Ateul si MISA

Dupa cum spuneam, am fost la spirala de la Herculane. Am aparut chiar si la televizor 😀 pentru ca m-am incapatinat sa ramin la citiva metri de ea pe tot parcursul „reprezentatiei”. De ce m-am incapatinat? Pentru ca mi-au spus niste yoghini ca energia din interiorul ei da si pe dinafara si ca oricine o poate simti. Apropo, yoghinii astia is destul de simpatici si de faini, chiar mi s-au parut oameni cu bun simt si deloc prosti.

Dar sa incep cu inceputul:

Avind cortul postat strategic in preajma platoului, am reusit sa vad si sa aud aproape tot ce se intimpla acolo. La inceput au pus muzica. Am ramas de-a dreptul marcat, muzica nu era deloc cum ma asteptam sa fie. In loc de vaicareli hinduse sau mantre obsedante era cel mai pur… trance melodic cu influente goa. Frumos, mai ales pentru un intelectual deschis si modern, ca mine 😛

Apoi s-a format spirala, din perechi dispuse in functie de zodie. La sfirsit, cind ramasesera mai multe fete (pentru ca fetele sint majoritare in MISA), nu mai erau chiar perechi. O voce senzuala de femeie, de la „comandament” (cum ii spun ei) i-a anuntat tema meditatiei: „Comuniunea spirituala cu sufletul neamului romanesc”. WOW! Deci pina acum avem muzica trance si o hora patriotica formata din femei tinere: petrecerea visurilor mele! Deja vibram, la unison cu gramada (de vreo 2000) de yoghini.

Aia 2000 s-au luat de miini, au inchis ochii si muzica s-a schimbat in Psy-Trance, urmata de hore romanesti sau muzica arhaica romaneasca. Am inchis si eu ochii, lasindu-ma cuprins de melodiile neamului meu, dar… cred ca neamul era mort! Nici urma de energii misterioase sau calduri inexplicabile, doar un frig ce ma patrundea pina la oase 😦

In fata mea, citiva yoghini incepusera sa se clatine in ritmul muzicii iar unul chiar s-a desprins din „hora” si s-a asezat in „floare de lotus”. Am aflat mai tirziu ca ametise, din cauza „energiilor”. Energii care pe mine ma ocoleau, probabil pentru ca am scris bloguri ateiste. Iar stramosii ma ignorau complet. Nici macar nu imi tineau de cald, ca incepusera sa-mi clantane dintii de la vinticelul ce aducea cu el negura noptii.

Am suportat cu stoicism aproape o ora de spirale apoi, fara nici un fel de chestie iesita din comun (ma asteptam la un lesin, o transa, ceva), totul s-a terminat… sau cel putin asa credeam eu. De fapt, chestiile interesante abia urmau 😀

Aceeasi voce languroasa i-a anuntat pe participanti ca trebuie sa se pregateasca pentru niste botezuri si ceva meditatii si… rugaciuni. Poftim? Botezuri? Rugaciuni? Am gresit cumva adresa? Eram de-a dreptul siderat! Pai pe cine sa botezi mai, in apa Cernei? Si cui sa te rogi in Romania, in afara de Dumnezeul nostru evreu? Ce reprezentau atunci acele picturi si carti cu sfinti miriapozi si Budhe luptatoare de sumo, care se vindeau pe tot platoul?

In fine, curiozitatea ma indemna sa mai ramin putin, in ciuda frigului. Dar am uitat pina si de frig, cind toti aia 2000 si-au ridicat palma miinii drepte si au indreptat-o spre mijlocul fostei spirale, unde banuiesc ca se aflau ceva novici. Muzica s-a schimbat intr-o mantra de-a dreptul sinistra, ce facea sa vuiasca muntii din jur. Hopa, mi-am zis, ceva nu e in regula. Nu mai vazusem si auzisem niciodata asa ceva, era de-a dreptul… infricosator. Imaginati-va o multime ce sta vreo 20 de minute nemiscata, cu palma dreapta indreptata spre acelasi punct, vibrind impreuna cu niste incantatii repetate, obsedante. Ei, ASTA e ideea mea de SECTA!

