Sensul vietii

V-ati gindit vreodata la sensul vietii voastre? Nu, nu vorbesc de filozofii imbirligate, ci de o simpla dorinta: ce vreti voi de la viata? Si cind spun CE VRETI VOI DE LA VIATA, o fac in modul cel mai serios cu putinta! Recenta fofilare pe linga yoghinii misa (pe care am facut-o impreuna cu un tip care si-a petrecut citeva saptamini in India) m-a facut sa-mi pun aceasta intrebare PENTRU PRIMA OARA! De obicei orice curs Yoga incepe cu o intrebare pe cit de stupida, pe atit de periculoasa: „cine sintem noi?” Cautarea raspunsului (pe care nu-l putem afla niciodata) ne poate duce spre cai periculoase, pline de capcane. Eu am simplificat totul si am ajuns pina la urma la o intrebare simpla si de efect: Ce vreau eu de la viata?

Culmea este ca tocmai in aceasta intrebare cred ca sta fericirea fiecaruia. Mai precis, in constientizarea si luarea in serios a acestei intrebari. Dupa citeva minute de cind mi-am pus-o, am capatat si raspunsul, raspuns pe care l-am cautat de fapt ani buni de zile, fara sa stiu. Pina acum m-am invirtit intr-o incertitudine chinuitoare, aruncat intr-o parte si in alta de valurile tot mai inspumate ale vietii, tocmai pentru ca nu am stiut sa-mi pun INTREBAREA!

Cu cit inaintezi in virsta, cu atit angoasa generata de „ce va urma?” este tot mai cumplita. Adevarul este ca viata e scurta si noi (toti) avem noroc ca traim. Dar tocmai pentru ca este scurta, este si chinuitoare. Indiferent cite ai face, parca tot sint prea putine si ti-ai dori sa mai amini putin momentul in care vei da coltul. Cel mai rau este sa mori regretind ca nu ai facut CEEA CE VROIAI!

In lumea noastra sint foarte multe chestii care te impiedica sa faci ce vrei dar, culmea, si multe care te ajuta. Totul e sa STII CE VREI! Nu ma refer la acea componenta a tupeului specific grobian, care te determina sa-ti bagi p.la in toti si in toate si sa-ti urmaresti interesul, ci ma refer tocmai la… interes. Care este interesul vostru in viata, de fapt? Sa aveti bani? Asta automat genereaza o alta intrebare: PENTRU CE? Ginditi-va bine la asta, tocmai aici e SECRETUL!

Un exemplu: pina acum 3 zile, imi doream sa fiu asemeni majoritatii prietenilor mei. Chestia e ca, dupa ce m-am gindit ce vreau CU ADEVARAT sa fac in viata, nu mai vad nici un sens sa fiu ca ei 😦 Cum sint ei? Am de exemplu un prieten care are o casa noua la periferia Timisorii (unde sta cu parintii, pentru ca pentru asta si-a vindut apartamentul si si-a luat rate). Prietenul meu are si masina noua (de 2 ani) pe care vrea acum s-o schimbe, pentru ca „asa fac oamenii care se respecta”. Prietenul meu lucreaza la firma de la care eu am fost dat afara pentru ca nu-mi suportam sefii iar el chiar a avansat si are salariu mare, care-i ajunge sa-si plateasca ratele timp de 30 de ani (dar se plinge incontinuu ca e greu la lucru si i-ar trebui macar putin concediu). Se mai plinge ca nu mai suporta sa stea cu parintii, dar nici nu poate sa se mute altundeva pentru ca are rate. De fiecare data cind se plingea, tot el se si consola: „Dar cine sta la casa?” Si EU IL INVIDIAM pentru ca imi spunea ca tunde gazonul, are curte linga padurice, nu are vecini deasupra, are masina noua, are n+1 camere, are un balansoar, etc. Toate astea mie imi lipsesc si as da orice sa le am… OARE?

Ceva mi-a spus tot timpul ca pretul pe care ar trebui sa-l platesc pentru a avea ce are el e PREA mare. De aceea tot timpul am ezitat sa-mi iau rate, sa caut case, sa cumpar pamint. Eram innebunit, pentru ca altii aveau si eu nu aveam! Eram debusolat pentru ca nu stiam cum sa fac sa am si eu! Pina acum trei zile cind mi-am dat seama ca, de fapt, asta este exact ce… NU VREAU! 🙂

Trebuie sa va marturisesc ca excursia mea la Herculane nu a fost doar o iesire de 1 Mai. A fost mai degraba un strigat de ajutor datorita stresului cotidian, datorita vietii pe care o duc si care se rezuma la o asteptare dureroasa (ce va urma, ce se va intimpla, ce trebuie sa fac, unde sa caut servici, ce salariu voi primi, cit timp va dura pina voi fi dat din nou afara, etc.). Daca m-ar fi intrebat cineva PENTRU CE imi trebuie salariu, i-as fi raspuns promp: Sa fiu ca X!

