mineriada! Ce dracu sa caut eu in strada, alaturi de tot felul de huligani? Oricum nimanui nu-i pasa, asa ca… mai bine stau in casa! Lasa-i pe americanii aia ametiti sa faca ”revolutia”. Oricum capitalismul e ”jucaria” lor si noi sintem si vom fi doar niste victime, nu?

De mai multe ori am vrut sa renunt, mai ales ca observ impactul vorbelor mele. De cind scriu despre 15 Octombrie (de aproximativ o saptamina) accesarile blogului meu au scazut DRAMATIC (nici nu credeam ca mai au cum sa scada). Majoritatea celor ce intrau sa-mi citeasca articolele veneau de pe blogul lui TLP. Oameni tineri, atei, inteligenti, ancorati in realitate, oameni in care energia schimbarii ar trebui sa fie la pragul cel mai de sus posibil. Din 50 de accesari pe zi, am ajuns la… 15, sau mai putin. Asta in conditiile in care scriu mai nou minim un articol pe zi, cind inainte nu scriam cu saptaminile.

Nu am vrut sa renunt doar pentru a-mi salva blogul de la autodistrugere. Din pacate eu nu sint genul de om care sa se agite, urlind isteric, pentru vreo idee anume. Pur si simplu nu ma vad varsindu-mi plaminii, ascuns dupa vreo pancarta, imaginindu-mi ca vorbele mele vor fi auzite cu atit mai bine cu cit le tip mai tare. Mai sint si foarte comod si putin… fricos. Imi este frica de manipulare, de oamenii dezlantuiti, de tot felul de complicatii ce se pot ivi atunci cind lumea nu este calma. Mai sint mizantrop si agorafob. Sint printre putinii oameni care s-au obisnuit cu singuratatea si cu cei patru pereti. Am un prieten care pur si simplu nu poate sa inteleaga cum rezist atita timp fara sa fac ”nimic”. El daca ramine fara ocupatie timp de zece minute, intra in panica. Eu nu!

Deci ce naiba sa caut eu in strada? Pentru ce sa ies? Ies pentru a schimba un sistem? Raspunsul la ultima intrebare este ”NU”! NU IES PENTRU A SCHIMBA SISTEMUL. Iata de ce ies:

1. Pentru a cunoaste oameni care gindesc la fel ca mine. Din cite am inteles nu se vor urla lozinci, nu se vor parui cu politia, ci vor sta acolo si vor discuta. Poate vom organiza actiuni comune.

2. Pentru a atrage atentia asupra noastra si asupra problemelor pe care le avem. Sa nu credeti ca eu imi imaginez ca in secunda doi dupa iesirea mea in strada lumea se va schimba, bancherii se vor retrage schelalaind iar marinarul betiv din Bucuresti va iesi in genunchi in fata natiunii, de mina cu toti umflatii care isi bat joc de noi de peste doua decenii. NU! Dar cei mai sus numiti vor realiza ca inca nu pot sa-si rumege linistiti averile ilicite. Vor realiza ca mai exista oameni asupra carora televizorul, minciunile elaborate si presa aservita nu au avut nici un efect. Vor intelege ca planul lor nu este perfect si ca oricind s-ar putea produce o trezire generala. Vor realiza ca ei NU SINT DUMNEZEI!

3. Ies pentru ca TREBUIE! Constiinta nu ma lasa sa fac altfel. Capitalismul trebuie odata sa crape, ne-a chinuit destul.

Ca sa pot spune ca voi schimba sistemul, ar trebui sa am un plan de actiune, sa fiu organizat, sa propun ceva in schimb, ori eu nu am nimic din toate astea. Dar sper ca iesind poimiine sa atrag atentia asupra POSIBILITATII de realizare a acelui plan. Ca tot veni vorba, nu este nimic greu. Comunismul si nazismul nu au picat din cauza economiei ci din cauza doctrinelor politice deficitare si a influentei capitaliste. Romania comunista si-a platit integral datoriile catre capitalisti (un fapt in premiera mondiala), China comunista devine cea mai mare putere economica a lumii iar Germania nazista a inflorit economic intr-un ritm galopant. Yugoslavia lui Tito e un exemplu de sistem anti-capitalist care MERGE dpdv economic dar SI social. Iar exemple ar mai fi (acum am de gind sa ma uit la un filmulet numit ”Power of Community” despre cum a supravietuit Cuba presiunii petroliere americane).

Concluzia este sa nu va mai luati dupa iepurasii tremuratori fara viziune care afirma ca nu exista sistem mai bun decit capitalismul. E cea mai mare aberatie! Nu numai ca exista, dar si FUNCTIONEAZA! Problema este sa inveti din greselile trecutului, sa iei partile bune din sistemele alternative si sa le indepartezi pe cele rele.

Voi incheia intr-o nota amara, pentru cei 15 cititori ramasi. Exact cum am banuit, in Piata Unirii din Timisoara ne vom stringe aproximativ 20 de persoane. Aveti grija macar sa nu… rideti de noi. Somn usor!

Published in: Fără categorie on 13 Octombrie, 2011 at 11:46 am  Comments (6)  

The URI to TrackBack this entry is: https://goamanu.wordpress.com/2011/10/13/reflectii/trackback/

RSS feed for comments on this post.

6 comentariiLasă un comentariu

  1. De ce iti pasa asa de tare ca se va rade de tine? Atata timp cat tu crezi in cauza pentru care esti acolo, nu trebuie sa ti se para actiunea asta la care participi nefireasca sau ridicola.

    • Mie nu mi se pare deloc nefireasca. Dar am mari probleme motivationale 🙂 Daca mai si ride lumea de mine… e cam nasol. Am sa plec plingind acasa 😛

      • Da, acasa. Acolo vei gasi intotdeauna cutitele si furculitele din bucatarie. 😀

      • Au trecut vremurile cind gaseai cutite si pe strada 😛

    • Asta e bullshit. De ce judeci si iei totul ca un fel de quest al realizarii personale? E vorba de ceva serios aici. Daca se mai si rade de tine, macar sti ca oamenii nu merita sa iasa din situatia asta, si e trist, mai ales ca tu crezi ca se poate mai mult.

  2. Rromansii vor fi obositi, nu le va arde de nici un protest, nu de alta, dar miine este Paraschiveasca si cum sintem crestinopati de 2.000 de ani, iti dai seama…


Lasă un răspuns

