Nevoia de disciplină

Va rog sa priviti aici:

Pentru cei care nu pricep, am sa incerc sa traduc: filmuletul respectiv se petrece la Gradina Zoologica din Sannicolau Mare, supranumita din motive care-mi scapa si Grupul Scolar Agricol. Ati putut urmari activitatea obisnuita a unei maimute bolnave de turbare, care incearca sa infecteze oamenii aflati linga ea. Pina la urma reuseste sa atraga in joc alta maimuta, mai timida, apoi se dedau ambele la tot felul de giumbuslucuri gretoase, spre oroarea publicului. De undeva se aude glasul dresoarei, care incearca sa distraga atentia publicului intr-un mod destul de discret.

Ceea ce tocmai ati urmarit se petrece in fiecare zi, in fiecare scoala din Romania, intr-o mai mare sau mai mica masura. Daca acest lucru vi se pare normal, va rog sa parasiti imediat acest blog pentru ca in mod evident sinteti rude cu maimuta turbata si nu aveti ce cauta aici. Restul haideti sa analizam putin ce a urmat, asa cum ne prezinta articolul de aici.

La sesizarea nu-stiu-cui, probabil a cuiva care a vazut filmuletul, s-a deplasat o comisie de intelectuali de la Inspectoratul Scolar Timis, ca sa analizeze situatia. Fac pariu ca nu ghiciti ce a urmat 🙂 Concluziile intelectualilor sint absolut… nici nu gasesc cuvintul, va rog sa ma credeti. Deci, e evident ca e vina… profesorilor de gimnaziu. Acestea fiind stabilite, e clar ca pedeapsa trebuie sa fie exemplara pentru… cei care au filmat! Nu? Perfect logic!

Acum haideti sa vedem pedepsele primite intr-un final si de catre cercopitec si sa analizam la rece situatia. In primul rind, exemplarul a fost exmatriculat pentru… trei zile. Nici nu vreau sa-mi imaginez suferinta pricinuita de asa un supliciu: sa nu mai mergi la scoala TREI zile, cind de fapt te distrai asa de bine. Apoi i-a fost scazuta nota la purtare, desi am inteles ca ii era deja scazuta. Alt motiv pentru maimuta sa sufere crunt. Dar toate au plecat de la faptul ca inainte i s-a facut „copilului” programare la cabinetul consilierului scolar. Ei, stim cu totii ca este absolut inuman sa-i faci asta unui copilas! De aceea copilasul nici macar n-a catacdisit sa dea pe acolo.

Bun! Halucinant! Ce e de facut? Eu am prieteni destul de multi si de buni care lucreaza in sistemul de invatamint. De asemenea, am trecut prin absolut TOATE scolile si liceele judetului, cu lucrul. Am vazut si am auzit destule. Un lucru trebuie sa fie clar tuturor, de la inceput: este ilegal sa-i faci ceva, orice, maimutei! In afara de pedepsele „crunte” enumerate, nu ai ce sa-i faci! Poate sa-si violeze colegele si profesoarele, poate sa ucida in clasa, dar adultii NU POT sa-i faca nimic. Totul se bazeaza pe un principiu pe cit de simplu, pe atit de cretin, al „libertatii” de care ne „bucuram” in fiecare zi: elementul rau trebuie sa se autoeduce, luind nota de comportamentul bun al celorlalti. Este o forma de „educatie” pasiva, in care de fapt nu se intreprinde absolut nimic. Orice interventie activa se pedepseste aspru de catre lege. Iar daca nu e legea, de multe ori sint parintii (de obicei manelisti, betivi sau intorsi din strainatate) care ajung sa ameninte sau chiar sa bata profesorii pentru ca au indraznit sa se rasteasca la progeniturile lor.

Rezultatele sint absolut CLARE! Oricine lucreaza in sistemul de invatamint va poate confirma: elevul turbulent ajunge sa-i deranjeze pe TOTI ceilalti elevi si sa faca procesul de predare IMPOSIBIL! Puteti vedea cu ochii vostri. Viata profesorilor devine un calvar si orice incercare de a educa pe cineva este anulata. Unii profesori mor de inima in timpul orelor. In filmulet putem observa atitudinea blazata a profesoarei care incearca sa-l ignore. Va puteti imagina ce este in sufletul ei? Va puteti imagina in ce HAL de nervi ajunge acasa? Uitati-va ce face gibonul cu ceilalti elevi. Pur si simplu ii hartuieste in mod violent!

Aceasta aberatie a libertatii este un atac DIRECT la adresa statului roman, la adresa viitorului intregii natiuni. Cei care au instituit aceste legi STIU foarte bine ce fac, furind dreptul la educatie al tinerilor. Profesorii sint bataia de joc a guvernantilor si mai nou, a elevilor. Dupa manuale alternative, istorie falsificata, religie si alte mizerii, ANARHIA este un pas firesc inspre distrugerea COMPLETA a invatamintului romanesc. Scolile noastre au uitat sa predea… DISCIPLINA! Practic, e singurul lucru ce ne lipseste.

Anunțuri
Published in: Fără categorie on 13 Aprilie, 2011 at 2:43 pm  Comments (39)  

The URI to TrackBack this entry is: https://goamanu.wordpress.com/2011/04/13/nevoia-de-disciplina/trackback/

RSS feed for comments on this post.

39 comentariiLasă un comentariu

  1. Ai impresia ca disciplina este o solutie?

    • Ai impresia ca exista alta?

    • Trebuie disciplina exemplara.
      Sa se cante imnul la incperea cursurilor. Ca-n CHINA trebe educati astia. Si uniforme obligatorii.

      Pedepsele sa fie drastice. Profesorul sa refuze sa tina ora pana e dat afara animalul. E dreptul lui, si-ar trebui sa se foloseasca de el. Daca nu exista parghii legale, parintii celorlalti care vor sa mai retina vreo 2 vorbe de la orele alea ce stau in scaun vor face presiuni.

      Sa existe autocratie in institutii, iar dupa cursuri te pobi bulãngii cat vrei, ca doar e democratie.

  2. Elevii nu trebuie priviti ca niste agresori. In fata lor, profesorul trebuie sa aiba atitudinea celui care le vrea binele, trebuie sa le transmita acel ceva ce ii disciplineaza fara violenta. Pana la urma, iti trebuie VOCATIE pentru a fi profesor, si inteleg prin asta nu doar inclinatia spre a preda ci si sentimentele pozitive fata de cel pe care il educi.
    Iti spun din experienta ca atunci cand vrei sa ajuti pe cineva, respectivul simte si se lasa disciplinat. Asa e si cu animalele.
    Daca societatea in sine este acum bolnava si da roade pe masura (maimutelele), nu-mi spune ca formarea lor trebuie sa se faca printr-o disciplinare in forta.
    In fine, e greu in tara asta. Vocatie ori nu, trebuie sa existe si motivare etc. Noi suntem la pamant.

    • Gresit. Elevul e ca parintii de acasa. Daca alte generati stiau sa aiba un minim respect pt. profesor, oricat era de slab sau incompetent, astialalti NU.

      Ce vocatie, ce motivare? Boul e in scoala ca sa invete un MINIM de cunostiinte sa nu fie semi-analfabet. Dupa ce inveti astea, si eventual treci si bacul, poti sa fi cat vrei de jmecher in facultate, ca acolo oricum nu prea se mai invata.

      Intai de toate trebuie disciplina, si aia se impune in stil militar! Dupa, da… un profesor isi poate manifesta vocatia, sa inspire, samd.

  3. Generatiile de care vorbesti tu te conduc acuma. Te intreb deci: Cu ce s-au ales din minimul respect pe care au invatat sa-l ofere cu forta? Si cu ce m-am ales eu de pe urma cunostintelor generale pe care ele si le-au insusit?
    Au fost educati sub un regim de genul celui pe care ai vrea tu sa-l impui in scoli. Nu, ms. Eu vreau altceva de la noile generatii. Si pentru asta e nevoie de carisma, devotament etc. Trebuie sa lucrezi la radacini, nu la suprafata, si asta se face doar cu propriul exemplu nu cu teorie de doi bani.
    Facem imensa greseala de a nu invata din experienta altora. Asta e adevarata boala a societatii.

