Adevaratii eroi!

Deja am ajuns la saturatie! Am 35 ani, sint un om destul de lucid, nu exagerez cu bautura si fumatul, nu am un IQ de pitipoanca botoxata, nu am emigrat, nu am furat, nu prea mint, de citeva luni sint somer, incerc sa scriu o carte, incerc sa imi mentin sanatatea fizica si mentala in parametri acceptabili, am o oarecare cultura generala, am anumite cunostinte de istorie (nu retin prea bine anii), nu am televizor, nu am radio (adica am, dar nu ascult), nu prea am bani, nu deranjez pe nimeni, ca orice om normal al acestei tari.

Cu toate astea am impresia ca cineva imi vrea raul! Da, chiar am impresia acuta ca cineva incearca sa ma manipuleze in ultimul hal (si nu ma refer la popii nostri carismatici, cu aspect de calareti ai apocalipsei). Cineva, undeva, ascuns bine, imi vrea cu tot dinadinsul raul. Si nu numai mie, ci si celorlalti romani! De fapt, nu numai romanilor, ci TUTUROR celor care obisnuiesc sa mai si gindeasca!

Desigur, veti spune ca partea in care va spun de mentinerea sanatatii mele mentale am exagerat-o putin, ca de fapt eu sint complet uschit! Aveti tot dreptul, cu toate astea eu va voi ride in nas 🙂 Sint complet normal! Cel putin, mult mai normal decit un tinar EMO sau un batrin penticostal.

Au trecut 21 de ani de la ‘Revolutia’ din Romania. In acesti ani am avut ocazia sa facem cunostinta cu tot ceea ce ne-a fost prea indepartat de regimul Ceausescu. Am devenit brusc o natiune ‘capitalista’ si apoi foarte repede am fost integrati in marea Uniune Europeana. Totul aproape peste noapte. Am cunoscut avantajele economiei de piata si a presei libere (precum si dezavantajele aferente). Asa-numita libertate a reusit sa faca ceea ce era de asteptat, adica sa scoata din oameni mai mult mostenirea venita de la maimute, cu a lor Lege a Junglei.

Coruptia e asa cum nu a fost decit in epoca fanariota, produsul intern se prabuseste si datoriile tarii cresc de pe o zi pe alta. Sa nu-mi spuneti ca nu stiati! In plus, clasa politica e un fel de… mizerii adunate de vint, o adunatura de-a dreptul sinistra, care nu aduce in nici un fel cu ceea ce inteleg eu prin conducerea unei tari.

Tot in acesti 21 ani am avut timp sa ma maturizez putin (chiar sa imbatrinesc, asa mi se sopteste :P). Am avut timp sa muncesc, sa cunosc o gramada de oameni, sa citesc carti si sa vad filme. Recunosc, am mai si dormit din cind in cind. Mi-au placut ambele Zeitgeist, niste filme curajoase, facute de oameni cu talent. Tin minte si acum cum am sarit in sus la prima vizionare a Zeitgeist Addendum, strigind: ‘Am zis eu, am zis!’. Ca dovada voi posta blogul meu de pe Yahoo 360 de la vremea respectiva 😉

Vizionarea acelui film nu a reprezentat o revolutie pentru mine, dar de atunci sint mai atent la ceea ce simt si la cum gindesc. Acum simt ca… cineva imi vrea raul. Cineva vrea ca eu sa uit anumite chestii si sa accept alte chestii, pentru bunul mers al societatii. Poate ma insel, poate ca acel cineva vrea doar sa ma scuteasca de un ‘trecut de trista amintire’, sa ma faca sa uit ‘durerile’ suferite si sa imi continui vesel restul vietii. Apoi sa mor, tacut si impacat!

Aici deja e un conflict intern. Pe mine experienta m-a invatat ca in capitalism nimeni nu imi vrea binele ci… banii! Iar daca n-am bani, nu conteaza cum mor!

In fine, sa ajungem la miezul povestii: ieri m-am intilnit cu un prieten care a participat activ la revolutie si a scris chiar si o carte cu ce i s-a intimplat atunci. O carte personala, nepublicata, doar pentru sufletul lui. Sper sa imi dea voie sa o public macar pe blogul meu. Cel mai interesant mi s-a parut ca si el accepta ca la ‘Revolutie’ a fost inselat si ca putea muri ca un… bou. Nu neaparat ca un erou!