CEA MAI MARE TIMPENIE!

M-am mai dus la Herculane pentru ca intotdeauna mi-a placut natura. Intotdeauna am cochetat cu ideea de a avea o cabanuta la munte (sau la mare), departe de orice aglomerare umana, de mirosuri si zgomote. Dar, bineinteles, doar ca si refugiu de vacanta. In rest vroiam sa am vila cu piscina si masina noua! PENTRU CE? …. HABAR N-AM!

Dupa ce m-am intrebat CE VREAU EU CU ADEVARAT DE LA VIATA, cum va spuneam, raspunsul a venit instantaneu:

1. Sa NU muncesc iar cind muncesc sa fac ceea ce-mi place!

2. Sa am casa mea in mijlocul naturii (de preferinta la munte)!

3. Sa am bani sa traiesc DECENT, adica pentru hrana si comoditatile esentiale (apa, curent, caldura, haine)!

ATIT !!!!!!!!!

Altceva pe cuvintul meu ca NU VREAU! Nu vreau vila linga oras la cimpie, nu vreau masina, nu vreau BANI! Toate astea sint doar produsul gretos al societatii de consum, carora romanii i-au cazut in capcana (asemeni majoritatii lumii)!

Ma veti intreba cum am de gind sa ajung unde vreau 🙂 Pai fratilor, este ATIT de simplu! Este cu atit mai simplu cu cit va veti pune intrebarea corecta mai devreme. Din pacate la mine a venit tardiv, dar a venit. Pai sa va zic: cu 50.000 euro (pretul unui apartament la oras) se poate construi o casa (de lemn) la munte pe 1000 m patrati de teren in preajma unei statiuni. Am calculat pamintul cu 20 Euro/m (la pret de statiune). Tip: gasiti case cu pamint MULT mai ieftine in UE! 50.000 Euro se pot face prin vinzarea unui apartament sau prin punere la ciorap dintr-un salariu decent (exclus banci sau credite sau asigurari, evident de ce). Deci dupa atingerea targetului de 50.000 euro, visul e implinit!

Cu ce ma voi intretine? Oho, de la cultura de melci, vipere (volum de munca – 4 zile pe luna), chinchilla, pina la inchirierea unui apartament, exista mii de posibilitati pentru a avea 1000 lei pe luna in mina. Va rog sa ma credeti ca un om se poate intretine si cu 650 lei pe luna, cit e somajul meu! Deci am rezolvat si problema muncii (sau nemuncii) SI a banilor!

Cunosc oameni care au facut asta si tot timpul aud de altii care se indreapta spre asta. Eu de ce nu as putea?

Acestea fiind spuse, va invit sa meditati si voi la INTREBARE! Iar daca vreti bani, intrebati-va daca intr-adevar va fac fericiti! Deci, VOI CE VRETI DE LA VIATA? 🙂

Published in: Fără categorie on 4 Mai, 2011 at 4:25 pm  Comments (29)  

The URI to TrackBack this entry is: https://goamanu.wordpress.com/2011/05/04/sensul-vietii/trackback/

RSS feed for comments on this post.

29 comentariiLasă un comentariu

  1. Sclav!

    • Bun @Adi, am inteles dorinta ta 🙂

  2. `avem noroc ca traim`… asta e greseala de abordare!

  3. Vezi faza aia cu Solomon, cand l-a intrebat Dumnezeu ce isi doreste, si a raspuns intelepciune…
    Cea mai buna dorinta e sa nu iti doresti nimic.