    Pana la urma, ma tem ca NU ai inteles ce am spus.
    „In fata lor, profesorul trebuie sa aiba atitudinea celui care le vrea binele, trebuie sa le transmita acel ceva ce ii disciplineaza fara violenta.”
    De disciplina vorbeam si eu. 😉

    • Iarasi gresesti. Ne conduc o mana de fosti comunisti si securisti.

      Generatiile actuale n-o sa fie capabile sa conduca o masina. Numarul de accidente teribiliste o confirma. Mental, cultural, comportamental idiotenia e generalizata. E si sponsorizata de trusturile media. Tigania se vinde… toti vor tiganie.

      Nu mi se pare aberant sa mergi la scoala in uniforma. Nu e o idee COMUNISTA sau INVECHITA. Nu mi se pare aberant ca un maimutoi sa-si strige drepturile in momentul in care in lipsa de alte mijloace il disciplinezi cu o pereche de palme, sau il dai afara de la ore cu fortza bruta.

      Em inteles ce-ai spus. Dorinta de a face BINELE e insuficienta cand ai in fatza o turma de gorile agitate. E nevoie de disciplina. Disciplina se IMPUNE. Cu frumosul, cu arma… dar se impune si e obligatorie.
      Iti inteleg orientarea „spre bine”, si scuza-ma daca te intreb, esti cumva o reprezentanta a sexului slab? Nu de alta, dar asa unele chestii se explica.

  4. Mai mult decat atat, Demigod.
    La nivel general, in societate, lipsesc vocatia si carisma.
    De ele e nevoie si pentru a fi doctor, si pentru a fi magistrat, pentru a fi ORICE.
    Se intra in magistratura foarte greu. Trebuie sa cunosti teorie cu tonele. Dar cine tine cont, cu adevarat, de posibilitatile morale ale individului, si, mai mult, de inclinatia spre dreptate, pe care in mod FIRESC un magistrat ar trebui sa o aiba!!!
    Medicul! Si el trebuie sa stie teorie, firesc, si practica pe masura, dar aplecarea spre individ ca persoana in asa masura incat sa fie capabil sa inteleaga cu adevarat valoarea vietii si sanatatii bolnavului, e la fel de importanta.
    Profesorul/invatatorul/educatorul tin efectiv in mainile lor mintea si personalitatea elevului, asa de usor de modelat, asa de plapande. Daca nu are puterea vocatiei, elevul ramane cu educatia de acasa ori nici cu aia, iar daca o are, elevul are toate sansele sa devina un om adevarat, cu coloana vertebrala.
    Pentru ca scoala in primul rand te invata sa gandesti, nu iti toarna teorie in cap, de-a valma!!!!

    Practic, individul in particular trebuie sa-si faca bine treaba, acolo unde ajunge sa si-o faca.
    Si … pestele de la cap se impute.

  5. Serios, si cine i-a ales? Sau…cine a stat si i-a acceptat?

    Un om cu carisma ingenuncheaza mii de oamenii.

    PS: Faptul ca ridici problema sexului meu la modul in care o faci, nu te onoreaza chiar deloc.

  6. Daca sustin disciplinarea non-violenta nu inseamna ca sunt impotriva regulamentului scolar, chiar strict!
    Esti prea extremist in gandire, si plin de prejudecati si preconceptii.
    Nu e cazul. 🙂

  7. @ADM, gresesti fundamental! Viziunea ta este complet idealista si fara suport real. As indrazni sa spun chiar ca se simte in felul in care gindesti o anumita manipulare religioasa. Iisus, un om FOARTE carismatic, a fost urmat de mai putin de jumatate din evrei, desi, cica, era chiar Fiul Domnului. Hitler, un lider EXTREM de carismatic, a fost urmat doar de o parte din nemti. Cealalta parte a incercat chiar sa-l asasineze.
    La doctor si la avocat mergi de nevoie, spasit din start.
    Ce desprindem din asta?
    1. INDIFERENT cit de carismatic este cineva, e imposibil sa fie urmat de TOATA lumea. In filmulet se vede foarte bine cum unii elevi, „coplesiti” de carisma profesoarei, VOR sa invete, dar NU SINT lasati de imbecil.
    2. Scoala trebuie impusa FORTAT, pentru ca unii oameni nu-i inteleg utilitatea. Cei care i-o inteleg, merg din start supusi si dornici sa invete.
    3. Elementele turbulente vor exista INTOTDEAUNA si NU TREBUIE lasate sa interfereze cu oamenii normali. Pentru asta exista masuri coercitive, corectionale. Nu trebuie aruncate in puscarii sau scoli de corectie decit anumite elemente, pentru ca totul sa mearga bine. Daca nu ii izolezi, acei „copii plapinzi” se vor, scuza-mi expresia, pisa pe carisma ta, indiferent cita ai avea!
    4. Sa nu uitam ca vorbim de scoala, de dreptul la educatie, de dreptul la un viitor civilizat. Nu exista tara anarhica civilizata. Anarhia produce doar HAOS, exemple avem cu duiumul. Omul este un simplu mamifer pina la urma, daca nu luam in considerare, precum spuneam, religia.

  8. Viziuni idealiste am avut mereu si gasesc ca nu poti construi in viata ceva durabil daca nu le ai.
    Realitatea o facem NOI, nu Isus, nu Hitler, nu TraianB.
    Isus a avut si are carisma, dovada concreta fiind chiar „manipularea” mea si a altor cateva miliarde de oameni la distanta de doua milenii. Carisma pe termen lung. 🙂

    Viziunea mea e elementara, pe ea se poate construi. Ideea e sa nu pornesti la drum de pe extreme, ca te dezechilibrezi. Mai mult, IDEAL ar fi sa ne pastram echilibrul pe tot drumul…
    Si se poate. Trebuie doar sa gandim corect.

  9. @ADM, sa nu confundam scoala cu religia. Religia te invata sa gindesti, scoala iti ofera doar un bagaj de cunostinte elementare, pentru a-ti incepe rolul activ in societate. Si un analfabet poate sa gindeasca, chiar foarte bine. Ah, ca prin deschiderea orizonturilor omul capata alte conceptii, asta e cu totul altceva. Dar pentru a si le deschide, TREBUIE sa invete!
    Copilul se obisnuieste de mic cu anumite restrictii, pentru a discerne binele de rau. Nu inteleg de ce esti egoist/a si vrei ca NUMAI tu, parintele sa-i impui restrictii. Scoala de ce nu ar putea? Crezi ca scoala ii vrea RAUL?

  10. E fina ironia ta.
    Sa spunem ca religia isi pune amprenta pe mintea, sufletul si mai departe personalitatea, vointa, drumul unui om, insa nu te invata sa gandesti, pentru ca religia se ridica oarecum deasupra gandirii. Mai mult, o regasesti in puritatea ei in sufletele simple.
    Scoala insa, la fel ca si autoeducatia, iti dezvolta mintea, iti largeste viziunile.
    Vorbeam mai sus de importanta profesorului in viata unui copil. Si vorbeam mai sus si de restreictiile ce se impun. Deci, nu sunt egoist/a.

  11. Religie.
    Bogdan e ateu, eu nu. Asa ca ipoteza de start, sa nu zici ca ma pish pe ce zici tu din oarecare necredintza:

    Tu zici: „pentru ca religia se ridica oarecum deasupra gandirii”
    Nu e adevarat. Religia uneori se IMPUNE deasupra gandirii, de asta succesul ei in mase e garantat. Multi vad asta un comfort: -Daca e dincolo de gandire, de ce sa-ti mai freci ridichea? Crede si nu cerceta. Fi BIVOL!