Dar stati, ca nu s-a terminat. Deci dupa mantra asta si „botezul” aferent a urmat o meditatie pentru nu stiu ce, in care marele Guru Grig cica era conectat telepatic cu ei. La faza cu telepatia, considerind ca am vazut si am auzit destule, m-am hotarit ca nu mai merita sa indur frigul si m-am indreptat spre cort. Cort care, dupa cum spuneam, era amplasat strategic, adica auzeam tot ce se petrecea pe platou. Ei bine, dupa meditatie a urmat ceva absolut mirobolizant: o rugaciune catre… Dumnezeu, in care i se cerea Domnului sa ii protezeje pe MISAni si pe liderul lor de „cei rai” (si acum ma intreb cine is aia rai, ca nu au specificat, dar nah, poate ca… D-zeu stie) si sa le dea putere. Rugaciunea a fost repetata de 3 ori si s-a incheiat de fiecare data cu Amin x 3!

Era sa cedez nervos. Deci pina acum aveam asa: muzica trance, patriotism, crestinism, iudaism, budhism si urinoterapie (yoghinii mi-au confirmat)! Banuiesc ca mai era si Yoga pe undeva, dar eu n-am observat-o. Stau si va intreb: bai fratilor, cine dracu e sonatul care poate amesteca asa ceva, si sa mai si creada? Raspunsul: nu e unul, sint cel putin… 2000 😦

(va urma)

P.S.

Nu pun poze (desi am), ca dovada de minim respect (asa cum mi s-a cerut) pentru idiotii care mi-au interzis sa le fac sau care m-au pus sa le sterg din aparat. Oricum, tin sa ii anunt ca NIMENI, dar absolut NIMENI nu a plecat de acolo fara poze cu ei. De la televiziuni la ultimul cioban venit cu Laika sa-i pozeze pe „ciudati”. Daca nu vroiati sa fiti pozati, nu trebuia sa va afisati! Dar, precum cunoastem, asta tine de politica voastra interna, de autovictimizare si indobitocire. Despre asta, in postul viitor!

Published in: Fără categorie on 2 Mai, 2011 at 7:41 pm  Comments (5)  

The URI to TrackBack this entry is: https://goamanu.wordpress.com/2011/05/02/ateul-si-misa/trackback/

RSS feed for comments on this post.

5 comentariiLasă un comentariu

  1. Ai si tu vreo notiune de istoria religiilor? Intotdeauna traditiile orientale au fost flexibile cand au parasit cultura de origine. Chiar si crestinismul preluand toate `paganitatile` romane si grecesti… asemenea simbioza imi pare mult mai odioasa decat ceea ce descrii tu.
    Alt exemplu e budismul, care prospera din India, China, Japonia, ailalti de pe acolo, Australia, America, Europa…
    Evident ca si tantra, ceea ce e MISA, are nevoie sa preia flavourul local.

  2. Articolul viitor se anunta a fi unul inversunat. 😛

  3. Evident ca MISA (care nu e tantra, e doar o secta imputita) are nevoie de cretini locali. Dar dupa cum spuneam, despre asta in postul viitor.