    • Ai vrut sa spui „Cea mai buna DEPRESIE e sa nu iti doresti nimic.”? 😀

    • Asa a zis si Buddha, dar nu toti atingem stadiul lui in viata asta. Nefericirea vine din dorinte, dar e de-a dreptul natural si sanatos sa ai oarece dorinte. 😉

  4. Pt mine cel mai misto lucru la viata e ca Bill Gates, Obama, Basescu, Brad Pitt, Christiano Ronaldo… TOTI O SA MOARA!!! :))))))))))))

    • Da, asta e intr-adevar haios. Majoritatea se pierd in procesul de fabricare a banilor si uita pentru ce ii fac. Un exemplu mai apropiat ar fi aia care vor neaparat sa-si faca vile din beton, desi si o casa de lemn rezista pina cind mor ei. Dupa ce mor, ce pana mea ma mai intereseaza ce se intimpla?

  5. Fericirea este un ideal utopic. Participarea la lumea materiala nu poate aduce fericire, ci doar suferinta.
    Prin urmare, solutia este detasarea de viata in lumea materiala si transcenderea conditiei fericire-nefericire.

    • @Adi, de acum inainte am sa-ti zic @Trolli. Suna mai sexy. Mai ales ca faci ce faci si pina la urma ajungi sa vorbesti ca si troll-ul celalalt, Bivolaru 😛

  6. Pai trebuia sa te duci la aia sa intelegi ceva… nu sa faci poze. N-ai decat sa stai in fund sa te vaicaresti de depresie… nu iti baga nimeni intelepciunea pe gat.

  7. „any religion which considers life meaningless and full of misery, and teaches the hatred of life, is not a true religion. Religion is an art that shows how to enjoy life.”
    Osho – un guru indian
    Am inteles ca Grig este mai „tare” decit Osho, cel putin asa zic MISAnii 😛
    Pentru tine @Trolli, tot Osho:

    Sint curios ce zici de asta!
    Pe Grig nu-l bag, ca mi-e greata.

    • Unde e samanta e si evolutie, iar Dumnezeu, asa cum scrie in Biblie, a lasat samanta pe pamant si mai mult, a lasat si porunca „Cresteti si va inmultiti”. Dumnezeu imi porunceste clar sa evoluez!
      Pe de alta parte, unde e samanta cu toate datele problemei inscrise in ea, e si perfectiune.

      So…imi scapa mie ceva?
      Nu de alta, da nu vreau sa ma pun cu geniile.

      • Corect @ADM, si eu ma intreb de ce n-ar fi putut D-zeu sa creeze o lume care sa evolueze. Problema e ca daca Darwin are dreptate, atunci toti ne tragem din amibe, deci toata teoria biblica pica. Si tot ce ne spun popii.
        Omul nu este decit rodul evolutiei si nu are nimic divin, etc 🙂
        Dupa cum am mai spus de nenumarate ori, eu nu neg existenta lui D-zeu, nu am de unde sa stiu ce inseamna infinitul, etc. Dar e clar ca biserica minca cacao!

    • Biserica nu manca cacao ca sa se afle in treaba.
      Trebuie sa intelegem cum s-a ajuns la acest proces…
      Iti citez din articolul meu genial: Mitologia este o forma (artistica) de prezentare a unor idei si trairi religioase, in special dintr-o perioada foarte indepartata, a caror transmitere prin limbaj ar fi fost insuficienta.
      Pentru noi azi e imposibil sa integem ce simteau evreii acum 3-4 milenii. Situatia era atat de diferita, incat simpla utilizare a stilului direct ar fi fost nesatisfacatoare. Ca exemplificare, cunoastem cat de mult se schimba limba de la un secol la altul, mai recent, chiar de la generatie la generatie! Neologismele patrund in flux in limbi si le transforma radical. Apoi, se schimba radical contextul… noi azi nu prea avem cum sa intelegem ca `codru-i frate cu romanul` cand traim toata viata la oras. Nu stim ce-s alea alean, instrainare sau dor de duca… pentru ca pur si simplu realitatile pe care le desemneaza nu mai exista! Romanii nu mai sunt haiduci sau serbi, ca in urma cu secole. Limbajul lor de atunci ar fi de neinteles astazi.
      Ca urmare, e de asteptat ca scrierile care exprimau direct sentimentele autorului nu au fost considerate capodopere. Nu prea intelegem de ce era Eminescu asa entuziasmat ca s-a reintalnit cu codrul, codrutul. Dar intelegem foarte bine ideile exprimate, facand uz de mitologie, in Luceafarul! Autorii intelepti au codat ideile si trairile lor intr-un limbaj universal (in timp si spatiu), acela al mitologiei. Evident ca numai un imbecil astazi s-ar intreba daca a existat vreo fata de imparat care a vorbit cu o stea, dar nimeni nu are probleme a intelege drama iubirii imposibile.
      Analog, de atat au fost capabili evreii: sa isi imagineze ca Yahwe le vorbeste din boscheti sau varf de munte. Noi astazi trebuie sa intelegem ce idei au urmarit respectivii sa codeze in aceste relatari.
      http://adrianarvunescu.wordpress.com/2011/05/02/care-este-legatura-intre-frica-si-religie/

      • In concluzie ACUM biserica minca cacao, cit timp nu isi schimba modul de exprimare!