  12. @Bogdan

    „Ai impresia ca exista alta?”

    In primul rand disciplina nu este o solutie pe termen lung. Iar daca te intereseaza orice altceva in afara de termen lung, nu ai ce cauta in sistemul educational.

    Ca sa intelegi problema trebuie sa intelegi psihologie si sociologie.

    Trebuie sa intelegi comportamentul oamenilor traumatizati si abuzati si cum sa reactionezi, cum sa comunici cu ei.

    Aproape totdeauna copiii bezmetici sunt cei traumatizati puternic, mai ales in copilarie. Cand „bagi disciplina” in ei, doar ii fortezi sa-si reprime sentimentele, fortand o internalizare ce malformeaza puternic personalitatea – asa se fac sociopatii si oamenii vulnerabili la vicii. Pe langa asta, pot avea afectiuni serioase la creier si nutritie foarte proasta care stimuleaza comportament haotic (alergiile sunt importante aici, dar si alimentele care afecteaza sistemul hormonal, cum e laptele).

    Tu vrei sa aplici o metoda vindicativa de pedeapsa, in loc de o metoda cu remediere. Problema e ca metoda vindicativa, punitiva, a demonstrat ca nu functioneaza universal si pe termen lung. Poti sa zici ca se face ordine si liniste, dar asta nu inseamna ca procesul de comunicare sau munca ce are loc acolo, cum e educatia in scoala, merge mai bine. In psihologie si neurostiinta s-a demonstrat ca oamenii invata si memoreaza foarte prost atunci cand sunt tinuti in stare de stres, de anxietate, de frustrare (provocata prin disciplinare). Acum, ca exista mult mai multa informatie de invatat, provocarea este si mai mare…

    Profesorii au nevoie de multe lectii de pedagogie si psihologie ca sa fie capabili sa rezolve asa probleme. Aceasta este vulnerabilitatea sistemului educational. Orice sistem are vulnerabilitati… la cel de educatie in masa, daca o clasa are „elemente haotice”, exista riscul sa se raspandeasca haosul la toti din acea clasa.

    Cand introduci „disciplina”, doar muti problema in viitor, la un alt sistem. Poate in ceva serviciu medical (un fel de Ciomu), poate in serviciu militar, poate in politie, poate in ceva fabrica privata, poate intr-un companie cu multa munca de birou. Poate ca se va manifesta doar in familie, cu cazul tipic de barbat „pasionat” de cimogairea familiei. … Doar ca obscuritatea sistemului nu-ti permite sa vezi consecintele actiunilor „disciplinare” din scoala.

    P.S.

    Inteleg faptul ca incerci sa pari o persoana rationala, ganditoare, si in acelasi timp sa incurajezi gandire traditionala… dar cand studiezi problemele in detaliu ajungi, inevitabil, sa te ciocnesti de conflictele de interes in care trebui sa sacrifici o parte din gandire… fie o traditie, fie o observatie personala rationala.

  13. Metodele „de remediere” esueaza chiar prin exemplul tau. Ai un mare bagaj teoretic, atat de mare si de larg incat in fata unei probleme simple, ca si cea din figura de mai sus, tu n-ai sti ce diagnostic sa pui, ce metoda de vindecare sa alegi, si mai mult, ai urmari o solutie pe termen lung in timp ce ora trece si e pierduta pentru ceilalti 29 de elevi care probabil ar fi urmarit ora, nu maimutzoiul.

    Cand studiezi problemele PREA in detaliu, te pierzi in ele si devi una cu ele.
    Uite aici, un caz recent si desebit de similar. Profesorul a avut din nou o atitudine impaciuitoare cum era natura lui; dar discursul inteligent de dupa e mai putin important pentru ceilalti elevi, care percep ca e OK sa umilesti un profesor la ora, si sa scapi nepedepsit cu asta.
    http://www.hotnews.ro/stiri-esential-8500881-interviu-profesorul-amenintat-elev-invit-ministru-faca-efort-imaginatie.htm

    • @Demigod

      Pai se dezvolta solutii, iar profesorii trebuie recalificati. Ce propui tu este bazat pe suprasimplificare, pe o perspectiva „alb-negru” ce are intotdeauna consecinte catastrofice pe viitor.

      „in timp ce ora trece si e pierduta pentru ceilalti 29 de elevi care probabil ar fi urmarit ora, nu maimutzoiul.”

      Din nou, aici este o problema sistemica; nu tine de participantii bezmetici.

      Si, repet, disciplinarea nu este o solutie buna. Intimidarea copiilor, chiar si indirect, prin puterea exemplului, inhiba capacitatea acestora de a invata eficient. Pur si simplu declansezi o reactie defensiva in care creierul e dominat de teama si anxietate, situatie foarte proasta din punct de vedere al comunicarii educationale.

      Poate ca disciplinarea merge in sport si armata, dar unde e nevoie de mult efort mental, e contra-productiv.

      Exista mai multe strategii de remediere, de a ajuta elevii „agitati”, iar acestea trebuie aplicate in functie de potrivirea cu cazurile respective. Desigur, asta se intampla mult mai greu intr-un sistem totalitar mostenit de la regimul stalinist in care se aplica un model „industrial” …unde copiii sunt niste borcane goale ce trebuie umplute, in serie, in masa, cat mai repede si mai direct.

      care percep ca e OK sa umilesti un profesor la ora, si sa scapi nepedepsit cu asta.

      Da… felicitari ca transformi profesorul intr-o figura militieneasca de autoritate, ca un episcop in feudalism. Productia de drone, de copii obedienti, nu este educatie ci indoctrinare. Obedienta garanteaza ignoranta, pentru ca se bazeaza pe dobandirea de suprematia autoritatilor, in loc de a adevarului. I.E. „a lua autoritatea ca adevar, in loc de adevarul ca autoritate„. Cu asa drone se ajunge la totalitarism, la razboi, la genocid si la extinctie… deci ai grija ce incurajezi!

      • corectie:

        „ca se bazeaza pe dobandirea de ADEVAR din suprematia autoritatilor”

  14. mie imi place entropia 🙂
    nu inteleg de ce autoritaristi incrancenati ca demigod mai au pretentia la calitate in invatamant cand si-ar dori ca si profesorii „slabi sau incompetenti” sa fie respectati. unde mai e competitivitatea si meritocratia intr-un domeniu care se vrea de formare ?
    signor junta militara vrea imnuri obligatorii si uniforme pentru ca probabil nu se poate adapta cu realitatea ca oamenii is DIFERITI. adica, nu sunt toti scosi pe banda rulanta din acelasi mulaj, domnule junta militara 🙂

    si apropo de filmarile astea cu telefonul prin scoli, ce se intampla acum sunt in mare parte niste chestii inocente pe langa ce era pe la mijlocul anilor 90 in scoli, cand bataile erau chiar batai si consecintele nu erau eliminare 3zile sau nota scazuta la purtare ci duba de militie si exmatriculare la careu. doar ca p-atunci nu erau telefoane cu camera video si in concluzie nici atata publicitate.
    demigod : daca esti din generatia veche esti in parte parte din problema. la fel si daca esti in generatia noua 🙂 iar strigaturile astea cu apel la autoritate sunt patetice.
    e mult mai multa ratiune in ce zice „domnisoara” adm sau dumne0 decat in schelalaielile tale etatiste.

    si btw bogdan, tu care esti un mare idealist cum de privesti ironic si cu condescendenta pe cineva pe motiv ca este idealist/a ? :))
    idealisti idealisti da’ sa fie aceleasi idealuri :))