De 21 ani cineva incearca sa ne convinga ca acei oameni impuscati miseleste nu au murit degeaba. Si ca nici cei doi soti Ceausescu nu au fost impuscati degeaba. Sa ne convinga ca cei impuscati pe strazi au fost eroi iar cei impuscati de plutonul de executie au meritat sa fie impuscati (desi s-a abolit demult pedeapsa cu moartea, pe motiv ca nimeni nu merita sa fie omorit).

Eu am o problema mare cu eroii, in general. DEX-ul ne explica faptul ca un erou nu este nimic altceva decit o persoana curajoasa sau plina de abnegatie. Si nu e neaparat moarta, dar asta e alta poveste deja. Problema este ca din 1989 au aparut eroi noi si au disparut aproape toti eroii vechi. In afara de eroii revolutiei (care se inmultesc in fiecare an), Romania are din ce in ce mai putini eroi. Majoritatea pur si simplu dispar: toti marii nostri voievozi si conducatori au devenit un fel de impostori fara coloana vertebrala, niste smecherasi in genul celor de azi. Din discutiile cu cei mai tineri ca mine (chiar pe acest blog) mi s-a revelat faptul ca multi dintre marii nostri conducatori nu au fost decit o sleahta de profitori care nu merita deloc sa fie omagiati si nici macar amintiti.

Un mare erou al natiunii, implantat prea adinc in constiinta oamenilor, a fost repede preluat de Biserica si transformat in sfint. Alt erou, evreul Richard Wurmbrand (!?), a aparut din senin in Top 5 Cei mai mari romani, realizat de TVR, cind inainte nimeni nu auzise de el. E foarte greu sa stabilim CINE este EROU si cine NU! Eu cred ca cel mai simplu este sa privim in prezent si sa judecam trecutul, pentru a stabili cu aceasta ocazie si cine ne sint adevaratii eroi.

Inainte de a incepe, ar fi bine sa constientizam in ce ape ne scaldam. Va spun eu, sint tulburi rau! Istoria e scrisa de invingatori, iar acum invingatori pe toate planurile sint capitalistii, in speta americanii si cei care detin toti banii planetei, va las pe voi sa ghiciti cine. In mod normal, pentru a avea liniste, invingatorii trebuie sa-si distruga complet dusmanii. E firesc atunci ca intreaga societate comunista si toate tarile ce au imbratisat aceasta ideologie, sa pice. Metoda prin care se realizeaza aceasta e prezentata in detaliu, cu exemple concrete, in filmul Zeitgeist si ne este perfect cunoscuta, nu mai este nici un secret.

Romania lui Ceausescu, chinuita de paranoia (sau lipsa de informare a) conducatorului suprem, tara comunista, scapata de orice datorii catre bancherii lumii, periculos de bogata in resurse naturale si in curs de tehnologizare fortata dupa secole de razboaie si iobagie, razboaie cu ajutorul carora a reusit sa-si pastreze identitatea si independenta timp de doua milenii, TREBUIA distrusa, TREBUIA pusa cu botul pe labe. Si asa a fost!

Conducatorul ne-a fost impuscat la ordinul unor tradatori care nici macar nu erau romani (cine nu crede, poate sa caute oriunde pe net), si-au aratat adevarata fata viperele de la care a plecat totul (in frunte cu popa Laszlo Tokes, un om acrit de ura impotriva romanilor, tot felul de personaje cu trecut comunist si origini evreiesti in frunte cu G. Voican, P. Roman, S. Brucan, etc). Au iesit la iveala marii borfasi romani, care inca mai inghesuie averi, al caror prototip este insusi presedintele tarii, T. Basescu. Aventurile lor au fost prezentate pe larg in asa-numita presa libera, de trust, dar nu s-au soldat cu nici un fel de urmari, tot sistemul juridic fiind corupt pina la os (si STIU foarte bine ce spun!).

