Tramvaie si cruci

Mi-am vindut masina! Ma rog, nu conteaza, problema este ca azi a fost o zi destul de importanta pentru mine. Azi am mers, pentru prima oara in ultimul deceniu, cu… tramvaiul.

Am fost destul de dezamagit, pentru ca nu am prea vazut schimbari. E drept ca liniile erau mai ingrijite si incastrate in asfalt, dar vehiculul in sine era tot cum mi-l aminteam: vechi si zgomotos. O faza haioasa a fost ca n-am stiut unde sa perforez biletul si a trebuit sa intreb (cred ca am socat-o pe respectiva femeie, care s-a holbat citeva clipe la mine, sa se lamureasca daca nu cumva imi bat joc de ea). Biletul se perfora doar in dreptul primei usi… ma rog, nici despre asta nu vroiam sa va vorbesc 😛

In dreapta mea era un sir de scaune, ocupat (de la fata spre spate) de: un barbat cam la 50 ani, o fata la vreo 20 si un tinar la 30. Tinarul in special mi-a atras atentia, pentru ca avea un aspect destul de ingrijit, freza chic, imbracat decent. Parea un corporatist ratacit.

Si ERA ratacit! Rau de tot! De fapt, toti trei din sir aveau o problema: un tic nervos destul de penibil, care ii indemna sa-si miste mina in toate directiile si sa-si plece capul de cite ori vedeau doua bete incrucisate. Acum, pentru timisorenii care stiu traseul liniei 8: Statia Cluj-Gara de Nord, e simplu sa-si imagineze. Traseul dureaza cam 10 minute (sau mai putin) si e PLIN de biserici si monumente. Dar PLIN: Piata Crucii, biserica din Balcescu, monumentul lui Gh. Doja, salba de biserici din Maria, biserica noua din parcul Doja, etc. Eh, imaginati-va ca tramvaiul, cit o fi de vechi, trebuie sa-si respecte orarul si merge destul de repede. Imaginati-va ca la fiecare cruce imbecilii trebuie sa-si faca minim trei 🙂 Ce iese? Cel putin 25 de cruci, facute cu mina, in mai putin de 10 minute! Mai rau ca la parastas 🙂

De fapt erau atit de multe cruci, incit incepusera sa le numere si le recuperau din urma. Toti trei parca se luasera la intrecere, ceea ce era si mai haios, pentru ca nu erau cunostinte (am vazut cind au coborit). Erau atit de absorbiti incit, in virtutea numaratorii au recuperat pina aproape de gara, adica acolo unde, culmea, lipsea orice cruce.

Nu stiam daca sa rid sau sa pling! Sau sa vomit! N-am vazut in viata mea atita prostie adunata la un loc. N-am vazut niciodata pina acum sa-si faca cineva cruce cu atita verva, desi am umblat peste 20 de ani cu tramvaiul inainte de a avea masina.

De fapt totul e firesc: societatea romaneasca, din ce in ce mai tembelizata, isi traieste ultimele clipe de ratiune. Cu cit vocile ateilor sint mai stridente, cu atit pleava ortodoxa e mai mizgoasa si mai mucegaita. Nu trebuie sa ne mire prostia legalizata, oficializata, institutionalizata, intr-o tara care e pe cale sa-si puna singura crucea. MULTI se grabesc s-o faca! 😦

Eu am doar citeva intrebari:

1. Daca maresc astia viteza la tramvaie?

2. Ce te faci in avion?

3. De ce nu se milostiveste BOR de oile sale si nu da o bula cu micsorarea numarului de cruci zilnice sau in timpul transportului motorizat? Vor ca toti enoriasii sa faca febra musculara la mina cu care scot si banii?

Doar se stie, sfinti parinti, ca biserica nationala (aka Abrahamica!?) trebuie alimentata. Religia va muri odata cu tara si tara va muri odata cu religia… din pacate! Asta daca nu cumva reusim pina la urma sa le despartim. Un tinar de pe aici se dadea tare cu caramida intre picioare ca el nu face diferenta dintre nationalism si religie. Si mai zicea ca ambele trebuie sa dispara! Eu zic ca el s-a lasat putin dus de nas de clisee gen Vadim. Un om sanatos la cap nu-si doreste moartea propriului neam… decit daca i-a mostenit prostia. Ceea ce e pacat! Doamne-fereste!

Published in: Fără categorie on 29 Iunie, 2011 at 11:39 pm  Comments (4)  

The URI to TrackBack this entry is: https://goamanu.wordpress.com/2011/06/29/tramvaie-si-cruci/trackback/

RSS feed for comments on this post.

4 comentariiLasă un comentariu

  1. eh asta e …. ghinion cu orasul asta frumos ca e plin de biserici kitsch
    am vazut o data doi pe un motor, in fata la catedrala, care bateau crucile sincron :))

  2. Acelasi stil amuzant de a relata intamplari si aceeasi atitudine extremista. 😛
    Eu nu-mi fac cruci cand trec prin fata bisericilor, dar nu am nimic cu cei care o fac.

    • Ma irita, nu ii urasc, chiar ii compatimesc. Inseamna ca sint extremist? Acei oameni sint redusi, in opinia mea, la stadiul de OI. Le este luat dreptul la o viata libera, la liberul arbitru, le este furata ratiunea! In momentul in care un om poate fi convins sa schiteze gesturi gratuite la comanda, acel om poate fi dresat sa faca si altceva. Te las pe tine Lore sa te gindesti CE poate sa faca 😦
      Hint: Citeste ziarele, mai ales stirile internationale.

      • Stiu ce vrei sa spui cu dresajul si ai dreptate, dar fiecare actioneaza dupa cat ii permite IQ-ul. Ei atat pot …


Lasă un răspuns