  15. Scandaaaalllll, I love it! 😀
    @Supravietuitori, de data asta te-ai cam lasat dus de val.
    1. Demigod nu a spus niciunde ca profesorii slabi trebuie respectati, ci ca profesorii in general trebuie respectati, ceea ce este ABSOLUT firesc!
    2. De unde stii cum era invatamintul la mijlocul anilor 90? Din calculele mele reiese ca in 94 erai prin clasa a 4-a. Esti sigur ca nu ai auzit niste povesti neadevarate, cu militii & stuff? Eu nu am remarcat prin 94 (anul 2 de facultate) nici o duba suspecta, nici macar prin 90 sau chiar inainte de 89. Am auzit o poveste de genul asta pe vremea lui Ceasca, dar aia nu se pune. Oricum, pot sa te asigur ca astfel de mizerii nu se faceau prin scoli ca acum si culmea, nimeni nu era frustrat ca nu se poate maimutari.
    3. „Junta” militara este si TREBUIE sa fie un exemplu de eficienta! Nu exista eficienta fara o minima disciplina, asta cred ca e la mintea cocosului.
    Ceea ce spui tu, ca nu se poate adapta armata cu realitatea, e putin… nah, te las pe tine sa pui ce vrei, pentru ca te „cunosc” 😛
    4. Nu-ti face cinste sa vorbesti asa cu demigod, mai ales ca nu ti-a facut nimic. Uite, adopt si eu o metoda blinda, sa vad daca va da rezultate.
    @Dumnezero, frumoasa teoria ta, dar din pacate e la fel de ineficienta ca si teoria lui ADM. Nimeni nu vrea sa-i beleasca pe elevii indisciplinati, ci doar sa-i aduca pe calea cea dreapta intr-un mod ACTIV. Pe de alta parte, este absolut nefiresc sa pastrezi un cancer din asta intr-un organism sanatos. Link-ul lui Demigod este emblematic in acest sens. Ma voi opri asupra citorva fraze spuse de bietul profesor, care mie mi se pare ca este pur si simplu redus la stadiul de leguma terorizata (dar aia e problema lui).
    1. El spune ca profesorii (nu numai cei incompetenti) NU sint respectati in Romania!
    2. Citez: „E nevoie ca in functiile importante sa ajunga persoane serioase, pregatite. Ele ar putea IMPUNE respectarea regulilor.” Cum le vor impune, e alta problema, principalul e ca TREBUIE IMPUSE!
    3. „Poate pentru ca intreaga societate nu mai respecta valorile adevarate.” raspunsul la intrebarea: Ce a cauzat lipsa de respect?
    In plus, faci aceeasi greseala ideatica: „Profesorii au nevoie de multe lectii de pedagogie si psihologie ca sa fie capabili sa rezolve asa probleme. Aceasta este vulnerabilitatea sistemului educational.” Dupa cum spuneam, INTOTDEAUNA va exista cineva care nu va da doi bani pe carisma, pedagogia si psihologia ta, indiferent cit ar fi aceasta de buna.
    In concluzie, privesti problema superficial. Nu oferi nici o solutie. Ce este de facut cu elementele turbulente, stiut fiind ca ele pot genera HAOS, dupa cum bine ai remarcat si tu? Ce este mai bine: sa-si bata un cretin nevasta dupa scoala sau sa stopeze complet citeva zeci de oameni de la a-si croi un viitor corect?
    @Demigod, nu trebuie sa te enervezi. Reactiile de tipul celor doi sint firesti in rindul tinerilor romani (15 pina pe la 28 ani). Lipsa unor exemple concrete din alte vremuri, precum si indoctrinarea mass-media isi pun amprenta pe ideile lor. Poate cu virsta isi vor schimba parerile. Oricum, pot sa te asigur ca toti sint baieti buni, inclusiv ADM, cred 😛

    • Pe de alta parte, este absolut nefiresc sa pastrezi un cancer din asta intr-un organism sanatos.

      Urata comparatie.

      Cancer implica ceva anti-viata, ceva total incurabil, ceva imutabil. Asa stereotipie nu are cum sa fie utila, ci doar un compromis produs din frica si lene. Tu spui, implicit, ca oamenii nu se pot schimba, si, mai exact, nici macar copiii/tinerii nu se pot schimba. Nu stiu ce poate fi mai departe de adevar.

      „organism sanatos”

      Sanatos? Serios? Deci acest „cancer” e singura problema care tine „organismul” departe de starea ideala?

      Dupa cum spuneam, INTOTDEAUNA va exista cineva care nu va da doi bani pe carisma, pedagogia si psihologia ta, indiferent cit ar fi aceasta de buna.

      Deci intelegi ca problema nu e disciplinarea. Good.

      In concluzie, privesti problema superficial. Nu oferi nici o solutie.

      Deci vrei sa scriu aici teze de institutie educationala moderna ? Solutiile complexe nu se pot enunta in fraze dragute si simple.

      Ce este mai bine: sa-si bata un cretin nevasta dupa scoala sau sa stopeze complet citeva zeci de oameni de la a-si croi un viitor corect?

      http://ro.wikipedia.org/wiki/Falsa_dilemă

  16. Inca trei fraze cheie din link-ul lui Demigod:
    1. „V.M.: Credeti ca astfel de cazuri sunt frecvente si ca elevii sunt mai violenti astazi decat acum 15 ani?
    Catalin Diaconu: Eu stiu precis ca asa ceva nu se intampla pe cand eram eu elev.(…)Sa te certi cu un profesor sau sa te bati cu un coleg, asa ceva nu se intampla cand eram eu elev. Nu-mi amintesc.”
    Exact ce spuneam!
    2. „V.M.: Dar credeti ca, in Romania in general, regulamentele sunt respectate?
    Catalin Diaconu: As raspunde printr-o alta intrebare. Oare se respecta legile in Romania?
    V.M.: Nu prea se respecta, va raspund eu.
    Catalin Diaconu: Atunci este greu sa separam complet un domeniu de altul. Si elevii si profesorii traiesc in Romania. Sigur, speram ca va fi mai bine.”
    Care e cauza? Nerespectarea legilor! Sa-i mai dau din nou cu PVT? 🙂 Cum ai putea sa-i faci pe oameni sa respecte legile? Nu-mi vine in minte decit un cuvint cu P, nu cu M.
    3. „Catalin Diaconu: Bine. Dar nu este numai pentru Ministru, ci pentru toti oamenii. Il invit sa faca un efort de imaginatie si sa se gandeasca cum ar fi sa predea cateva ore, o saptamana, si sa fie nevoit sa isi motiveze elevii, sa le explice de ce trebuie sa invete. Elevii sunt dezamagiti pentru ca stiu ca daca invata, nu vor avea totusi un serviciu asigurat dupa aceea. Si atunci se intreaba de ce ar mai invata si de ce ar mai ramane aici, in Romania? La asta ar trebui sa se gandeasca liderii nostri.”
    Din nou, exact ce spuneam. Elevii nu inteleg ca TREBUIE sa invete. Aberatia de sistem in care traim nu le confirma acest adevar. Radacina raului este, ca de obicei, in forurile conducerii. No further comments!

    • . Aberatia de sistem in care traim nu le confirma acest adevar. Radacina raului este, ca de obicei, in forurile conducerii. No further comments!

      Imi place ca intelegi, dar nu vrei sa integrezi ce intelegi 😀

      Propun sa vizionezi aceasta lectura ilustrata care stabiliste niste puncte de vedere foarte lucide si clare: http://www.youtube.com/watch?v=zDZFcDGpL4U&feature=player_embedded

  17. ai dreptate, Bogdan! dar sa stii ca pe undeva este vina profesorilor. de ce? pentru ca exista un regulament al scolii, iar acolo ar trebui sa fie prevazute niste pedepse. problema este ca, si de sunt prevazute, sanctiunile nu sunt puse in aplicare. este un lant al slabiciunilor aici: daca s-ar lua masuri asa cum trebuie, multi elevi ar fi exmatriculati sau ar ramane repetenti; daca raman repetenti atunci se micsoreaza numarul de elevi si dispar clasele; daca dispar clasele nu mai sunt ore suficiente pentru profesori … asadar raman profesorii fara serviciu … e un cerc vicios si probabil si din cauza asta invatamantul a ajuns in halul in care este. nu mai conteaza calitatea, ci doar cantitatea.