  4. Draga Bogdan cel nazdravan..cred ca ai gresit nitel pseudominul..Bogdan oi fi tu dar nu nazdravan ci ne…. Ma deranjeaza f tare ca ai spus ca daca cineva nu vrea sa fie fotografiat, sa nu se afiseze! Lasa ma sa te anunt ca oricat de liber te crezi tu intelectual esti ” slightly enslaved” ( si nu ma refer la trupa metal aici) pt ca e de a dreptul idiot sa afirmi, despre oricine ca daca nu vrea sa fie fotografiat sa nu se afiseze! Tu daca mergi pe strada si faci..orice vrei tu, numeste o actiune, si vine un Gigi si ti face poze, care apoi scrie despre tine ce ii trece lui prin cap’sorul nu tocmai plin de inteligenta… Consideri ca trebuie sa stai inchis la tine in casa ca,deh..sa nu te afisezi?!
    A doua chestie deranjanta e faza cu religiile si yoga… Tu inca nu ai inteles poate, ca yoga nu e religie,nu e o secta religioasa..n-are treaba! Yoga este, daca vrei, ceva mai apropiat de stiinta, deoarece ea poate fi aplicata practic,ca apoi efectele ei sa fie demonstrate chiar si stiintific…nu unul a fost cazul!
    Si acum ma intreb, ce treaba are faptul ca eu sunt evreu sau musulman sau catolic sau chiar hindus? Daca intr un grup atat de mare dupa ce se aplica o anumita forma de yoga ( care este meditatia in spirala yang) oamenii hotarasc apoi sa si spuna, fiecare dupa placul inimii, diverse rugaciuni ? I mean, la modul serios, un ateist ca tine ar trebui sa dea dovada de mai multa inteligenta inainte sa scrie un articol de genul..pt ca ideea de Dumnezeu a fost la inceput una..si ma refer aici la o forta supraomeneasca suprema( chiar si grecii sau altii in antichitate, care aveau ideea de zei si o lume a zeilor, aveau si un conducator al acestora..Zeus, jupiter, Indra/ParamaShiva etc etc etc) apoi, in functie de realizatii care au existat…Iisus, Siddhartha si altii , conducerea poporului respectiv, a format anumite religii care, desi la baza aveau principii spirituale autentice, au fost pervertite si ajustate pentru manipularea maselor! Tu, ca ateu, nu stii atata lucru? Nu stii? Atunci de ce deschizi gura/calculatorul dragutule? Pe principiul de mai sus, ce conteaza cum ii spun lui Dumnezeu si daca abordeaza 5 religii simultan? Asta chiar ar putea sa fie o dovada a faptului ca yoga este in afara religiilor si daca acolo sunt oameni din diferite tari care au diferite credinte, li s a oferit sansa sa si spuna fiecare rugaciunea in maniera specifica!
    Despre urinoterapie…in afara de faptul ca e terapie, ceea ce, dupa nume e chiar la mintea cocosului…sa stii ca asta are mare treaba cu yoga ( chiar daca nu cu asta de la MISA ca nu se preda acolo) …in cazul in care esti,din nou, prost documentat..recomand cu caldura sa citesti Damar Tantra…da, tantra–-> o forma de yoga! Dar vai! Aia cu care nu are legatura ce fac astia de la MISA!
    Vezi tu, sa ma ierti ca te am bruiat cu stilul meu caracteristic si cu…cuvintele ” de lauda” ..dar si tu m ai bruiat pe mine cu incultura postarii tale! Incultura f comuna la romani de altfel si pe baza careia scrieti ce credeti voi despre altii..acesti altii sunt MISA acum, si nu m ar deranja daca asta i ar afecta intr un mod corect pe ei ( am specificat intr n mod corect, dar sa stii ca NU ESTE CAZUL MISA caci oamenii aia fac ceva absolut normal, dar intelectuali de astia liberi si moderni care considera homosexualitatea ceva normal si mi baga mie si copiilor mei pe gat prin blog, televizor si presa o normalitate degradanta dar care in schimb nu au nici cel mai mic habar ce inseamna yoga sau chiar si o credinta intr un ideal frumos,pur) dar cum traim intr o societate, acum daca merg si, intr o anumita conjunctura, spun la un grup de oameni/ cunostinte ca eu practic yoga, deja sunt etichetata gresit si chiar suspecta de niscavai inclinatii spre orgii! De ce? Pt ca unii ca tine care sunt foarte deschisi intelectual si foooaaarte moderni, habar nu au ce scriu si sunt doar niste copii care nu realizeaza ca mass media e o mare arma prin care sunt indobitocite masele si atunci..scriu ce au ei chef,nu?
    Si acum daca m ai iertat ( sau nu) dupa cum te am rugat mai devreme…am sa ma duc si eu sa reflectez si sa ma iert pe mine insami ca mi am pierdut atata timp cu un pusti ca tine!

    • Intre timp acest pusti a implinit 38 de ani si a fost si in vizita la un ashram MISA 🙂
      Multumesc oricum pentru timpul acordat si ideile impartasite.
      1. Ai dreptate (partial) cu fotografiile. Si eu sint deranjat de cei ce ma fotografiaza in public. Problema e ca eu nu sar pe ei sa-si stearga pozele din aparat… si ca eu nu sint un grup organizat. Era firesc sa se puna ceva atentionari scrise pe platou, eventual si cu ceva argumente: intimitate, discretie, etc.
      2. Despre religii n-am ce discuta. Toate sint niste idiotenii, atita timp cit nu pot fi probate… si nu pot fi.
      3. Despre Yoga/MISA, dupa cum spuneam, am fost inclusiv intr-un ashram. Este revoltator cultul personalitatii lui Grig, este revoltatoare organizarea specific militara/ierarhica, este revoltatoare metoda clasica de indoctrinare si subjugare spirituala: depersonalizare, sentimentul vinovatiei, etc., plus joaca iresponsabila cu notiuni relative: fericire, cale de urmat, spirit, etc.
      4. Eu nu consider homosexualitatea ceva normal (normalul e o notiune relativa) ci doar ceva ce nu merita atentia mea atita timp cit nu ma afecteaza personal.
      5. Daca tu practici yoga si esti membra MISA nu inseamna ca trebuie sa ne certam. Poti face ce vrei, atita timp cit nu ma afectezi negativ pe mine (sau societatea in care traiesc).


Lasă un răspuns

