O intilnire bizara

Strecurindu-se cu greu prin ploaia deasa, Ion isi strinse si mai tare marginile gulerului. Nu se gindea decit cum sa ajunga mai repede acasa, unde il astepta nevasta si cei doi copii. „In sfirsit o sa am parte de putina caldura”, se gindi, grabind pasul. Avusese o zi grea la serviciu si nu mai avea chef de nimeni si de nimic. Deodata simti ca-l prinde cineva de mineca si o voce stridenta ii rasuna in urechi:

– Ioane, tu esti?

Se intoarse si se uita mirat la omul care-l tinea de mina:

– Ma scuzati, va cunosc de undeva? Nu cred ca…

Celalalt il intrerupse brusc:

– Oooo, dar cum sa nu ne cunoastem! Eu sint Gheorghe, un vecin mai indepartat, de pe cealalta strada.

Cu o privire obosita, Ion isi studie interlocutorul. Un barbat vinjos, cu o barba deasa, imbracat intr-un palton dintr-un material scump. Ceea ce ii atrase atentia fu stralucirea discreta a unui ghiul imens de aur, ce parea turnat pe degetul cu care strainul incepu sa-si aranjeze firele barbii. Ion i se adresa cu o voce neutra:

– Asa, domnule Gheorghe, ce pot face pentru dumneavoastra, ii spuse incercind sa mimeze un zimbet binevoitor.

Strainul parca atit astepta:

– Hehe, multe, chiar foarte multe. Stiati ca bunicul dumneavoastra si cu bunicul meu nu prea s-au inteles?

Ion ramase cu gura cascata, holbindu-se la omul cu barba:

– Imi pare rau…

Celalalt nu-l lasa sa termine, intrerupindu-l cu o voce pitigaiata:

– Si nu numai atit. Intr-o zi chiar l-a batut bine de tot, de i-au sunat capacele!

Zicind asta, omul il privi cu ochi sireti. Ion se trase putin in spate, stinjenit:

– Da, da, parca mi-a zis el ceva. Dar nu stiam ca l-a batut asa tare.

– Oo, ba da! In ultimul hal, de a ajuns la spital. Vi se pare corect?

Ion ramase descumpanit, nemastiind ce sa zica. Strainul il privea insistent, facindu-l sa se simta nesigur.

– Domnule Gheorghe, imi pare nespus de rau, dar chiar nu stiu ce legatura are asta cu mine. Eu nici nu imi amintesc…

– Pai tocmai, v-am oprit din drum ca sa va amintiti. Si nu numai atit…

Ion simti ca ameteste. Nu vroise decit sa ajunga acasa iar acum…

– Da, va ascult, sopti cu jumatate de gura, parca presimtind ceva urit.

Omul cu barba rinji satisfacut, apoi continua:

– Vreau sa nu mai vorbiti nimic urit de mine vreodata si sa-mi dati orice va cer. Ati inteles?

Ion se holba, siderat. Era cumva o gluma? Din pacate, fata strainului il masura serioasa, chiar amenintatoare:

– Da, ce va uitati asa la mine? Acum e timpul sa platiti si sa ma ascultati. Nu mai toleram sa fiti intoleranti, iar cine va continua sa fie, va fi pedepsit exemplar! E clar?

– Domnule Ghorghe, v-am spus, imi pare nespus de rau…

– Nu este de ajuns, domnule Ion. Trebuie sa platiti pentru ce a facut bunicul dumneavoastra. Si dumneavoastra, si urmasii. Oricum, cine se trage din pisica, soareci maninca, probabil ca nu sinteti cu nimic mai bun decit bunicul, nu? Curind va va cauta avocatul meu, pentru a stabili detaliile. Mai are rost sa va spun ce se va intimpla daca nu va supuneti?

Ca intr-o transa, Ion dadu din cap. Nu vroia decit sa scape de toti si de toate. Astepta ca Gheorghe sa se indeparteze, apoi trase o injuratura amara printre dinti. La citiva metri, Ghorghe il oprise deja pe urmatorul trecator:

„Vasile, tu esti? Eu sint Gheorghe, vecinul…”

P.S.

Desi Gheorghe s-a mutat de mult in alt oras, el circula permanent si opreste lumea pe strada, oriunde s-ar afla. Si culmea culmilor este ca apoi se mira ca lumea nu-l iubeste DELOC! Voi ce parere aveti, copii?

Published in: Fără categorie on 4 Iunie, 2010 at 4:52 pm  Lasă un comentariu  

The URI to TrackBack this entry is: https://goamanu.wordpress.com/2010/06/04/o-intilnire-bizara/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Lasă un răspuns