  18. @darklorelei – In primul rand, regulamentele ca si legile nu se respecta in general. Daca totusi cineva merge pana in panzele albe pentru a da un exemplu (dealtfel normal si necesar) de respectare a regulamentului, va fi efectiv stigmatizat si apoi desfintat sistematic.
    Va fi criticat de ceilalti profesori ca ia masuri extreme. Se va pune presiune pe el de catre parintii loazei si eventual ai altor loaze din acelasi lot de vitzei fara perspectiva. Va iesi mare scandal, ceea ce place romanilor din media si celor ce o consuma; fapt ce confirma primul punct – cel al celorlalti profesori, ca nu e nevoie de atata scandal pentru „o nimica toata”. Si uite asa toate gozurile se accepta cu linguritza in doze tot mai mari pana se pierde orice urma de normalitate.

    Bunul simtz si principiile se pierd ca si libertatea. Incet, incet, si cu pasi marunti, pana cand esti multumit ca ai un blid de mancare si cativa metri de cearceaf pe care sa dormi.

    O sa deviez de la subiect si o sa dau un exemplu ce-o sa-l infurie be Bogdan, dar e edificator. Basescu a facut niste reforme ce pana acum nu le-ar fi putut face si nici nu le-a facut nimeni. Sunt scarboase, urate, dar totodata necesare. Chiar de se aplica preferential si balcanic, trebuiau facute. Altfel noi ca stat, esuam in 1-2 mandate. Ne imprumutam pana cand nu mai aveam PIB sa platim dobanda si eram falimentari ca toata america de sud. Partea proasta e ca noi nu legalizam nici drogurile nici prostitutia, deci nu aveam venituri subsidiare pentru a exista. Odata, candva, cineva, trebuie sa puna PUNCT, chiar de are sa-i doara pe multi.

    Sa revin la subiect:
    profesori pot sa ramana fara serviciu, dar posturi de profesori neocupate n-o sa fie niciodata. Asta e o consecinta a doua chestii:
    1. saracia si disperarea ce-i motiveaza pe oameni alegand sa subscrie uneia din cele mai defavorizate categorii sociale. Sa fi prof pe bani de cacat, sa faci naveta sa invetzi idioti, sa-ti iei muie, controale si schimbari de legi din toate partile, sa fi sclavul statului deci un bugetar, samd.
    2. usurinta cu care ai putea fi profesor. Practic iti trebe studii superioare si un curs de psiho-pedagogie, care oricum se face in facultate.
    …si implicit, de aici apare concluzia cu punctul 3. care vorbeste de ce rezulta de aici; o oarecare lipsa de calitate a invatamantului; o lipsa „de casta” daca vreti. Si asta e doar o consecinta a faptului ca pestele de la cap se impute. Fineriu si toti care au fost innaintea ta, sper ca ma citesti!

    De obicei tinerii ce ajung profesori o fac pentru ca esueaza in multe alte domenii, si practic nu sunt in stare de altceva; sau pur si simplu aleg asta pentru ca e comod; lucruri ce nu innobileaza functia de PROF.

  19. bogdan :
    1. citez din commentul lui din 14apr „Daca alte generati stiau sa aiba un minim respect pt. profesor, oricat era de slab sau incompetent,” check it out 🙂 te intreb din nou e ok sa respecti semi-docti sau „incompetenti” intr-un sistem de invatamant doar pentru ca intr-un fel sau altul au ajuns profesori ?
    2. cls a IVa era de dupa-amiaza atunci, impreuna cu cele din ciclul gimnazial. scoala in care invatam era in acelasi complex cu un liceu/grup scolar cu cursuri si pentru seral. ce zic e vazut 1st hand cum se zice, fara exagerari.
    3. junta militara e o enormitate, nu un model de eficienta. sunt sigur ca nici tie nici celui caruia ii tot iei apararea nu v-ar fi placut sa traiti in asa sistem, oricat de multe tendinte autoritariste aveti.
    4. sa vorbesc cum ? am pastrat decenta in exprimare, i-am zis „domnul junta militara” pentru ca asta imi inspira ce zice el acolo. singura chestie care „nu-mi face cinste” din punctul tau de vedere e ca nu sunt de acord cu voi 🙂
    si tot n-ai raspuns – apropo de idealism, repet intrebarea: cum de o persoana care isi tapeteaza idealurile in posturi lungi pe blog (deci un idealist) asa cum esti tu privesti ironic si cu condescendenta pe altcineva etichetandu-l asa peiorativ „idealist” ?

    si inca o chestie care din punctul meu de vedere e o greseala: sa crezi ca toti cei care nu sunt de acord cu tine sunt intr-un fel inferiori (pentru ca sunt tineri ?! si inerent manipulati de media ?!) si eventual o sa le vina mintea la cap. adica poate dupa 30 de ani o sa ajunga la o gandire conservator-autoritarista si cat se poate de etatista pentru ca probabil in viziunea ta asta inseamna maturitate sau ceva. cand spui chestii de genul : „Lipsa unor exemple concrete din alte vremuri, precum si indoctrinarea mass-media isi pun amprenta pe ideile lor. Poate cu virsta isi vor schimba parerile. ” si le pui in contextul general al scrierilor tale aici, mie imi dai impresia de om cu gandire colonialista nemultumit de colonialism 🙂
    nu stiu daca sunt foarte clar, ma refer la un colonialism intelectual de tipul „tot ce-i diferit e inferior si tineretea e inferioara si un argument zdrobitor impotriva celor care vin cu idei diferite” 🙂