    • Nu are suficienta competenta sa faca asta.

  8. Osho :))))
    Gurii indieni nu locuiesc in America si se plimba cu Rollsuri…
    Se impune poposit asupra termenului life in expresia hatred of life si enjoy life.
    E cam aceeasi distinctie ca a detesta un cutit pt ca poate ucide pe cineva si a-i admira calitatile estetice…
    A detesta faptul ca oamenii isi risipesc vietile cu placeri hedonist-ateiste… este o fericire in sine. Dar este nimic in comparatie cu a-ti dedica tu insuti viata pt `placerile spiritului`.

    • Dar gurii romani stau in Suedia si au milioane de euro din prostitutie? E dreptul fiecarui guru sa fie exilat unde vrea si sa aiba citi bani vrea. Hai recunoaste ca ai vrea sa fii si tu guru 🙂

  9. Nu, ma, nu iau cu nimic apararea lu Bivolaru. Probabil e la fel de jigodie ca Osho.
    Dar pretuiesc principiul… yoga, dedicatie spirituala… in fond, orice incompatibil cu ateismul e benefic, indiferent cat de corupt ar fi 🙂

    • Osho e un GENIU. Citeste-i cartile. Nu le-a scris el, si n-a cerut bani pe ele, caci el doar a vorbit.

      Bivolaru n-a creat nimic decat fani, dar OSHO asta a lasat un shitload de intelepciune fix pentru lumea occidentala, deoarece a trait in ea si stie care-s problemele spirituale ale occidentalilor.

      • Da, Osho imi pare si mie mai spalat decit Grig. Era profesor de filozofie, pe cind nespalatul ala de pisacios e… muncitor necalificat 😀
        O dovada ca Osho era inteligent, este ca s-a hotarit sa faca un ban din inteligenta lui. La Grig nu a fost decit chestie de intimplare si instinct. Daca ala e inteligent, sint gata sa-mi beau urina 🙂

  10. Noi discutam aicia principiul sau exceptia?
    Zii ca e blog de fotbal si politica, atunci!
    O fi fost Osho inteligent, dar Becali rezulta ca e genial… asta-i criteriu?
    Sa vorbeasca faptele discipolilor lui despre calitatea maestrului (desigur, alaturi de stilul de viata al maestrului insusi)!

    `nu toti atingem stadiul lui in viata asta`
    Sa te vad in viata urmatoare, ca african, chinez sau pakistanez, sa traiesti cu 2 Euro/zi… la ce stadiu ajungi…

  11. Am reusit sa ma uit si la clip… cu toate ca ma enerva ca n-are fast forward 🙂
    Desigur, critica conceptului de Creator este pertinenta. Insa se face o confuzie – termenul de `a evolua` poate fi inteles ca in darwinism, ceea ce e foarte atractiv pt spiritualisti-wannabe… sau poate pur si simplu sa insemne `desfasurare`. Asta le conflateza cu nerusinare. Ceea ce este interesant ca in evolutionism nu este un avans gradual, asa cum il vad spiritualistii-wannabe, ci un proces aleator de complexificare.
    Hence incompatibilitatea celor 2 sisteme. E o absurditate sa zici ca bacteria a vrut sa se faca om ca sa contemple mai bine Realitatea…

  12. De acord cu tine. Am deja toate lucrurile la care visezi tu si te asigur ca merita.

    Te pisi pe rate, masina, job de rahat.

    Curte cu iarba, pomi, internet, seri cu bere pe terasa sau chefuri in oras, o carte relaxanta, copiii jucandu-se prin iarba, this is the life!

  13. Nu exista nimic mai ferice in aceasta lume… decat asceza!

    • Merci ca imi faci comentarii. Cu ajutorul tau, blogul meu pare mult mai vizitat 🙂

      • Avantajul principal e ca pare mult mai inteligent 🙂

  14. Știu că nu iau în serios întrebarea, dar răspunsul cel mai simplu/ist ar fi:

    Viață––>Moarte


Lasă un răspuns

