Impresii de vacanţă

După un concediu prelungit (cum îi stă bine oricărui şomer) şi o săptămînă alocată în întregime universului Starcraft (fără nici o aluzie la Zergu :P) a sosit timpul şi pentru bloguială.

Aşa cum spune titlul, vă voi plictisi puţin cu ce am văzut prin străinătăţuri, mai precis Muntenegru. Primul lucru ce-mi vine (şi-mi revine obsedant) în minte este… prostia oamenilor. Am stat vreo zece zile în Ulcinj, cea mai estică staţiune de pe litoralul muntenegrean. Atît de estică încît în ea se află cel mai mare procent de albanezi (70%), fiind cam la 15 km de graniţa cu Albania.

Eh, albanezii aştia îs nişte tipi tare ciudaţi, probabil pentru că sînt musulmani. Zece zile n-am mîncat carne de porc (ceea ce e bine) şi am înţeles în sfîrşit despre ce vorbeşte Zergu (şi alţii) în blogurile sale. Măi fraţilor, păi talibanii noştri cu fustă şi barbă îs pistol cu apă. După zece zile printre musulmani am simţit nevoia imperioasă de a mă refugia într-o liniştită bisericuţă ortodoxă şi a bate mătănii cît e ziua de lungă. Sincer!

Nu vă puteţi imagina! În secolul XXI te împiedici la tot pasul de moschei şi de muieri(!?) din care nu se văd decît… ochii. Era haios, vedeai zece tipese în costume de baie minuscule şi printre ele cîte o fiică a Domnului care refuza ostentativ să se despoaie (chiar dacă făcea baie). Dar m-am obişnuit şi cu asta, aşa cum m-am obişnuit şi cu miorlăiturile muezinilor la ore fixe.

Am intrat într-un magazin pentru cei de acolo şi mi-a picat faţa! Iată cîteva articole foarte apreciate: covoraşe cu busolă spre Mecca, cronometre electronice care îţi arată de cîte ori ţi-ai dat cu capul de pămînt (cel puţin asta am înţeles eu), rujuri şi articole de machiaj fără grăsime de porc, sute de articole cu citate din Coran şi beculeţe colorate, articole speciale de îmbrăcăminte conforme normelor credincioase, căciuliţe pe care credeam că le poartă doar evreii, sute de cărţi în care se demontează evoluţionismul (erau şi în engleză, cu citate din Coran care ‘demonstrau’… ceva, că nu am avut nervi pentru ele), CD-uri şi DVD-uri făcute de imami faimoşi în care se explică cine a fost Mohamed şi cine a fost Iisus, muzică miorlăită, etc, etc, etc.

Ok, să zicem că unii mai săraci cu duhul sfînt au nevoie şi de aşa ceva. Ceea ce n-am înţeles eu, este DE CE musulmanii aştia nu acceptă civilizaţia şi normele de bun simţ! Peste tot era o mizerie ÎNFIORĂTOARE, lumea arunca ORICE pe jos, cu o nonşalanţă zdrobitoare, cerşetorii făceau grămezi IMENSE de bani (de fiecare dată cînd treceam pe lîngă vreo cerşetoare care de cele mai multe ori era ţigancă, posibil cu cetăţenie română, cineva tot timpul arunca monezi de 2 Euro, Euro fiind moneda oficială).

Cel mai nasol a fost că mi-am dat seama de ceva, ceva cumplit! Am străbătut aproape tot Muntenegrul cu maşina şi o parte din Serbia: cum treci Dunărea… apar moscheile! Şi muzica miorlăită. Pînă şi în videoclipul piesei Plavi Safiru a lui Bajaga i Instruktori, o piesă care mi-a marcat tinereţile, apare o… cadînă care dansează sinuos. Pot spune cu tărie ca toată muzica sîrbească este un fel de manea 😦

Mulţi, foarte mulţi oameni cu care am vorbit, îi duc dorul lui Tito! Din punctul ăsta de vedere sîrbii au coloană vertebrală. Mulţi şi-au dat seama de mîrşăviile occidentale, de valul iudeo-american care le-a distrus ţara. Românii mai au timp (?) să se trezească şi ei!

Una peste alta, în Serbia şi Muntenegru m-am simţit bine în pielea mea de român, oamenii nu strîmbau din nas cînd auzeau asta, ceea ce e FOARTE important! De trei ori m-a oprit poliţia, care are obiceiul sa vîneze străini şi de fiecare dată m-au lăsat să plec fără să le dau nici un ban. Şi nici măcar nu ştiu sîrbeşte. Hvala lepo! 🙂

În afară de enclavele musulmane, ţara e OK. Am fost în rezervaţia Durmitor, cu gîndul să urc pe vîrful lor cel mai înalt, Bobotov. Aşa de curat era încît nu se compară cu Retezatul nostru, de exemplu. În cîţiva kilometri nu am întîlnit decît 3 etichete aruncate pe jos. Nici un PET! Aviz amatorilor montaniarzi: la ei nu exista Salvamont, terenul e extrem de accidentat şi în lunile de vară e o zăpuşeală teribilă la peste 2000 de metri. Pînă pe vîrf nu există nici un izvor, iar drumul durează 11 ore dus-întors. Asta a fost şi motivul pentru care Bobotov rămîne deocamdată doar un… vis 😦

Pe litoral a fost bine, pentru că am găsit unul dintre puţinele locuri curate, un adevărat paradis pierdut de pe vremea lui Tito, care aşa trebuie să şi rămînă, de aia nu am să-l divulg. Amatorii de… fierbinţeală pot găsi un stabiliment destul de Sexy la Ada Bojana, lîngă Albania: Nudisticki Complex (din păcate urăsc plajele cu nisip fin) 😛

Alte impresii, altă dată 😉

Published in: Fără categorie on 23 August, 2010 at 4:52 pm  Comments (1)  

The URI to TrackBack this entry is: https://goamanu.wordpress.com/2010/08/23/impresii-de-vacanta/trackback/

RSS feed for comments on this post.

One CommentLasă un comentariu

  1. „Ceea ce n-am înţeles eu, este DE CE musulmanii aştia nu acceptă civilizaţia şi normele de bun simţ!”
    Ca si pe la noi, si in alte parti, populatia majoritara e de vina, oricat de aiurea ar suna/ar fi. Ia sa vina sarbu’ sau croatu’ sa puna picioru’ in prag. Fac musulmanii spume ce fac si isi revin dupa aia la normal. Cred intr-adevar ca civilizatia se impune si se mentine cu bata. De-a lungul istoriei, exemplele sunt „n”. Nu ne convine, dar asta este. Sau, mai simplu, cata vreme nu se ia atitudine, se ajunge la haos! Ii compatimesc sincer pe non-musulmanii de acolo…


Lasă un răspuns