  20. @Supravietuitori:
    1. E super OK sa respecti pe ORICINE poate sa te invete ceva si sa-ti faca prin asta un bine! Se numeste bun-simt elementar. De exemplu, eu imi respect si imi salut vecinul de sus, desi asculta manele, e badaran si fara scoala. Daca nu l-as respecta, n-as cistiga absolut nimic, dimpotriva. Dar, precum spuneam, valul tineretii petrecute intr-o tara anarhica nu te lasa sa intelegi astfel de lucruri. Tu crezi ca totul ti se cuvine, ca profesorul e acolo ca sa fie musai BUN, DE EXCEPTIE si EMERIT, nu ca sa te invete pe tine, tinar imberb, niste lucruri care-ti vor largi orizonturile. Pactic voi, tinerii din ziua de astazi, aveti tendinta sa-i ascultati nu pe cei ce pot sa va ajute, ci pe cei care au coaie (bani, diplome, carisma) mai mari, pe cei aflati in frunte, indiferent cum au ajuns acolo. Asta inseamna sa fii superficial! Din punctul asta de vedere, nu sinteti mai buni decit pitipoancele ce se uita numai la masina cu care sosesti. Pe scurt, indiferent cit ar fi profesorul ala de incompetent, TOT ESTE MAI BUN DECIT UN ELEV! E clar? Sau nici acum?
    Ca tot veni vorba, DA, virsta ta este singura scuza pentru care gindesti asa! Nu am cautat un argument, ci o cauza a acestui tip de gindire. E un tip de gindire sumar, pripit, specific tineretii. Conform acestui tip de gindire, maimutele prezentate in filmulete ar fi fost MAI BUNE decit profesorii, de aceea si-au si batut joc de ei. Da, asa este, chicotele asistentei din jur sint edificatoare: maimutele sint niste masculi alfa! Imi pare rau, dar alta scuza nu-ti pot gasi si nici nu vreau. Ar fi mult mai rea 😦
    In plus, profesorul de liceu sau scoala generala NU ar trebui sa-si bata capul cu educatia maimutelor. Aia se face ACASA, INAINTE de scoala! Tot nu ati raspuns voi, tinerii maturi, ce se poate face cu elementele turbulente. CE SE POATE FACE?
    Faptul ca voua nu va place politia si orice alta institutie ce v-ar putea stopa pornirile animalice, e chestie tot de bravada si necunoasterea psihologiei umane. Fara o minima disciplina, am trai intr-un IAD! Ca tot veni vorba, nici nu pot sa-mi imaginez cum ar fi fost sa am in liceu astfel de „cursuri”. Probabil ca as fi ramas marcat pe viata!
    Pina la urma problema este extraordinar de spinoasa si o mare parte se datoreaza faptului ca elevul nu simte ca TREBUIE sa faca scoala! Pe vremea mea, aia „infioratoare”, de care va dati voi cu parerea desi nici nu erati nascuti, lumea isi DOREA sa faca scoala. Acum sintem intr-un cerc vicios: nu ne pasa de scoala, dar fara ea viitorul nostru este condamnat.
    2. De citre ori ai vazut politia sa ia cu duba elevi din scoala? De citre ori au fost exmatriculati elevi la careu? Eu am facut un liceu industrial care avea si seral, dar n-am vazut niciodata asa ceva si nici n-am auzit. Poate ca ai asistat la niste exceptii sau poate ca n-ai facut scoala potrivita 🙂 Oricum, pot sa te asigur ca tu vorbesti de niste chestii neobisnuite care probabil ca te-au marcat.
    3. Junta militara este de obicei fructul anarhiei, adica exact opusul ei. Le dispretuiesc pe ambele!
    4. Este bine sa nu fii de acord cu cineva, sa faci polemica sau sa dezbati. Dar nu mi s-a parut potrivit sa-i spui celuilalt ca „schelalaie” sau ca e „patetic”. Una este sa-ti spun ca esti tinar si inca mai ai de invatat, alta e sa te fac ciine sau redus mintal.
    In privinta idealismului, nu stiu cum ma consideri tu. E dreptul tau sa crezi ce vrei 🙂 Sa zicem ca exista idealism mai realist si idealism mai putin realist, sau idealism bazat pe anumite chestii mai… ciudate. Sa zicem 😛
    Nu te consider DELOC inferior, poate doar PUTIN mai imatur in gindire, dar asta nu e o crima, nu? Mie mi se pare o chestie de bun simt sa fac observatie unui tinar atunci cind (cred eu ca) greseste, la fel cum de bun simt mi se pare sa respect un batrin. Tie nu?
    @Demigod, ai uitat sa-mi dai exemple de reforme bune facute de Base, asa ca nu am de ce sa ma infurii si asta ma enerveaza 😀

    • Pactic voi, tinerii din ziua de astazi, aveti tendinta sa-i ascultati nu pe cei ce pot sa va ajute, ci pe cei care au coaie (bani, diplome, carisma) mai mari, pe cei aflati in frunte, indiferent cum au ajuns acolo.

      Eu – nu. Eu chiar nu am respect pentru titulaturi si diplome, ci judec oamenii dupa ce fac, dar acord la toata lumea un respect de baza, initial, ca doar toti sunt oameni…

      Probabil ca o mare parte din tineri sunt superficiali, in fond, imita societatea dupa cum o vad ei. La noi, ipocrizia si superficialitatea e… o traditie.

      Din punctul asta de vedere, nu sinteti mai buni decit pitipoancele ce se uita numai la masina cu care sosesti.

      Sunt de acord ca egoismul este supra-dezvoltat…

      Pe scurt, indiferent cit ar fi profesorul ala de incompetent, TOT ESTE MAI BUN DECIT UN ELEV!

      Eu nu prea inteleg ce spui acolo, pentru ca ai folosit cuvantul „bun” in mai multe sensuri in ultimele fraze. Pe ce sistem de referinta faci aceasta comparatie profesor – elev?

    • base:
      Se misca justitia. Cum ziceam, asa ca la noi… mai deampulea, mai preferential, dar tot e ceva.
      Au taiat salarii la buget.
      Politica externa e ok. Suntem izolati de Franta, un vechi prieten si aliat, dar asta din cauza ca betivul de Sarkozi e bun prieten cu Putin.
      S-a adoptat un cod al muncii ok, cu care am face sansa in piata muncii in competitia cu vestul.
      Guvernul poate sa-si faca treaba. Motiunile de cenzuta sunt de-a dreptul patetice, dar sa nu uitam ca ele in trecut blocau f. mult timp executivul.

  21. bogdan :

    1. una e sa dai buna ziua unui vecin ignorant si alta e sa respecti si sa te lasi format de oameni incapabili. compari merele cu prunele. poate eu exagerez cu dispretul pentru autoritate dar tu esti la extrema cealalta. tu faci pentru orice chestie un apel la autoritate, orice autoritate. zici ca lumea asta a noastra e un haos si poate ca este dar asta in mare parte din cauza autoritatilor la care tot faci trimitere, niste autoritati stupide, ignorante si uneori chiar rau voitoare. si asta ESTE UN FAPT.
    si generalizezi iar pe stilul „tineretul din ziua de azi”. poate ca eu unul sunt superficial in sablonul tau, ideea e ca nu ma pretind a avea solutii, doar spun ca solutiile voastre nu-mi plac pentru ca au iz de junta.
    n-am spus o secunda ca „maimutele” sau cum vrei sa le zici plozilor din filmulet sunt mai BUNI decat profesorii, dar spun si sunt ferm convins ca educatia nu se face militar cu „da, sa traiti” pentru ca astfel nu faci altceva decat sa scoti pe banda rulanta la indigo acelasi spalat pe creier care ia de bun ce i se spune, nu se documenteaza singur, nu e in stare sa rationeze, sa ia o decizie daca nu i se da directia pe linie de partid 🙂
    ma interpretezi total aiurea daca ai impresia ca e teribilism ce zic si ca are vreo legatura cu diplome/bani sau mai stiu eu ce. cred ca individul care gandeste altfel decat norma e motorul evolutiei iar o educatie ca aia pe care ti-o doresti tu il scoate instant din sistem, odata cu aia „turbulenti/retarzi/imbecili/maimute” sau cum vrei sa-i numesti.

    2. am vazut de 2ori elevi luati cu duba dupa scandaluri cand eram in generala, de careu nu mai vorbesc, am vazut de mai multe ori, iar scoala la care mergeam era considerata „buna”. scoala potrivita sau nu, lucrurile astea se intamplau si gata si nu cred ca erau chiar asa niste chestii neobisnuite pentru ca se simteau parte din peisaj – batai intre grupuri de la scoli diferite, copii care veneau sa regleze conturi cu spate, sau chiar scandaluri intre clase in aceeasi scoala. doar ca nu erau camere sa filmeze chestiile astea.

    restu revin alta data, mi-au venit oaspetii 🙂

  22. 3. oare :))
    4. eu sunt tanar si mai am multe de invatat, tu esti batran si dupa parerea mea mai ai mult mai multe de invatat.
    mie mi se pare normal sa respect pe cineva care dovedeste ca merita respect, buna ziua pot sa dau oricui. nu oricine merita respect per se doar pentru ca e batran asa cum nu orice individ e domn. faza cu idealismul realist sau whatever nici nu merita comentata, doar uite-te cum arata fraza aia, daca nu ti se pare si tie la a doua vedere demna de ferma animalelor vrem egalitate dar nu pentru catei, ceva s-a pierdut pe drum.
    imi asum imaturitatea si o prefer maturitatii voastre, thank you very much 🙂

    • Un raspuns tipic pentru varsta ta.
      Problema e ca oricat ar sterge cineva pe jos cu tine folosindu-ti de altfel propriile elucubratii, tu te vei simti bine in pielea ta, superior, destept… evident tanar.
      Mai bine ai folosi chestiile asta ca sa agheti niste femei; dar vezi tu, pana si femeile au un oarecare instinct practic si miros vrajeala de la o posta. 😉

