De ce mi se pare Zeitgeist 3 cel mai bun

Zeitgeist – Moving Forward este un film paradoxal: prima parte este de un realism dureros iar a doua de o naivitate coplesitoare. Cel mai important insa este ca acest documentar, spre deosebire de celelalte doua, este aproape inatacabil. P. Joseph a invatat ca nu e bine sa te joci cu cifre babane, teorii controversate si… religii, pentru ca intotdeauna cind nu cunosti ceva, adevarul e la mijloc. Atita timp cit nu ai dovezi CONCRETE, INATACABILE, nu poti afirma sau infirma ceva!

Totusi, primele filme Z. au meritul lor evident: au trezit niste intrebari absolut necesare si au format o miscare INTERNATIONALA! Nu e putin lucru! Chiar daca, sa zicem, multe dintre cele prezentate acolo sint fabulatii, consider ca folosirea minciunii (sau dezinformarii) in scopul distrugerii unei orinduiri distructive este justificata. Adevarul inca se ascunde sau este ascuns cu buna stiinta de noi, privitorii!

Va veti intreba: daca cineva foloseste minciuna pentru a schimba ceva, de ce nu ar minti in continuare? E vorba, pur si simplu, de marketing: daca nu sochezi, nu atragi atentia! Nu am de unde sa stiu daca Iisus a fost cine a fost, nu am de unde sa stiu cine se afla in avioanele care au lovit turnurile gemene, nu am de unde sa stiu dedesubturile financiare ale sistemului bancar, dar STIU ca ceva pute urit de tot in lumea asta.

In al treilea documentar ne sint prezentate niste adevaruri (cred eu) despre… oameni. Citiva doctori ne prezinta „bolile” de care suferim si apoi vine un batrinel care considera ca a gasit leacul. Trecind peste faptul ca acel batrinel m-a dezamagit acum citiva ani, cind i-am trimis un e-mail, eu cred ca solutia lui miraculoasa este ceva pur si simplu SF. E ca si cind mi-ar explica cineva avantajele navei Enterprise in fata unui… elicopter.

Da, e misto sa fim condusi de computere, programate de… oameni. E misto sa fim TOTI uniti, cind UE e in pragul destramarii. E misto sa fim toti atei, cind Egiptul va fi preluat de Fratia Musulmana sau pastorii americani fac legea in lume. Sa fim seriosi! Marea vina a lui Zeitgeist 3 este tocmai asta: nu a prezentat etapele intermediare dar, pe de alta parte ne face sa ne intrebam „Cum naiba sa ajungem acolo?”, ceea ce e bine.

Acuzatiile de „comunism”, „fascism”, etc sint absolut penibile si nu au nimic de-a face cu ideea filmului. Totusi, nu pot trece cu vederea o fraza a lui J. Fresco: „Comunismul si fascismul s-au dorit a fi niste etape intermediare, atita tot” iar eu as adauga „pentru a scapa de mizeria capitalista”. Deocamdata banii (si capitalistii) au inabusit orice etapa intermediara. Eu inca mai am sperante.

Published in: Fără categorie on 14 Februarie, 2011 at 2:20 pm  Comments (7)  

The URI to TrackBack this entry is: https://goamanu.wordpress.com/2011/02/14/de-ce-mi-se-pare-zeitgeist-3-cel-mai-bun/trackback/

RSS feed for comments on this post.

7 comentariiLasă un comentariu

  1. „Adevarul inca se ascunde sau este ascuns cu buna stiinta de noi, privitorii!”

    Adevărul în legătură cu ce?

  2. In legatura cu orice ar putea periclita orinduirea actuala. Logic, nu? 🙂

    • O fi logic, dar eu nu înţeleg (asta e, m-am ramolit) 🙂 Dar stau şi mă întreb: ar putea un bug de soft să arunce lumea într-un război nuclear şi să schimbe lumea aşa cum o cunoaştem? O fi ăsta un adevăr ascuns?

      Lăsând gluma la o parte, dacă vrem să schimbăm lumea (în bine), eu cred că avem nevoie de educaţie. Apoi iarăşi de educaţie.

      Singurul motiv pentru care noi trăim în Ro mai prost decît în restul europei este lispa educaţiei. Restul derivă de aici…iar educaţia nu este ascunsă, este la îndemâna tuturor. Părerea mea 🙂

  3. Educatia are un rol crucial, dar sa nu uitam ca educatia presupune disciplina. Nu poti educa niste indisciplinati, ori tocmai asta se intimpla acum in scolile romanesti.
    Un adevar ascuns, pe care sint tare curios sa-l aflu, este cine si ce urmareste prin desfiintarea disciplinei (in Romania si in alte tari).
    Daca nu ma insel, chiar in film se pedala putin pe ideea educarii tinerei generatii si impactul dezastruos pe care-l poate avea societatea actuala asupra ei.
    Nu stiu daca un bug de soft poate declansa un razboi nuclear, dar in mod sigur va fi EXTREM de greu sa programezi o intreaga societate si economia intregii planete. Cu totii stim ce cosmaruri are Bill Gates 🙂

    • Salut,

      eu gândesc altfel. Cred că situaţia actuală, să luăm doar educaţia, se datorează unui cumul de factori, umani. Câteva exemple:

      – profesori de liceu prost pregătiţi, dar cu relaţii, au ajuns la licee bune (de, fata lu’ tata tre’ să lucreze la oraş).
      – Profesori universitari mediocri, cu doctorate luate pe lucrările de diplomă ale studenţilor, ajunşi acum rectori.
      – studenţi care trec prin şcoală doar pentru o diplomă

      Sună cunoscut? Probabil fiecare dintre noi găseşte astfel de exemple.

      Practic, fiecare-şi urmăreşte interesul personal. Aşa este peste tot. Nu cred într-o conspiraţie de genul „cine urmăreşte desfiinţarea disciplinei”, ci doar că ceea ce se întâmplă este consecinţa sumei faptelor individuale.

  4. Eu am vazut primele 3 capitole desi dupa primul era evident ca e un material propagandist facut cu intentia vadita de manipulare.

  5. Inca nu l-am vazut, dar urmeaza. Acum am descarcat Addendum.


Lasă un răspuns