Desigur, nu cred ca va spun vreo noutate. Chestia interesanta este ca DESI STIM TOT, nimeni nu face nimic! V-ati intrebat prin ce mecanism? In ce fel poate fi un om anesteziat in asa hal incit sa nu mai aiba vointa? Intr-un singur fel: atacul psihologic sau spalarea creierelor!

(va urma)

Published in: Fără categorie on 23 August, 2010 at 8:13 pm  Comments (12)  

The URI to TrackBack this entry is: https://goamanu.wordpress.com/2010/08/23/epoca-de-aur/trackback/

RSS feed for comments on this post.

12 comentariiLasă un comentariu

  1. Nu am ce sa mai adaug. Ai pus punctul pe i, asa cum faci de fiecare data. Ma recunosc in tot ceea ce ai scris. Tine-o tot asa! Apropo, daca tot ai adus vorba de Zeitgeist, l-ai citit pe Zacharia Sitchin? Sau pe Toni Victor Moldovan si al sau „Program Terra”? Ti le recomand cu caldura.

  2. nu numai ca „nimeni nu face nimeni nimic”, multi se uita la porcii nostri orwellieni cu un soi de invidie respectuoasa: „uite ai dracu.. baeti dastepti, s-au descurcat..”
    succes cu scrisul cartii 🙂

  3. @XYZ, multumesc pentru recomandari. Nu am citit cartile si in general nu prea citesc asa ceva. Nu vreau sa ma las influentat de prea multe opinii. Ceea ce scriu este opinia mea, pur personala, formata prin gindire libera. In Zeitgeist m-am regasit complet, de aceea l-am pomenit, asa cum te-ai regasit tu in articolul meu. Filmul a scos la lumina exact ceea ce mocnea in sufletul meu, de ani de zile.
    @Supravietuitori, ai perfecta dreptate! Si iti multumesc pentru comentariu. Voi continua articolul cu exemple concrete, sper sa inteleaga cit mai multa lume ce se intimpla de fapt.

  4. Sitchin si Moldovan nu a nici o legatura cu religia, ba din contra. Nu te imping de la spate, lol, macar de curiozitate arunca-ti privirea (sunt sigura ca referirile la „parazitul” Israel din cartea lui Moldovan iti vor atrage atentia). In alta ordine de idei, de multa vreme incoace, nu exista zi sa nu il regret pe Ceausescu (am aceeasi varsta ca si tine). Ce i-as impusca pe toti care au un cui impotriva lui si a lu’ Vadim!

  5. @XYZ, nu era vorba ca ma impingi de la spate si nici de religie nu era vorba 🙂 Pur si simplu nu prea citesc astfel de carti pentru ca prefer sa ma lamuresc EU prima data, cu mintea mea. Poate le voi citi, inca o data iti multumesc pentru sugestie.
    Nu sint inca complet edificat cu Ceausescu, dar stiu ca a facut si multe lucruri bune, care astazi sint trecute deliberat cu vederea.
    In privinta lui Vadim, acolo am serioase indoieli. Tipul mi se pare mai nou ca a luat-o razna si m-a dezamagit inca de acum citiva ani, cind nu a facut absolut nimic atunci cind i s-a oferit posibilitatea. Eu il incadrez in categoria de opozitie ‘aparenta’, adica un fel de concentrator de opinii. Ideea e foarte bine definita in Protocoalele I.S.:
    Creeaza-ti o opozitie aparenta, care sa inabuse toate tentativele reale ale unei opozitii…

  6. De ce esti somer??

    • Pentru ca nu vreau sa ma mai angajez, deocamdata. Mi-a ajuns sa lucrez la stapin (mai ales strain) si vreau sa scriu romanul 🙂
      Am ajuns intr-asa un hal incit sa prefer sa stau acasa si sa fac foamea, decit sa-mi distrug viata pentru altii. Poate am noroc, poate nu!

      • Esti amabil sa detaliezi?:)

      • Povestea vietii se spune la o bere… macar 😛

      • Bine, eu am luat 1 bere… ia si tu si te ascult:)

      • Acum am mincat lubenita. Poate miine 😛

      • Sa nu mai mananci… ca nu e halal!:)


Lasă un răspuns