  23. @Demigod, tot nu am de ce sa ma infurii. O fi facut Base (Tapu, Iliescu) legi bune, dar ideea e SA SE APLICE, ori tocmai ei sint primii care nu le respecta. In plus, la una buna fac doua proaste, deci…
    Dupa mine, nu s-a schimbat nimic pina nu SE APLICA CEVA! Iar ca sa se aplice, revenim din nou la discutia de mai sus 😦
    @Dumnezero, relatia profesor-elev eu o vad ca si o relatie guru-discipol, adica daca vrei sa inveti ceva, TACI si ASCULTI. Apoi pui intrebari daca nu ti-e clar! ATIT! Daca nu faci lucrurile astea, inseamna ca ori nu vrei sa inveti (deci nu ai ce cauta acolo) ori nu stii ce vrei, deci trebuie sa te lamuresti intr-un fel sau altul. Mai complicat este ca scoala este OBLIGATORIE deci, prin definitie, cineva trebuie sa-i OBLIGE pe elevi sa o faca, indiferent ca vor sau nu vor. Daca scoala nu ar fi obligatorie, discutia noastra n-ar mai exista. Profesorul este mai BUN decit elevul prin simplul fapt ca el te invata. Asta e tot ce conteaza!
    Solutia ESTE disciplina! Chiar daca unii oameni (animale) nu se lasa disciplinati (din varii motive, ce pleaca de la orgoliu, mici frustrari si ajung pina la boli psihice incurabile), ceilalti vor intelege utilitatea ei si se vor lasa. Intotdeauna va fi mai usor sa fii indisciplinat decit sa fii disciplinat. Disciplina se obtine si se pastreaza greu, ca urmare orice element turbulent, ispititor, trebuie inlaturat pentru binele comunitatii. Am oricum impresia ca tineretul din ziua de astazi este speriat de termenul „disciplina” si il asociaza, involuntar, cu lucruri infioratoare gen pedepse capitale, comunism, fascism, dube de militie, bulane, etc. Eu vorbesc de o disciplina organica, fireasca, axata pe progres, de tipul furnicilor. O disciplina naturala, de bun simt. Orice incalca natura (bunul simt) este un cancer, un lucru nefiresc, ce TREBUIE inlaturat. Oricite exemple teoretice mi-ai da, nu putem ignora acest fapt. Daca ceva nu se trateaza (pentru ca nu se poate sau inca nu s-a inventat medicamentul), atunci se taie!
    In privinta „falsei dileme” te-ai lasat cam repede dus de val. Eu am pornit de la ceea ce am spus eu, apoi ce ai spus tu. Ti-am dat de ales intre cele doua posibilitati, fara sa neg ca ar mai exista si altele.
    Nu am afirmat ca oamenii nu se pot schimba. Intrebarea este CUM ii schimbi? Lucrurile se complica atunci cind schimbarea se face pentru un individ aflat in cadrul unui grup. Cunosc principiile terapiei de grup, dar daca vrei sa tratezi maimuta in cadrul clasei, risti ca intreaga ora sa devina un atelier de psihologie, ori asta NU este scopul scolii! Alta problema este ca intreg grupul trebuie tratat, ori in grupurile de elevi sint multi care pur si simplu n-au nevoie de terapie. Dupa mine, maimuta trebuie izolata sau tratata intr-un alt grup de maimute!
    Imi interpretezi destul de des vorbele. Pe linga faza cu „oamenii nu se pot schimba” ai inventat imediat alta: „ca acel cancer e singura problema”. Poate ca din vorbele mele se poate desprinde si asa ceva, dar stii bine ca nu e cazul. Nu, acel cancer NU e singura problema si tocmai de aia TREBUIE sa ne descotorosim SI de el, intr-un fel sau altul.
    Incep sa ajung si eu la concluzia lui Demigod, ca prea multa teorie strica 🙂 Poate ca daca nu te-ai mai ascunde in spatele vorbelor si teoriilor, am putea purta o discutie mai simpla si mai cerebrala. As fi preferat sa-mi prezinti acel „studiu” exhaustiv in privinta pedagogiei, decit sa-mi interpretezi frazele in fel si chip, apoi sa tragi niste concluzii improprii. Filmuletul RSA e foarte interesant, dar… cui ii pasa?
    Repet: CE este de facut ACUM, la nivelul la care sintem? Cum vindecam maimutele, pina se va gasi o metoda cu rezultate garantate sau pina se va regla societatea? Realitatea este destul de clara: sistemul de invatamint, cu toate ideile lui „revolutionare” este MULT sub sistemul de invatamint din epoca Ceausescu!
    Acestea fiind spuse, oare nu am dreptul sa ma intreb daca nu ar trebui sa revenim MACAR la modelul de invatamint dinainte?

  24. @Supravietuitori, ai un comportament de pusti razgiiat, ranit in orgoliul propriu 🙂
    Daca te simti mai matur decit mine, astept inca sa o DOVEDESTI, nu doar sa-mi spui! Pina una-alta, Dumne0 a participat la discutie intr-un mod mult mai constructiv decit tine, fara sa se atace inutil.
    1. Cind spun „respect” ma refer la acea forma minima necesara convietuirii pasnice in societate. Maimutele din filmulete nu par dispuse sa convietuiasca pasnic. Lumea ESTE un haos din cauza autoritatilor stupide, dar haosul din scoli este creat de elevi, nu de autoritati. Ai dreptate in ceea ce priveste autoritatea din tara asta, dar pentru ca este cum este, nu vad nici un motiv sa generezi si mai mult haos, fiind indisciplinat. Practic, tu folosesti incompetenta altora ca scuza pentru a face orice iti trece prin cap. E comod asa, nu?
    Faptul ca tie nu-ti plac ideile mele nu denota neaparat ca esti mai putin superficial. Chestia cu „SA TRAITI” ai spus-o in graba probabil, eu nu am afirmat niciodata ca scoala trebuie sa fie ca armata (sau ca biserica). In primul rind, la scoala nu se dau ordine ci se impart cunostinte, dar credeam ca ti-ai dat deja seama de asta.
    Din nou nu ai priceput nimic, daca tu crezi ca eu imi doresc o scoala care sa inabuse creativitatea sau iesirea din tipare. DAR depinde desigur, de iesire! Maimutele alea retardate au iesit din tiparul incorect 🙂
    2. Am si eu o intrebare: ce legatura au bandele de huligani si reglarile de conturi cu exemplele din filmuletul meu? Mi se pare firesc sa-i ia politia pe imbecilii violenti, indiferent in ce loc s-ar afla. Am pierdut sirul, de ce crezi tu ca politia trebuia sa priveasca pasiv cum isi sifonau elevii mutrele? Daca unul doreste sa te bage in spital, scrie undeva ca e legal? Din cite stiu, vatamarea corporala se pedepseste in toate tarile pamintului. Ma si mir ca politia facea lucrul corect!
    4. Trec peste parerea ta, e dreptul tau sa ai orice parere. Dupa cum spuneam, mie mi se pare normal sa respecti pe ORICINE, pina cind dovedeste ca NU merita sa fie respectat! Te rog sa rumegi la fraza asta si la diferenta dintre ea si cea scrisa de tine 🙂
    In privinta frazei mele aiurite, e un raspuns perfect la o intrebare aiurita, pe care ai inceput-o prin niste consideratii personale, urmate de niste nedumeriri puerile. Practic tu m-ai intrebat de ce un idealist il acuza pe altul de idealism. De ce un criminal nu poate sa acuze alt criminal? Poate macar unul se va indrepta!

  25. @bogdan :

    chestia asta a luat asa o turnura stupida si nu stiu exact daca fiindca intr-adevar nu intelegi de fapt ce zic sau fiindca NU VREI sa intelegi si preferi sa interpretezi si sa vezi atacuri la persoana acolo unde nu sunt si bagi atitudinea defensiva 🙂 ca sa-ti dau un exemplu, unde am zis eu ca n-ar fi firesc sa-i ia militia pe aia violenti ? unde am luat apararea violentei ? nici macar n-am implicitat asa ceva cu atat mai putin sa explicitez.
    am amintit de fazele alea ce se intamplau atunci ca sa argumentez faptul ca violenta in scoli si comportamentul aiurea nu au aparut si nici macar nu au devenit mult mai grave acum, ba chiar din contra cred eu. ATAT. daca e dialog, atunci citeste ce spun nu ce iti inchipui tu ca spun pe baza unor preconceptii cu privire la persoana mea sau la tinerete in general.
    raspunsurile tale si apelative gen „pusti razgaiat”, bla bla le pun pe seama mecanismului defensiv care poate ca intervine pur si simplu automat cand conceptia ta despre „lumea in alb sau negru” se simte atacata 🙂
    si btw, nu ti se pare ciudat, la o a doua citire a raspunsului tau faptul ca eu, ala „razgaiat, orgolios” sau whatever incerc sa ma tin departe de atacuri la persoana, pe cand tu cam asta faci 🙂 ?
    ca sa nu mai zic de celalalt care imi lasa impresia de wife/children beater si isi exprima in termenii lui vocationali fanteziile umede in care „sterge cu mine si cu elucubratiile mele pe jos” :))

    e interesant cum de-abia dupa cateva schimburi de replici d-astea mai contondente iti definesti termenul „respect” dupa ce l-ai folosit de atatea ori, si bineinteles ii dai o definitie personala care nu se potriveste cu sensul de baza al cuvantului. sa-ti citez :
    „RESPÉCT s.n. Atitudine sau sentiment de stimă, de consideraţie sau de preţuire deosebită faţă de cineva sau de ceva; deferenţă, veneraţie.”

    ceea ce zici tu e altceva. poate o forma de interactiune sociala pasnica dar in niciun caz respect.
    dar e un breakthrough pentru ca acum pot sa-mi „traduc” parerea ta – toata lumea trebuie tratata cu buna vointa si intelegere pana dovedeste ca nu merita, o chestie cu care sunt absolut de acord.

    dar respectul nu e de la sine inteles, nu ti se cuvine in mod axiomatic, respectul se castiga.

    si in sfarsit ceva care merita dezbatut de fapt in actul de invatamant : „Din nou nu ai priceput nimic, daca tu crezi ca eu imi doresc o scoala care sa inabuse creativitatea sau iesirea din tipare. DAR depinde desigur, de iesire!”
    asa de dragul polemicii, gandeste-te cum o sa se faca categorisirea „iesirilor din tipar” ? cine hotaraste care-i tiparul din care se poate iesi si care e ala din care nu se poate iesi ? bunul simt ? al cui bun simt ? al ministerului iubirii ? :))

    si ca sa pastrez linia ta de final: sunt curios care idealist se va indrepta din idealismul lui :))

    • @Supravietuitori, e ultima data cind iti mai raspund off/topic. Ca tot veni vorba, topicul deschis de mine era respectul (da, respectul) fata de profesori si de actul predarii, nu violenta in scoli. Poate ca cele doua sint legate, dar chiar nu ma intereseaza acum reglarile de conturi intre elevii-derbedei. De aceea am si spus ca am pierdut sirul. Atunci cind am spus ca te comporti ca un pusti razgiiat, am spus ceea ce am simtit. Faza cu apararea mea in fata ta nu tine. De obicei apararea mea in fata unui pusti razgiiat este retragerea sau, daca nu se poate, un gest cu efect corectional. In cazul tau era mai simplu sa ma retrag. Cu toate astea am ales sa continui discutia cu tine.
      (Nota: gestul corectional se face in functie de situatie: de la o simpla observatie pina la o palma bine plasata. Unii copii obisnuiesc sa-i si loveasca(!?) pe adulti! Sint curios ce spun psihologii de astfel de cazuri. Adica da, poti incerca sa-i explici copilului frumos, pina intelege, dar… risti ca in timpul terapiei sa te bage maimuta in spital.)
      Lipsa respectului este de obicei consecinta unei educatii deficitare. La tine se manifesta in combinatie cu teribilismul specific virstei, deci ai circumstante atenuante. Pentru o mai buna exemplificare, iti voi povesti o intimplare vazuta cu ochii mei la Slanic Prahova, unde un copil de vreo 5 ani isi injura bunica, intr-un hal fara de hal DE MAMA si DUMNEZEI, pentru ca biata femeie a refuzat sa-i cumpere ceva. Nu mai stiu daca nu o si lovea, dar stiu ca toata lumea se uita cu groaza la ei. Da, este un exemplu extrem, nefericit iar de vina sint bineinteles parintii creaturii. Tu esti un caz mult mai fericit, tocmai pentru ca ai primit o educatie mai buna. Totusi, nu te lasa dat la fund din cauza anturajului sau a hormonilor. Dupa cum spuneam, nu-ti face cinste!
      La faza cu respectul nu pot sa-ti dau dreptate si sa ma iau mot-a-mot dupa DEX. Respectul tine de perceptia fiecaruia si poate o definite mai buna vei gasi la verbul a RESPECTÁ, respéct, vb. I. Tranz. 1. A simți și a manifesta respect față de cineva sau de ceva; a cinsti, a stima. ◊ Refl. recipr. Se respectă unul pe altul. ♦ A acorda atenția cuvenită, a ține seamă de…, a nu neglija. ♦ Refl. A-și păstra demnitatea. ♦ A nu păgubi, a cruța
      In nici un caz nu am asociat respectul cu veneratia. Lipsa de respect nu se traduce prin lipsa veneratiei, ci este cu totul altceva. In plus, imi era mai greu sa asociez tot timpul respectul cu ”o forma de interactiune sociala pasnica”. Oricum, definita respectului n-ar fi trebuit la virsta ta sa o cauti in DEX 😦
      Nu ti-am atacat persoana, inca! Esti mai tinar cu 10 ani decit mine, esti orgolios si imi pari putin razgiiat. Dupa parerea mea esti inteligent dar te mai poti maturiza. Toti evoluam, pina la moarte. Unde e atacul?
      Respectul, asa cum il vad eu, ar trebui sa fie acordat gratis. Veneratia, admiratia, respectul profund, trebuie cistigate.
      Tiparul din care se poate iesi e hotarit de tot felul de norme, sociale, legale, internationale. Deci erai pe aproape…
      P.S.
      Te-ai gindit vreodata ca acum nu mai este asa o violenta in scoli, pentru ca politia (sau militia dupa cum le spui tu) este mai activa? Din cite stiu, acum multe scoli au jandarmi/bodyguarzi angajati. Uite si citeva articole recente, din care observam preocuparea autoritatilor:
      http://www.ziare.com/bistrita/articole/jandarmi+scoala+elevi
      Poate ca jandarmeria ar trebui sa-si indrepte atentia si asupra activitatii din timpul orelor…

  26. bogdan :

    o sa trec peste sfaturile moraliste pentru ca nu ma intereseaza si direct la concluzia mea cu privire la off-topicul nostru:
    1. recurgi la relativizare semantica atunci cand iti convine si o critici atunci cand nu o folosesti tu 🙂
    definitia de dex e ceva obiectiv, liber de relativizari semantice de gen – ce inseamna PENTRU MINE respect si ce inseamna pentru altul. acolo e o definitie standard. eu nu ma pricep la standardizari 🙂 si cu toate astea acceptiunea mea asupra termenului era aia obiectiva, de dex 🙂
    2. nu am resentimente si nu ma atac, faptul ca uneori is mai incisiv e o chestie de moment. mie mi-a starnit mai mult interes felul in care a evoluat discutia si poate ca am incercat sa fac pe catalizatorul intr-o directie off topic tocmai ca sa urmaresc firele astea 🙂 constanta mea e frica de autoritarism si centralizare birocratica, frica ta e de dezordine 🙂

    si apropo de ps : nu suspectez militia de activitati pozitive, am vazut si faze cu jandarmi/bodyguarzi la scoli, da asta intr-un episod urmator.

    it was fun 🙂


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: